Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>انرژی - وزیر نفت گفت: افزایش ظرفیت تولید با اولویت میادین مشترک نفت و به موازات آن افزایش ضریب بازیافت از میادین نفت و گاز دو برنامه راهبردی من در وزارت نفت دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه در گفت‌وگو با خبر رادیو با بیان این که در برنامه پیشنهادی ام برای وزارت نفت دولت دوازدهم عنوان کردم که در طول چهار سال آینده هیچ میدان مشترکی بلاتکلیف نخواهد نماند، تصریح کرد: البته ممکن است همه آنها نتوانند به تولید نهایی برسند اما کار توسعه و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت بر ضرورت توجه به افزایش ضریب بازیافت مخازن تاکید کرد و گفت: بعد از انقلاب هیچ کار جدی و قابل اعتنایی در زمینه افزایش ضریب بازیافت میدان‌های نفتی نشده است. افزایش ضریب بازیافت به کار جهادی نیاز دارد چون کار دشوار و مشکلی است.

زنگنه، نقطه اتکا برای توسعه میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت را باید بعد از خدا، مهندسان و مدیران جوان صنعت نفت دانست و گفت: نسل جوانی از مهندسان صنعت نفت باید در این زمینه تربیت و فعال شوند تا به اتکای آنها بتوانیم این قفل را که عده ای نمی گذارند بازشود را باز کنیم.

بیژن زنگنه، امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) با کسب ۲۳۰ رای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم سکان وزارت نفت را در اختیار گرفت.

39224

کلید واژه‌ها : قراردادهای نفتی - نفت - وزارت نفت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند

مهرداد بذرپاش به تلاش‌ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود؛ بنابراین گزارش، اسفند ماه سال گذشته هم بذرپاش با انتقاد به سیاست‌های صندوق خسارت‌های بدنی که از زیر مجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است گفته بود: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده