Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:33:34 GMT

آرامش چیزی است که مردم ما به آن نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۴۶۷۸

آرامش چیزی است که مردم ما به آن نیاز دارند

سامان کجوری گوینده، مجری و صداپیشه نام آشنای دوزبانه (فارسی-انگلیسی) مدتی است در کنار همه فعالیت‌های هنریش به واسطه اجرای دکلمه‌های عاشقانه و آرامش‌بخش طرفداران زیادی بویژه در دنیای مجازی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ سامان کجوری که برخی به او لقب«آقای خاص دکلمه ایران» را داده‌اند، در مورد علاقه‌اش به این فرم گفت:«همواره به عنوان گوینده و مجری به شعر و ادبیات بسیار علاقمند بوده‌ام و در برخی موارد به واسطه سفارش اجرای دکلمه و خوانش متون ادبی مورد استقبال سفارش دهنده و یا تهیه کننده قرار می گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر به مرور باعث شد تا تصمیم بگیرم اشعار و متون فاخر و دلنوشته‌های ناب بزرگان ادبیات را به سبک خاص خودم و با توجه به پیام مستور در متون و اشعار بصورت دکلمه برای خودم اجرا کنم. دو سال پیش با همکاری دوست خوش ذوقم آقای نواب برای انتخاب اشعار و موسیقی مناسب گروهی تشکیل دادیم و بصورت حرفه ای و جدی به ضبط و انتشار دکلمه های عمدتا عاشقانه و آرامش بخش مبادرت کردیم.»

وی در ادامه در خصوص اینکه فضای مجازی چقدر توانسته در معرفی هنر شما موثر باشد، عنوان کرد: «شبکه های اجتماعی فرصت بسیار خوبی را برای هنرمندان ، نویسندگان و افراد دیگر فراهم آورده تا به راحتی نسبت به انتشار آثار هنری، مطالب و نقطه نظراتشان دربین تعداد بسیار زیادی از کاربران اقدام کنند و این اتفاق تا قبل از به وجود آمدن این شبکه های اجتماعی، بسیار سخت و با صرف هزینه‌های گزافی ممکن بود.»

کجوری یکی از دلایل علاقه مردم به شنیدن دکلمه ها را علاقه شخصی افراد به شنیدن اشعار ناب با حس لطیف و بیان آرامش‌بخش معرفی کرد و افزود: «علاقه‌مندان به دکلمه خوب می‌دانند که اگر دکلمه به درستی و باصدایی تاثیرگزار و لطیف و با رعایت اصول ادبی اجرا شود قطعا به اشعار فاخر هم، روحی مضاعف و مانایی بیشتری خواهد بخشید. »

وی که سعی دارد دکلمه‌های آرامش بخش به مخاطبان خود ارائه کند تاکید کرد: «آرامش چیزی است که مردم ما به آن نیازدارند وهمین ویژگی باعث شنیده شدن چندباره کارها می شود. با دریافت نظرات مخاطبان در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام متوجه شده‌ایم که دکلمه‌ها توانسته نظرات افراد مختلف با سلایق گوناگون را به خود جلب کند و هر کدام به نوعی با این گونه روایت‌های عاشقانه ارتباط برقرار می‌کنند.»

وی در خصوص مدت زمانی که صرف اجرا و تهیه دکلمه می‌کند، بیان کرد: «انتخاب شعر با توجه به احترام به سلیقه مخاطبان بسیار حساس و زمان بر است.گروه ما تلاش می کند اشعار فاخری را انتخاب کند که با سلیقه نسل‌های مختلف سازگار باشد. همچنین انتخاب موسیقی مناسب نیز یکی از بخش‌هایی است که نسبت به آن بسیار حساس هستم.»

این گوینده با اشاره به میزان رضایتی که از موفقیت امروزش دارد گفت: «با توجه به استقبال مخاطبان، تا این مرحله از فعالیتم راضی هستم ولی قطعا همچنان تلاش خواهم کرد که روزبه روز کارهای با کیفیت‌تری را برای هنردوستان و علاقمندان به شعر و ادبیات با چاشنی احساس وتکنیک تولید کنم.»

کجوری نسبت به چشم اندازی که برای آینده متصور است، تصریح کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیمات متعددی از جمله همکاری با چند تن از خوانندگان مطرح کشور و همچنین برگزاری ورکشاپ و کلاس‌های دکلمه خوانی را در نظر گرفته‌ام و در آینده نزدیک آلبوم دکلمه‌هایم نیز منتشر خواهد شد.»

وی در پایان سخنانش از خانواده مرحوم استاد فریدون مشیری و استاد محمد علی بهمنی که اجرای دکلمه برخی از اشعارش را برعهده داشته است تشکر کرد.

انتهای پیام/

R1427/P1356/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» محدود و تنبیهی بود | اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی صبح امروز -چهارشنبه- در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است.

وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به روز است و این مهارت ارتش ایران را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش  به روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ایجادشده است.

اقتدار ارتش، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است

رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودروهای زرهی، سامانه‌های هوشمند، قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه، بلکه در جهان می‌تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه‌ای، بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.

رئیسی گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند.

وی افزود: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.

وی گفت: در ادبیات آمریکایی ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اما الان پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم و رهبری هن بر آن تایم دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم
  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • پاکو خمز در مصاحبه با مارکا: دخترانم با گریه از من می‌خواستند ایران را ترک کنیم؛ امنیت بر پول مقدم است!
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود/ اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود | اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند