Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگر از صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر خبر داد و گفت: هشت هزار و ۱۲۲ نفر نخبه ایثارگر در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس کمره ای در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های حمایتی قابل اجرا در رابطه با ایثارگران نخبه گفت: دوره های مختلف تفریحی، علمی و آموزشی برای ایثارگران نخبه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری نمایشگاه های بین المللی برای نخبه های ایثارگر خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا با رایزنی نخبه های ایثارگر را در قالب سفر علمی به کشور آلمان اعزام کنیم.

کمره ای به تجاری سازی ایده های برتر نخبه های برتر اشاره و تصریح کرد: موضوع تجاری سازی ایده های برتر یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود، علاوه بر این به دنبال بازنگری دستورالعمل های مرتبط با جامعه هدف هستیم.

صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به دیگر خدمات قابل ارائه برای جامعه هدف خود اشاره و تصریح کرد: به دنبال صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر هستیم تا خدمات یکسان به تمامی آنان ارائه شود.

وی در خصوص آمار نخبه های ایثارگر توضیح داد: هشت هزار و ۱۲۲ نفر از اعضای مرکز دانش پژوهان هستند که تمامی آنها را نخبگان ایثارگر تشکیل می دهند از این تعداد دو هزار و ۷۷۵ نفر خانم و پنج هزار و ۳۴۷ نفر مرد هستند.

کمره ای افزود: در سال گذشته کل دستاورد نخبگان ایثارگر بالغ بر سه هزار و ۵۴۸ دستاورد بوده است و به طور کلی در سه سال اخیر میزان دستاورد جامعه هدف ۱۰ هزار ۸۲۲ مورد بوده است.

وی افزود: دو هزار و ۶۰۷ مقاله توسط نخبگان ایثارگر تدوین شده است که بیشتر آنها در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به ثبت ۷۴ اختراع از سوی نخبگان ایثارگر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اختراع، نخبگان ما ۴۶۰ کتاب تدوین کردند که از این تعداد ۴۳۰ کتاب تالیف هیات علمی ها بوده و به عنوان کتب دانشگاهی تدریس می شود.

کمره ای به سایر موفقیت های نخبگان ایثارگر اشاره کرد و گفت: ۱۳ نفر از دانشجویان نمونه جزو نخبگان ایثارگر هستند علاوه بر این هفت نفر از مدال آوران مسابقات جهانی هم جزو جامعه هدف ما به شمار می آیند.

وی در رابطه با جزییات جامعه نخبگان ایثارگر توضیح داد: دو هزار و ۸۹۴ نفر جزو فرزندان شهدا، ۹۱ نفر همسر شهید، یک هزار و ۶۵۱ نفر جانباز، ۳۱۴ نفر همسر جناز دو هزار و ۷۵۶ نفر همسر جناب ۱۴۸ نفر آزاده ۳۹ نفر همسر آزاده و ۲۲۴ نفر از فرزندان آزادگان جز جامعه نخبگان ایثارگر هستند.

کمره ای افزود در میان رتبه های برتر کنکور سال گذشته ۹ نفر از جامعه هدف و در سال جاری ۳۱ نفر جزو نخبگان ایثارگر محسوب می شوند.

وی در ادامه و درخصوص تشکل های شاهد و ایثارگر توضیح داد: در ابتدای کار تعداد تشکل ها ۳۰ مورد بود، که اکنون به ۳۰۰ مرکز رسیده است. ما به دنبال این هستیم که نظارت و مدیریت درست بر شکل گیری تاسیس تشکل ها را دنبال کنیم. برخی از این تشکل ها مسائل حقوقی بین المللی و برخی مسائل صنفی و درمانی را پیگیر می کنند.

رئیس مرکز دانش پژوهان به اهمیت تربیت مدیران نخبه اشاره و تصریح کرد: مدیران ما یا تعهد دارند یا تخصص ندارند و یا تخصص نداشته و تعهد دارند؛ اما ما در این مرکز به دنبال تربیت نیروهای متخصص، متعهد و مجرب هستیم تا به جامعه تحویل دهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور گواهینامه رانندگی یک روزه برای افرادی که موتورسیکلت سواری می‌کنند و هنوز گواهینامه رانندگی ندارند، همچنان در حال اجرا است.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد کرمی اسد، به روند صدور گواهینامه موتورسیکلت در ایران اشاره کرد. او گفت: «با توجه به شرایط فعلی کشور، تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را سهل‌تر کنیم و در واقع تصمیم گرفتیم گواهینامه‌های موتورسیکلت را در یک روز صادر کنیم. این تصمیم بر اساس مصوبه هیئت وزیران اتخاذ شده است و فرآیند خاصی را در بر می‌گیرد. به طور مثال، فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از اتمام دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند. بنابراین، مطابق با این تصور که بعضی افراد دارند، دریافت گواهینامه در یک روز اتفاق نمی‌افتد. بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را کسب کنند.»

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور، فراجا، ادامه داد: «بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که بیش از شش و نیم میلیون نفر از سرنشینان موتورسیکلت در کشور ما، بدون گواهینامه رانندگی هستند و هنگام تحت پرسش قرار گرفتن از سوی پلیس، قادر به ارائه مدرک معتبر نیستند. به همین دلیل، از تیرماه سال گذشته، طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت در یک روز به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز در حال اجرا است.»

وی با بیان اینکه این طرح فقط برای افرادی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند، افزود: «سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند. اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد، فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند.»

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیانی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» مراجعه کرده و به صورت آنلاین در این سامانه ثبت نام کنند. احراز هویت از طریق سیستمی انجام می‌شود. سپس افراد باید مدارک و اطلاعات مربوط به موتورسیکلت خود را وارد کنند. پس از انجام تمامی مراحل، یک پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود که در آن به او اطلاع داده می‌شود که در طی ۲۴ ساعت آینده پلیس، شرایط صدور گواهینامه را به او اعلام خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را بررسی می‌کنند و پس از تأیید مدارک، یک پیامک دیگر به متقاضی ارسال می‌شود که در آن به او اعلام می‌شود که مراحل ثبت نام را با موفقیت پشت سر گذاشته است و حالا باید هزینه گواهینامه را پرداخت کند.

وی با اشاره به هزینه‌های دریافت گواهینامه، افزود: تا قبل از اجرای این طرح، هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود که به صورت استانی اعلام می‌شد و در هر استان با سایر استان‌ها متفاوت بود. اما در این طرح، ما تنها ۵۷۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم و این مبلغ ثابت است و تغییر نمی‌کند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور گواهینامه رانندگی یک روزه برای افرادی که موتورسیکلت سواری می‌کنند و هنوز گواهینامه رانندگی ندارند، همچنان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی