Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:09:14 GMT

وجود بیش از ۲۰ هزار نفر حاجی بالای ۸۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۷۴۳۲

وجود بیش از ۲۰ هزار نفر حاجی بالای ۸۰ سال

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ایام تشریق و عرفات به زائران ایرانی توصیه کرد تا با توجه به گرمی هوا کمتر از چادرهای خود خارج شوند و از رفتن به بالای جبل الرحمه پرهیز کنند .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در حاشیه بازدید از روند آماده سازی چادرها و اماکن محل استقرار زائران ایرانی در ایام تشریق اظهار کرد: امکانات فراهم شده در سرزمین عرفات نسبت به سالهای گذشته متفاوت و مطلوب است؛ عرفات اوج حج است و تسهیلاتی فراهم شده تا زائر بتواند از طریق عبادت بیشترین بهره را از حضور در این سرزمین مقدس ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته بارندگی و طوفان در این سرزمین مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، افزود: با طرح پیاده شده امیدواریم شاهد اینگونه مشکلات نباشیم؛ چادرهای جدید نسوز و دارای ارتفاع بلند است و از ورد هوای گرم جلوگیری می‌کند؛ ضمناً کولرهای گازی پر قدرت نصب شده در چادرها هم می‌تواند فضای مناسبی را ایجاد کند تا زائران در کنار هم دعای عرفه را زمزمه و ازمراسمهایی که برگزارمی‌شود بیشتر بهره‌برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان طرحهای در حال اجرا در عربستان از قبیل مونو ریل ، توسعه حرم و موارد مشابه دیگر تصریح کرد: این گونه تحولات ایجاب می‌کند که براساس تجربیات گذشته عمل نکنیم و کارگزاران حج ازطریق آموزش با برنامه‌ها و طرحهای جدید عربستان آشنا شوند تا در حوزه حج و ایام تشریق مدیریت قوی‌تری را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: مکان مناسبی برای استقرار زائران ایرانی در مشعر فراهم شده و در منا هم کولرهای سلولزی در چادرهای حجاج کشورمان نصب شده است تا زائر راحت‌تر باشد؛ در ضمن برای ارائه خدمات درمانی درمانگاه و کادر پزشکی پیش‌بینیهایی شده و تعداد سرویسهای بهداشتی نیز افزایش یافته است.

وی از تلاش بی وقفه و جدی چند ماه اخیر کارگزاران حج و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای فراهم کردن تسهیلات و امکانات مناسب در ایام تشریق و کاهش هزینه‌ها در مقایسه با سایر کشورها تقدیر کرد و گفت: با همکاری وزارت حج عربستان و موسسسه مطوفین امیدواریم حج بهتری را برای زائران رقم بزنیم و حجاج با سهولت بیشتری به وظایف عبادی خود عمل کنند.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران ایرانی گفت: روز عرفه و صحرای عرفات بهترین زمان و مکان برای عبادت است و در روایت داریم که امام زمان (عج) در این سرزمین در کنار حجاج حضور دارند و این بهترین فرصت برای دعا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به زائران ایرانی توصیه کرد تا با توجه به گرمی هوا کمتر از چادرهای خود خارج شوند و از رفتن به بالای جبل الرحمه پرهیز کنند .

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار نفر از زائران ایرانی بیش از 80 سال دارند و باید بیشتر مراقبت شوند، اظهار کرد: شدت گرمای هوا ممکن است موجب بروز برخی بیماریهای نهفته در زائران شود بنابراین حجاج با توجه به خدمات فراهم شده تلاش کنند از لحظه لحظه حضور در سرزمین استفغار و دعا بهره ببرند.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: با وجودی که خیلیها تصور می‌کردند امسال نمی‌توانند در حج حضور یابند اما در حال جاضر در مسجد الحرام و مسجد النبی بدون مشکل خاصی در حال عبادت و زیارتند و امیدواریم حضور زائران در عرفات ، مشعر و منا نیز به خوبی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان این بازدید با توجه به فضای فراهم شده در عرفات، مشعر و منا در برخی موارد توصیه‌هایی به مسئولان مربوطه ارائه کرد و گفت: زائر باید در فضایی آرام ایام تشریق را بگذراند و کارگزاران حج نیز تلاش کنند که از دغدغه‌های حجاج در این ایام بویژه در روزعید قربان کاسته شود.

عملیات انتقال و اسکان 86 هزار 500 زائر ایرانی از عصر روز هشتم ذی الحجه به سرزمین عرفات آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

R1365/P1014143/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج

دریافت 21 MB کد خبر 6085014

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • چهره‌های ایرانی که کابوس نتانیاهو شده‌اند + عکس