Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهاسازی لارو میگو در خورهای هرمزگان پایان یافت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:امسال میزان رهاسازی لارو میگو نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.
پرویز محبی افزود: امسال ۴۰ میلیون قطعه لارو میگو در سه منطقه کلاهی، تیاب و کولغان ر‌ها سازی شد.
وی گفت: برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هدف از رهاسازی لارو میگو در خور و دریا حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و پشتیبانی از جامعه صیادی است.
محبی افزود: این لارو‌ها با صید ۴۰۰ قطعه میگوی مولد از دریا در مرکز کلاهی شهرستان میناب تکثیر و پس از رشد و رسیدن به وزن سه گرم در خور‌ها ر‌ها سازی شدند.
وی گفت: این لاروهای میگو تا مهر که فصل مجاز صید است به اندازه واقعی می‌رسند.
صید غیرمجاز میگو یکی از دلایلی است که هر ساله چهار ماه پیش از فصل صید مجاز لاروهای میگو در دریا و خور‌ها رهاسازی می‌شوند.
۲۰ درصد از صید امسال در هرمزگان صید غیرمجاز است.
امسال حدود ۱۴ هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان به صورت غیرمجاز صید شده است.
پارسال حدود هزار و ۵۰۰ تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت