Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شکرالله حاجی‌وند پیش‌از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه باغات اراضی شیب‌دار که در سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 500 هزار هکتار از اراضی کشور برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در 60 هزار هکتار از اراضی کشور برنامه‌ریزی شده و از این میزان سهم استان کردستان 15 هزار هکتار است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: 46 هزار هکتار از اراضی 11 استان کشور برای اجرای طرح توسعه باغات در حوزه حاشیه آب‌های مرزی مدنظر و قرار بر این است که پروژه ارتقاء معیشت مرزداران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا شود.

وی گفت: در اجرای پروژه ارتقاء معیشت مرزداران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی 17 هزار کوله‌بر ساماندهی و مورد هدف قرار می‌گیرند.

حاجی‌وند افزود: شرایط معیشت و گذران زندگی کوله‌بران حق این دوستان نیست و ما نمی‌توانیم معجزه کنیم اما می‌توانیم در جهت کاهش و رفع مشکل آنان گام برداریم و باید دولت برای عملیاتی شدن این پروژه از صفر تا 100 کمک کند.

باغداران کردستانی از هر هکتار زمین 18 میلیون فروش محصول دارند

وی با اشاره به پتانسیل و موقعیت خوب استان اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از باغات کردستان مشخص شد بعضی باغداران از هر هکتار زمین 18 میلیون فروش محصول دارند.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد باغداری در مناطق مرزی گفت: تنها راه نجات مردم در منطقه، توسعه کشاورزی به‌خصوص توسعه باغبانی به‌عنوان یک پدافند غیرعامل است و می‌توان در هر یک تا 2 هکتار باغ آبی و هر 4 تا 5 هکتار باغ دیم یک شغل پایدار ایجاد کرد.

وی گفت: در راستای ایجاد پدافند غیرعامل برای پایداری مسائل امنیتی در منطقه همکاری همه دستگاه‌ها لازم است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان کردستان اولویت‌دار اجرای طرح توسعه باغات دیم است، خاطر نشان کرد: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یک طرح اقتصاد مقاومتی است و در صورت تأمین اعتبار صد درصد نهال لازم برای اجرای طرح به‌صورت یارانه‌ای در اختیار باغداران قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: اطلاعات بانکی در بخش اراضی دیم اندک است و باید این مسائل بیشتر دنبال شود تا در جهت ارتقاء معیشت مردم قرار گیرد.

در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی همواره مشکل داریم

حاجی‌وند با اشاره به توانمندسازی بهره‌برداران باغبانی افزود: در بخش صنایع تبدیلی تکمیلی و پروسس کردن محصولات کشاورزی همواره مشکل داریم و باید گروه صنایع قوی‌تر از قبل وارد عمل شود.

وی با اشاره به نامناسب بودن راه دسترسی به روستاهای استان اظهار کرد: استان کردستان از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و اعتبار لازم جهت چاله‌کنی اراضی و تهیه نهال پیگیری می‌شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار