Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:28:01 GMT

چرا بهارستاني ها به بيطرف راي اعتماد ندادند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۵۳۶۱

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- «حبيب الله بيطرف» وزير پيشنهادي دولت دوازدهم براي تصدي وزارت نيرو، تنها گزينه اي بود که نتوانست از مجلس راي اعتماد بگيرد؛ برخي از اعضاي کميسيون انرژي مجلس، دليل اين امررا درسابقه قبلي، دفاع نکردن مناسب ازبرنامه ها وهمچنين نحوه تعامل وي با نمايندگان مجلس عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز يکشنبه با 133 راي موافق، 132 راي مخالف، 17 راي ممتنع و 6 راي باطله از مجموع 288 راي ماخوذه، به حبيب الله بيطرف به عنوان وزير نيرو راي اعتماد ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از ميان 17 وزير پيشنهادي که رئيس جمهوري به مجلس معرفي کرد، بيطرف تنها وزيري بود که نتوانست راي اعتماد بهارستاني ها را کسب کند و مابقي وزيران پيشنهادي با اخذ راي اعتماد، به هيات دولت دوازدهم راه يافتند.
در ارتباط با دلايل موفق نشدن بيطرف در اخذ راي اعتماد، با تعدادي از نمايندگان عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت و گو کرديم که در ادامه مي خوانيد:
«محمد خالدي» سردشتي نماينده لردگان در اين ارتباط گفت: وزيران پيشنهادي براي جلب راي اعتماد نمايندگان سعي مي کنند در جلسه هاي فراکسيون ها، کميسيون هاي تخصصي و گروه هاي استاني، خودشان را نشان دهند.
وي ادامه داد: به نظر مي رسد آقاي بيطرف در کميسيون هاي تخصصي و استاني نتوانست پاسخ هايي قانع کننده به پرسش هاي نمايندگان بدهد.
نماينده لردگان بحث انتقال آب را از ديگر دلايل راي ندادن نمايندگان به اين وزير پيشنهادي عنوان کرد و افزود: در پاسخ به سوالات انتقال آب، بيطرف خوب دفاع نکرد.
«احمد صفري» نماينده کرمانشاه نيز در اين ارتباط گفت: برخي نمايندگان استان هاي زاگرس نشين با توجه به سابقه و رزومه کاري آقاي بيطرف در موضوع انتقال آب، معتقدند که با ورود بيطرف به ساختمان شيشه اي وزارت نيرو و تصدي اين وزارتخانه، طرح انتقال آبِ غرب و جنوب به مرکز تسريع مي شود.
عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: اين نمايندگان از اينکه بيش از اين با بحران کم آبي مواجه شوند، معتقد بودند نبايد به بيطرف راي داد تا از اجراي سياست هاي انتقال آب جلوگيري کرد.
صفري ادامه داد: در استان هاي زاگرس نشين، نمايندگان استان هاي خوزستان، چهارمحال و بختياري و همچنين کهگيلويه و بويراحمد با وزير پيشنهادي نيرو مخالف بودند؛ نمايندگان استان هاي کرمانشاه و کردستان مخالفت آنچناني نداشتند؛ چون استان هاي ما ديگر چيزي ندارد و هر چه داشتيم پيش از اين برده اند.
«سلام اميني» نماينده مردم ايلام نيز در تشريح دلايل موفق نبودن وزير پيشنهادي نيرو در اخذ راي اعتماد گفت: بخشي از موفق نبودن آقاي بيطرف به نحوه «تعامل» وي برمي گردد.
وي با اشاره به اينکه برنامه هاي وزير پيشنهادي چندان اشکال نداشت، بلکه در جا انداختن برنامه مشکل داشت، گفت: به نظر مي رسيد آقاي بيطرف انگيزه خاصي براي اخذ راي نماينده ها نداشت؛ برداشت تعدادي از نمايندگان اين بود که وي وزير شدن خود را تضمين شده مي دانست و فکر مي کرد که به طور قطع وزير مي شود.
عضو کميسيون انرژي مجلس ادامه داد: هيچ کدام از وزيران پيشنهادي به اندازه زنگنه زير سوال نرفت؛ اما او توانست خوب دفاع کند؛ به شکلي که حتي با دفاع خود خيلي ها را بدهکار کرد؛ اگر آقاي بيطرف در سابقه کاري قبلي خود در سدها و مهار آبها کار کرده، بايد با قدرت از خود دفاع مي کرد، نه اينکه موضعي منفعلانه بگيرد.
به گزارش ايرنا، حبيب الله بيطرف (متولد سال 1335 در شهر يزد) را مي توان در يک جمله، «فعال سياسي در اوايل انقلاب» و «مدير اجرايي در سه دهه گذشته» معرفي کرد.
وي دانش آموخته کارشناسي ارشد مهندسي عمران از دانشکده فني دانشگاه تهران است و يکي از اعضاي شوراي رهبري شش نفره دانشجويان مسلمان پيرو خط امام بشمار مي رود که در آبان ماه 1358 سفارت آمريکا را اشغال کردند.
بيطرف، فعاليت اجرايي خود را از سال 1358 با مشارکت در راه اندازي جهادسازندگي آغاز کرد و در سالهاي دفاع مقدس، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود.
بعد از پايان جنگ، در سالهاي 1365 تا 1368 استاندار يزد شد و از سال 1369 تا پايان سال 1373 به مدت پنج سال مسئوليت معاونت آموزشي وزارت نيرو را در دوران بيژن زنگنه به عهده گرفت.
بيطرف در کابينه اول و دوم سيدمحمد خاتمي (دولت هاي هفتم و هشتم) به عنوان وزير نيرو فعاليت کرد، اما در دولت هاي نهم و دهم مسووليت اجرايي نداشت.
با پيروزي حسن روحاني و آغاز فعاليت دولت يازدهم، بيطرف معاونتِ زنگنه را اين بار در وزارت نفت بر عهده گرفت و به عنوان معاون امور مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت منصوب شد.
حبيب الله بيطرف علاوه بر اين مسئوليت ها، عضويت در هيات علمي دانشگاه تهران، عضويت در هيات علمي پژوهشگاه نيرو، مجري طرح‌هاي کارون 3 و 4 و همچنين عضويت در هيات مديره شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران را در کارنامه خود دارد و هم اکنون در کنار معاون امور مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت، رياست سازمان نظام مهندسي استان تهران را نيز بر عهده دارد.
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 9189 **1561 **گزارش: اسماعيل داودي ** انتشار:مژگان توانا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ اسرائیل در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»