Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلیمانی با اشاره به جایگاه مساجد در شخصیت‌سازی افراد گفت: هیچ ارتشی در مقابل جنگ مذهبی نمی‌تواند مقاومت کند. آنچه در مقابل جنگ مذهبی ایستادگی کرد، حقیقت مذهب بود نه قدرت نظامی که این مسأله از درون مسجد متولد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد که با حضور خانواده شهید حججی، علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران در سالن الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر مسجدی محیط اطرافش سقوط کرد، خط مقدم امام جماعت آنجا شکسته است، افزود: در این صورت است که دشمن وارد خطش شده است و نشان می‌دهد آن امام جماعت به خوبی نتوانسته مراقبت کند؛ یعنی ارتباط و جاذبه و همت خوبی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی یک برادرِ خسته‌ چند شغله را امام جماعت محله‌ای می‌کنیم که چندین هزار نفر خانوار دارد، فایده ندارد. این آدم خسته چطور می تواند محیط به این بزرگی را حفظ کند.

سردار سلیمانی اداره مساجد را جزو مسائل اساسی دانست و گفت: ما برای یک گردان 300 نفره این همه تدارکات آموزشی و ... تهیه می‌کنیم، اما مگر مسجد کم‌تر یک گردان است؟ اینکه امام جماعت به 20 دقیقه سخنرانی اکتفا کند، مگر کار درست می‌شود؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند گاهی اوقات برای بزرگ جلوه دادن یک جریانی، حادثه‎ای می‌آفریند، شهید حججی را شخصیتی معرفی کرد که به سایر شهدای حرم عظمت بخشید و در افزود: خون شهید حججی برای بزرگداشت تمام عظمت‌های مدافعان حرم بود تا همگان متوجه رشادت‌های این عزیزان بزرگوار شوند.

سلیمانی با اشاره به اینکه امروز در منطقه به لطف خداوند جمهوری اسلامی از یک قدرت حقیقی غیر قابل خدشه بهره‌مند است، گفت: من فکر نمی‌کنم تاریخ ایران سابقه چنین قدرتی را داشته باشد تا جایی که بتواند دو مذهب را به هم متصل دهند که در دین ما دو مذهب شیعه و سنی هستند. چه عاملی باعث می‌شود این تنیدگی در دو مذهب ایجاد شود؟

وی با بیان اینکه اساس این فضا و رسیدن به این جایگاه بدون اینکه بخواهم غلوّ کنم، رهبری نظام بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بین سایر اثرگذاری‌های مثبت‌شان، در چند بُعد در این عمق اثرگذار هستند که از جمله آنها حکمت است و حکمت در چند مسأله خیلی مهم است، در تشخیص زمانی و مکانی موضوع.

سردار سلیمانی اظهار داشت: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد موضوع سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ در این زمان رهبری فرمودند مگر با کشورهای که رابطه داریم، نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی دیکتاتور نیست؟ ما مصالح را باید تشخیص دهیم. بنابراین ظلم دو گونه است، یکی در بیانات ما و دیگری در عدم فهم و درک ما نسبت به این جایگاه.

وی منطق جمهوری اسلامی را عامل دیگر تثبیت قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما وقتی برای دفاع از مردم عراق ورود کردیم، هیچ وقت بین منافع ایران و عراق تفکیک نکردیم. ما منافع مردم عراق را منافع خودمان تعریف کردیم. گفتیم اینها پیروز شوند، آزاد شوند، استقلال یابند؛ لذا اصل منافع ما همین موضوعات است. ظاهر و باطن کمک ما به عراق و سوریه همین استو به هیچ وجه دنبال سهم‌خواهی نبودیم. ما مثل برخی کشورها دنبال منفعت‌خواهی نبودیم که بگوییم موصل و کرکوک و ... باشیم. مگر ما اکنون از فلسطین چه می‌خواهیم؟ اینطور نیست که بگوییم اگر فلسطین اظهار تشیع نکند، با آنها کار نمی‌کنیم. 99.99 کشور فلسطین اهل تسنن هستند، اما ما از آنها دفاع می‌کنیم.

سردار سلیمانی کشور ایران را عامل ثبات منطقه معرفی کرد و با اشاره به قدرت‌طلبی داعش گفت: داعش کشوری ایجاد کرد که به تنهایی از کل عراق و سوریه بزرگ‌تر بود و اسمش را حکومت اسلامی عراق و شام گذاشت. خداوند هم طوری مقرر کرده است که کشور ما در مرکز جهان اسلام قرار گیرد و سکان و ثبات این منطقه را بر عهده بگیرد. همیشه کشور ما با وجود فتنه‌های زیادی که وجود داشت، ثبات‌دهنده بوده است. لذا سوریه را با وجود دشمنی‌های فراوان ثبات داد.

وی در این باره گفت: سعودی دو ارتش جیش‌الاسلام و جیش الحر را ساخت. از سوی دیگر احرار شام و جبهه نصره دو ارتش دیگر بودند که سازماندهی شدند. همچنین در کنار اینها 120 ساختار نظامی را در مقابل ایران با هدف جنگ مذهبی ایجاد کردند. هیچ ارتشی در مقابل جنگ مذهبی نمی‌تواند مقاومت کند. آنچه در مقابل جنگ مذهبی ایستادگی کرد، حقیقت مذهب بود نه قدرت نظامی که این مسأله از درون مسجد متولد شد.

انتهای پیام/

R1392/P1010114/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

﴿آن‌ها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند.﴾

جهان پس از واقعه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، هیچگاه به مانند دوران قبل از آن نخواهد بود. مردم مجاهد و رنج کشیده فلسطین در عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی را زیر پای خود له کردند و پس از آن با مقاومت جانانه خود آبروی نداشته اشغالگران قدس را به باد دادند و بار دیگر ثابت کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.

سال‌های سال سلطه رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل بر افکار و اذهان جهانیان به خصوص مردم ایالات متحده آمریکا، این امکان را به آن‌ها داده بود که ذات واقعی خود که چیزی جز خونریزی و خون خواری نیست پشت نقاب پنهان کنند و با استعمال کلید واژه هولوکاست در تلاش باشند تا خود را جای مظلوم جا بزنند. در حالیکه چشم حقیقت بین تاریخ در طول عمر کوتاه این رژیم، شاهد انواع جنایت از سوی آنان بوده است. از ترور و وحشت افکنی گرفته تا نسل کشی و تجاوز.

جهان دیگر جهان سابق نیست و خون پاک مردم قهرمان غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغی که غاصبان صهیونیست خواستند به مردم حقنه کنند با واکنش حقیقت جویان و آزادگان جهان مواجه شد، گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمیکند و ساحران دیگر نمیتوانند از ریسمان‌های خود در برابر موسی نبی که معجزه می‌کند استفاده کنند. به راستی، این موج درهم شکننده‌ی فرعونیان، پیامد همان ید بیضای پیر فرزانه‌ی ما در ۲۲ بهمن ۵۷ است که تشعشع نورش جهانی را از ظلمت و قهقرا نجات داد و نوید آمدن نسیمی از فتح و آزادسازی اندیشه‌ها در سراسر عالم را جهت قیامی همگانی علیه ریشه‌کنی ظلم و جور را می‌دهد.

رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی در فجایع اخیر بر جهانیان ثابت کرد که برابری انسان‌ها شعاری بیش نیست و یک رژیم حق دارد ملت مظلومی را شبانه روز بمباران کند و حمام خون به راه بیندازد، به بیمارستان‌ها که به عنوان پناهگاه استفاده میشوند تعرض کند و به مردم دست اندازی کند بدون اینکه مجازاتی بین المللی شامل حالش شود.

در این میان، اما دانشجویان و اساتید و مردم حقیقت جوی آمریکایی نشان دادند که تفکر آنان با اندیشه خونخوار و کودک کش سیاستمداران خبیثشان یکسان نیست و یار و یاور ستمدیدگان خواهند بود تا آنجایی که حتی دستگیری توسط ماموران امنیتی را به جان بخرند. 

شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعار‌هایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

ما دانشجویان و اساتید در جمهوری اسلامی ایران، مراتب حمایت و همدردی خود را با شما انسان‌های پاک و غیور اعلام میداریم و این حرکت عظیم و پرشور را ارج می‌نهیم و از هیچ اقدامی که کمک کننده به این موج ضد ظلم باشد دریغ نخواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • پلیمر کم آورد/ خروج قلندری موضوع درون تیمی است
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا