Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان در خصو عدم واگذاری حق آبه گلستان از رودخانه اترک در خراسان شمالی گفت : این موضوع در کمیسیون وزارت نیرو مطرح شده و دلیلی ندارد چون ما پایین دست هستیم بالادست برداشت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ علی نظری مدیر عامل آب منطقه ای گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهارکرد: هنوز وزارتخانه نیرو تخصیص نهایی سد چایلی را اعلام نکرده ولی آنچه که مسلم است این سد هم کاربری آب شرب را دارد و هم کاربری برای صنعت و کشاورزی ولی فعلا منتظر تخصیص نهایی هستیم تا بتوانیم به سه قشری که گفتم خدمات دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری در خصوص عدم واگذاری حق آبه گلستان از رودخانه اترک در خراسان شمالی به گلستان گفت: اینکه حق آبه ما می دهند یا نمی دهند یک بحثی است اما قطعا به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی های پیاپی که ما داشتیم و توسعه ای که در بالادست انجام می شود قطعا یک مقدار از آبهای اطراف آن برداشت شد.

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان تاکید کرد: منتهی ما این موضوع را در کمیسیون وزارت نیرو تخصیصا مطرح کردیم با این نگاه که چون پایین دست هستیم دلیل بر این نیست که بالادست برداشت کند .

وی اضافه کرد : در بحث تخصیص سد چایلی هم با همین نگاه دارند به ما تخصیص می دهند ، باید به برداشتهای آب سطحی به عنوان برداشت تلقی شود و در کنار آن همین چاه هایی که اطراف رودخانه ها نیز زده باشند سهمی از آب رودخانه را برداشت می کنند .

گفتنی است شرکت تعاونی پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک در گنبد به دلیل کم آبی ناشی از واگذاری حق آبه اترک به گلستان دچار ورشکستگی شده و چند وقتی که کمیسیون اصل نود و استانداری گلستان به دنبال جایگزینی سایت میگو گمیشان به عنوان خسارت این شرکت در تلاش هستند که بعضا با مقاومت اداره کل شیلات گلستان مواجه می شوند .

در مناقشه اخیر مدیر عامل این شرکت تعاونی با مدیر کل شیلات استان گلستان در تهران ، قدس علوی گفته بود که سد چایلی در شرق گلستان برای این شرکت در حال ساخت است در حالی که کارشناسی های میدانی و مصاحبه آقای نظری نشان می دهد تا چندین سال دیگر هم سد چایلی به بهره برداری نخواهد رسید .

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو