Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@13:44:47 GMT

چه کسی باید از بخش گریان تولید عذرخواهی کند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۷۱۸۶

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت‌ها به بخش خصوصی اعتقادی ندارند، گفت: با تحلیل برنامه‌ها باید اشکالات وزرا را به آن‌ها بیان کرد و نگذاریم که اشتباهات قبلی تکرار شود.

خبرگزاری فارس: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت‌ها به بخش خصوصی اعتقادی ندارند، گفت: با تحلیل برنامه‌ها باید اشکالات وزرا را به آن‌ها بیان کرد و نگذاریم که اشتباهات قبلی تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد بحرینیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران امروز در جلسه هیات نمایندگان با ارائه گزارشی پیرامون راهکارهای برون رفت تولید از رکود گفت: متاسفانه با بخش تولید واقعی کشور با بی‌عدالتی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اعتراض خداشکر کاظمی یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی به واردات بیسکویت که حدود 2 ماه پیش در اتاق بازرگانی اتفاق افتاد گفت: اهانت به وزیر صنعت، کار درستی نبود و آقای کاظمی باید بابت این رفتارش معذرت‌خواهی می‌کرد اما هیچکس سوال نمی‌کند که از بخش خصوصی تولیدی واقعی کشور که با لبخند به میدان آمده و با اشک رها شده چه کسی باید معذرت خواهی کند؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مسولین هر جایی که کم می‌آوردند می‌گویند بخش خصوصی کلی‌گویی می‌کند، اظهار داشت: بررسی‌های دفتر پژوهش‌های اقتصاد توسعه مشهد از سال 1335 تاکنون نشان می‌دهد که دولت‌ها در ایران بخش خصوصی واقعی را نمی‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه بی‌نظیرترین میزان اشتغال کشور بین سال‌های 1375 تا 1385 اتفاق افتاد و 5 میلیون و 200 هزار شغل بین این سال‌ها توسط بخش خصوصی اشتغال ایجاد شد، گفت: امکان ندارد که دولت بخواهد از وضعیت رکود اقتصادی خارج شود و بخش خصوصی در این رابطه اقدامی نکند.

بحرینیان با بیان اینکه بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصاد هر کاری از عهده‌اش برآید انجام می‌دهد، گفت: اما شما فعال تولیدی را روی ویلپچر گذاشتید، زندانی کردید و صدایی از جایی در نیامد و این نشان می‌دهد که دولت‌ها اصلا به بخش خصوصی اعتقاد ندارند.

وی با اشاره به گزارش بانک مرکزی در سال 85 و از زمان آغاز تحریم‌ها اظهار داشت: براساس این گزارش کاهش نرخ رشد تشکیل سرمایه به ناخالص در ماشین آلات ناشی از کاهش نرخ رشد کالاهای وارداتی سرمایه‌ای متوجه تولید می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 اشاره کرد و اظهار داشت: متولی صنعت پیش از اینکه برنامه‌ صرفه‌جویی انرژی را در واحدهای تولیدی اجرا کند یک دفعه قانون را اجرا می‌کند و از اجرای این قانون هم متوجه بخش تولیدی کشور شد.

وی باز هم به گزارش بانک مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: بانک مرکزی در سال 1391 گزارشی را ارائه می‌دهد که براساس آن اعلام می‌شود که آثار قابل انتظار اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت تمام شده بسیاری از محصولات را بالا برده و منجر به کاهش قدرت مالی تولید‌کنندگان شده است.

بحرینیان بیان داشت: در سال 1393 هم ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت یازدهم در گزارشی اعلام می‌کند که بیشترین آسیب از پی‌ثباتی‌های اقتصاد کلان به صنعت کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گزارش سال 1394 تورم مزمن، بی‌ثباتی و نااطمینان، اجرای ناقص سیاست‌های خصوصی‌سازی، عدم توسعه یافتگی بازارهای پولی و مالی و ... از جمله مشخصه‌هایی هستند که ساختار تولیدی کشور را به شکل ضعیف و شکننده شکل داده و بدین ترتیب این مسائلی که بیان شد کلی‌گویی‌هایی بخش تولیدی کشور نیست بلکه گزارش‌های مستند رسمی‌ترین ارگان‌های کشور است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خطاب به اعضای هیات نمایندگان اتاق گفت: ما در اتاق ایران به مستعمین سر به راهی تبدیل شده‌ایم در حالی که باید برنامه‌های وزرا را به تحلیل بگذاریم و نگذاریم که اشتباهات قبلی تکرار شود.

وی بیان داشت: باید وزرا را به اتاق دعوت کنیم و با تحلیل برنامه‌های آنها، و در صورتی که برنامه‌ای به هدف مورد نظر نرسیده را بررسی کنیم و اشتباه آن برنامه را مشخص کنیم و نگذاریم که راه اشتباه ادامه یابد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه