Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان گفت: مهمترین فعالیت معاونت صنایع کوچک شهرکهای صنعتی استان زنجان توسعه خوشه های صنعتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،با بیان اینکه مهمترین فعالیت معاونت صنایع کوچک شهرکهای صنعتی استان زنجان بحث توسعه خوشه ای است، اظهار کرد: خوشه های صنعتی استان زنجان از سال 1390 شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشه هاس صنعتی استان زنجان از سال 1390 آغاز و نقشه فراگیر از دو سال قبل آماده شده است، ابراز کرد: 9 خوشه صنعتی در استان زنجان شناسایی شده است که از این میزان شش خوشه به ثبت رسیده که روی،فرش، کفش هیدج، چاقو،ملیله،مس و کیف و کفش از جمله خوشه های ثبت شده استان زنجان است.

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه از سال 1390 خوشه روی در استان زنجان شروع به توسعه کرده است،عنوان داشت: متاسفانه به علت عدم حضور ذینفعان در کلاسها متوقف شده است.

کفش هیدج فعالترین خوشه صنعتی زنجان

احمدی با بیان اینکه در سال 1391 استارت خوشه فرش در استان زنجان زده شده که امسال سال پایانی خوشه فرش است، تصریح کرد: در بحث افزایش تولید، افزایش صادرات، افزایش میزان اشتغال،برند سازی و ثبت فرش ها اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تا دو ماه دیگر برنامه خروج عامل توسعه از خوشه و تشکیل شبکه فراگیر برای پایداری خوشه را خواهیم داشت.

معاون شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان به فعالترین خوشه صنعتی استان زنجان اشاره کرد و افزود: فعالترین خوشه صنعتی استان زنجان طی سالجاری با توجه به همگرایی که در بین اهالی هیدج وجود دارد خوشه کفش هیدج است.

راه اندازی تور های صنعتی ارتقاء توانمندیهای ذینفعان را به دنبال دارد

احمدی در ادامه به راه اندازی تورهای صنعتی اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان هر سال 12 تور صنعتی و نمایشگاهی را در استان زنجان راه اندازی می کند.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی تورهای صنعتی استان زنجان ایجاد ارتباط و تعامل بین ذینفعان رشته صنعت های متفاوت است، اضافه کرد: با تعامل و آشنایی که با طراحی های مختلف در تورهای صنعتی صورت می گیرد در نهایت منجر به قرار داد خرید و فروش شده و ارتقاء توانمندیهای ذینفعان را در این زمینه به دنبال خواهد داشت.

نبود بازار فروش مهمترین مشکل صنایع کوچک زنجان

معاون شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان در ادامه به عمده مشکلات صنایع کوچک اشاره کرد واظهار داشت: مشکل بازار در حال حاضر از مشکل نقدینگی مهمتر است.

احمدی با بیان اینکه وقتی نقدینگی واحدهای صنعتی را تامین می شود شروع به فعالیت می کنند ولی کالای تولیدی را نمی توانند به فروش برسانند و در انبارها راکد می ماند، ابراز کرد: واحدهای صنعتی قبل از اینکه واحد تولیدی را راه اندازی کنند باید برای یک بازار بزرگ 800 میلیونی برنامه ریزی کنند نه برای بازار 80 میلیونی.

وی در پایان خاطرنشان کرد:اگر بتوانیم مشکل بازاررا حل کنیم یعنی یک جهش صادراتی داشته باشیم قطعاً مشکل صنایع کوچک استان زنجان حل می شود.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی