Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جهانی عکاس درباغ رسانهخبرگزاری تسنیم آذربایجان غربی برگزار شد و طی آن مهمترین مسائل و مشکلات این صنف از جمله فقدان بیمه، امنیت شغلی، کافی نبودن حمایت‌های قانونی و فقدان تشکل صنفی مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عکاسی به معنیثبت و ایجادیکتصویر است وعکاسی دارایسهجنبهعلمی، صنعتی و هنری است گرچه ابتدا به‌عنوانیکپدیدهعلمی متولد شد اما بعدها به شکلیکصنعت گسترش یافت وبهعنوانهنر تثبیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکاسی توسطیکفرد کشف و تکمیلنشده بلکه نتیجهتلاش بسیاری از افراددرزمینه‌هایمختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است .

28مردادماهبرابربا19آگوستدر تقویم بسیاری از کشورهای جهانبهعنوانروز جهانی عکاسینام‌گذاریشده است.

دفترخبرگزاری تسنیمآذربایجان غربی به مناسبت بزرگداشت این روز جهانییک نشست صمیمی با حضور عکاسان خبری شهرستان ارومیه ترتیب داد تا این قشرزحمتکشجامعه بتوانند گفتماندوستانه‌ایبا همدیگر داشته باشند و مشکلات خود را در میان بگذارند.

مخاطبان عکاسان رفتارحرفه‌ایاز خود نشان دهند

عکاس خبرگزاری برنا در آذربایجان غربی دراین نشست صمیمی با تبریک روز جهانی عکاس اظهار داشت:اینکهیکعکاس در مورد عکاسی سخن به زبان بیاورد و یا در مقابل دوربین قرار بگیرد کاری بسیار سخت است.

علی غیور افزود: حرفه عکاسی نیاز بهیکقلب قوی دارد و ما دل این کارراداریم اما مسئولان از انتشار تصاویر خود هراس دارند که این کار برایمان جالب نیست درحالی که در کشورهای خارجی مسئولان پس از اتمام دوران کاریبهراحتیدر زندگی بسیار معمولی به سرمی‌برندو از هیچ اقدامروزمره‌ایبازنمی‌مانند.

غیور گفت: اخیراً رئیس جمهوریپیشین فرانسه با وضعیت یک شهروند عادی در معرض مشاهده رسانه ها قرار گرفت در حالیکه در حال خرید از فروشگاه بود ولیمتأسفانهاین موضوع بسیار عادی در کشور ما اصلاً وجود ندارد ونمی‌توانیم مسئولی رابهجز در جلسات رسمی درجاییرویتکنیم.

وی خاطرنشان کرد: عکاسان خبری آذربایجان غربی و کشورمانبهصورتحرفه‌ایکارمی‌کنندولی متاسفانهمخاطبان عکاسان، حرفه‌ایعملنمی‌کنند در حالیکه از همگان انتظارمی‌روددر برخورد با عکاسان خبری رفتارحرفه‌ایاز خود بروز دهند.

تشکل صنفی عکاسان خبری در آذربایجان غربی وجود ندارد

عکاس خبرگزاری تسنیمآذربایجان غربی نیز در این نشست با تبریک28مرداد روز جهانی عکاس اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی عکاسان خبری در استان آذربایجان غربی فقدانتشکل‌ صنفی است و حتی از وجود نمایندگی تشکل‌هایصنفی عکاسان کشوری در استان نیز محروم هستیم.

محمد آقایی پر افزود: فقدان فرهنگ صحیح مواجهه با عکاسان خبری نیز از مشکلات این قشر زحمتکش است چراکه مردم در برخورد با این قشر اغلب تصور خوبی از آثار و کارکرد عکاسان خبری ندارند.

وی تصریح کرد: امروزه در اغلب اوقات حتی از سوی مسئولین و دون پایه‌ترین افراد در ادارات و دستگاه‌های مختلف موانعی بر سر راه عکاسان خبری ایجادمی‌شودکه مانع از تولید عکس خبری مناسب ازیکرویدادمی‌شود.

حرفه عکاسی در آذربایجان غربی نیازمند برگزاریدوره‌هایآموزشی است

عکاسخبرگزاری تسنیمآذربایجان غربی نیز در این نشست با گرامیداشت روز جهانی عکاس اظهار داشت: بیش از5سال است که در حرفه عکاسی فعالیت دارم و معتقد هستم کهسخت‌ترینزیرشاخه عکاسی، عکاسی مستند و خبری است و در این میان در کشورهای آسیایی و منطقه عکاسی مستند و خبری بیش از هر موضوعی نمود دارد و به این دسته از عکاسانبیشازپیشنیازاست.

مجتبی اسماعیل زاد با اشاره به یکی ازمهم‌ترینمشکلات عکاسان افزود: عکاسان مطبوعاتی که برای نشریات کاغذی کارمی‌کنندو یا عکاسانی که برای سرویس‌هایملی و خبری تحلیلی کارمی‌کنند اغلب فاقد بیمه هستند که این مسئله بیش از هر موضوعی برای عکاسان مهم است بنابراین انتظار داریمبهزودیزود این موضوع پیگیری شود گرچه هرازگاهیقول بیمه از سوی مسئولان دادهمی‌شود اما نتیجه‌ایبه دنبال ندارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بیمه برای آینده و افزایش انگیزه هر فردی در هر صنف و حرفه ای بسیار ضروری است و سبب بهبود سطح کاری او می‌شودو موضوع بعدی بالا بودن سطح قیمت تجهیزات عکاسان خبری است که برای هرسوژه‌اینیاز به تجهیزات خاصی دارند و در کشور ما بیشتر مواقع لوازم عکاسی توسط خود فرد مهیامی‌شود بنابراین باید این موضوع نیز مورد توجه باشد.

عکاس خبرگزاری تسنیم آذربایجان غربی تصریح کرد: مغفول ماندن بحث آموزش عکاسی نیز یکی دیگر از مشکلات امروزه عکاسان استان است بطوریکه در آذربایجان غربی رشته عکاسی بصورت تخصصی درهیچیکازدانشگاه‌هاتدریسنمی‌شود بنابراین بحث آموزش بیش از هر موضوعی در حرفه عکاسی بایدموردتوجهقرار گیرد.

وی یادآور شد: از همه اینها گذشته هیچ نهاد رسمی و معتبری در استان وجود ندارد که عکاسانتازه کاررا در مسیر درست هدایت کنند وکلاس‌هایآموزشی را برگزار کنند تا اصول عکاسی را از اساتید این امر به خوبیفراگیرند.

توجه خاصی به صنف عکاسان خبری در ارومیهنمی‌شود

عکاس خبرگزاریخبر آنلاینآذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار داشت: عکاسان خبری افرادی هستند که باید ازسوژه‌هایخبری تصویرسازی کنند که متأسفانهدر شهر ارومیه توجه خاصی به این صنفنمی‌شود.

سینا پسران افشاریان افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برخی از مسئولان تصاویری از آرای خود در فضای مجازی منتشر کردند که تعجب انگیز بود ولی به هنگام گرفتن عکس توسط عکاسان به بدترین نحو با این عزیزان برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: از نهادهای زی ربط همانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعاتی استان آذربایجان غربی انتظار می‌رود تا بیش از پیش از صنف عکاسان حمایت کنند تا بتوان خروجی‌های مطلوبی از کارهای عکاسان داشت.

سرپرستخبرگزاریخبر آنلاینآذربایجان غربی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات بزرگ حرفه عکاسی خبری عکسبرداریعموم مردم در تمامی مجالس ومراسم‌هاستکه بیش از هر موضوعییکعکاس را رنجمی‌دهدو در برخی مواقع اینعکس‌برداریهای نامربوط سبب از دست رفتن سوژه برای عکاسانمی‌شود.

وییادآور شد: از مردم انتظار داریم تا با توجه بیشتر وفرهنگسازیبهتر با صنف عکاسان خبری رفتار کنند.

مسئولان و عموم مردم در رفتار با صنف عکاسانتجدیدنظرکنند

عکاس مطبوعاتی آزاد نیز در این نشست اظهار داشت: نگاه نامناسب به عکاسان خبری و دیگر عکاسان توسط مسئولان و عموم مردم در شهر ارومیه یکی ازمهم‌ترینمشکلات این صنف است.

حسین واحدی افزود: به هنگام تولید تصاویر از مجالس و یایکاثر یا رویداد، همکاری خوبی از سوی مسئولان و مردم با عکاسان خبری نمی‌شود بنابراین از همگان انتظار داریم تابهصورتمناسبی با این صنف برخورد کنند تا از مشکلات آتی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم انتظار داریم تا در رفتار خود با عکاسان خبری تجدیدنظرکنند.

صنف عکاسان خبری آینده شغلی ندارند

عکاس خبرگزاری فارس در آذربایجان غربینیز در این نشست اظهار داشت: در بسیاری ازمراسم‌هاکه با آن درگیر هستیم نخستین مسئله و برخورد مسئولان با ماست و اغلب عکاسان خبری را به‌عنوان یکموجود اضافه می‌پندارندو بدترین گوشه‌ای از سالن و مکان رویداد را برای عکاسی در نظرمی‌گیرندکه بسیارعذابآوراست.

مهدی زوار افزود: انتظار داریم در تمامیمراسم‌ها با عکاسان خبری به خوبی رفتار شود تا بتوان در بهترین زمان بهترین سوژه را ثبت و مستند کرد تا بتوان صحنه را به همگان بازگو کرد.

وی تصریح کرد: صنف عکاسان خبری آینده شغلی ندارند وهیچگونهحمایتی از این صنفنمی‌شودو حتی ممکن است در صورت دلخوری یک مسئول ازیک عکاس، فرد شغل خود را از دست دهد و از سوی دیگر مشکل بیمه نیز یکی دیگر از معضلات این حرفه است.

مسئولان آذربایجان غربی با دیدی امنیتی به حرفه عکاسی خبری نگاهمی‌کنند

عکاس خبرگزاری ایسنادر آذربایجان غربی نیز در این نشست با تبریک روز جهانی عکاس و اشاره به دید نامناسب مردم و مسئولین نسب به این حرفهاظهار داشت: بیشتر مسئولان استانیبادیدامنیتی به مسائل عکاسی خبری نگاهمی‌کنندکه همنی نگاه سبب انزوای این حرفه شده است.

سهیل فرجی افزود:حق‌الزحمه‌ایکه برای عکاسان خبری پرداختمی‌شودهیچگونه تناسبی با زحمات این قشر ندارد که یکی دیگر از مشکلات این صنف در جامعه ماست.

فیلم و گزارش از علی آقایاری و محمد ولیزاده کشتیبان

انتهای پیام/

بزرگداشت روز جهانی عکاس در تسنیم آذربایجان غربی/عکاسان خبری بیمه و امنیت شغلی ندارند+فیلمگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیهگرامی داشت روز جهانی عکاس-ارومیه R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، شب گذشته گوینده بخش خبری ۲۰ سیمای مرکز آذربایجان غربی روز معلم را به معلم کلاس اول خود تبریک گفت.

خانم فاطمه سلطانی در آغاز بخش خبری ۲۰ سیما   روز معلم را به خانم اورشاد  آموزگار   کلاس اول خود در دبستان آزادگان و تمامی معلمان صبور و تلاشگر تبریک گفت.

۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم رسمی کشور به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت