Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@19:41:48 GMT

مکتب اسلام باید خالی از خرافه‌پرستی باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۷۷۵۹

مکتب اسلام باید خالی از خرافه‌پرستی باشد

پانزدهمین اجلاس سراسری روز جهانی مسجد صبح امروز با پخش تصویری پیام آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد. به گزارش جهان نيوز، پانزدهمین همایش روز جهانی مسجد صبح امروز با حضور علی عسکری رئیس سازمان صداو سیما، حجت الاسلام علی اکبری رئیس امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این همایش پیام آیت الله مکارم شیرازی به صورت تصویری در سالن الزهرا پخش شدکه متن این پیام به شرح ذیل است:
«می‌دانیم در سال 1969 و روز 21 آگوست که مصادف با 30 مرداد 1348 بود، یک جوان مسیحی را تحریک کردند که مسجدالاقصی را آتش بزنند و این آتش سوزی دامنه پیدا کرد و قسمت عمده سقف مسجدالاقصی را سوزاند. همان مسجدالاقصایی که قبله اولین مؤمنین است، همان مسجدالاقصایی که مبدأ معراج پیامبر(ص) است؛ «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى‏». صریح قرآن مسجدالاقصی به عنوان مسجد که مورد احترام مسلمانان است، نام برده شده است.
حقیقت این است که غربی‌ها منطق خاورمیانه را یک منطقه پر در آمد و پرمحصول و حساس برای خودشان می‌دانند. برای اینکه در این سلطه پیدا کنند، آمدند رژیم غاصب اسرائیل را در آنجا قرار دادند. از آن سر دنیا افرادی که بیگانه نسبت به این سرزمین بودند، آمدند و صاحبان آن سرزمین را بیرون کردند.
می‌دانیم برنامه این بود که اینها بیایند از نیل تا فرات همه را تحت نفوذ قرار دهند و این رژیم اسرائیل در سرزمین اسلامی گسترش دهند و تمام منطقه را زیر سلطه خود قرار دهند. الحمدلله مردم فلسطین، مردم لبنان در مقابل آنها ایستادند. به خصوص مردم مسلمان ایران با تشکیل حکومت اسلامی خط بطلان بر برنامه‌های آنها کشیدند و جلوی دشمنان را گرفتند و الان اسرائیل در منطقه دارد منزوی می‌شود. مخصوصاً بعد از جنگ 33 روزه لبنان یک تو دهنی محکم از حزب الله خورد و قدرت نفوذناپذیرش در هم شکست و روز به روز هم مطمئن باشید منزوی‌تر می‌شوند.
مردم مسلمان باید از مذهب مختلف دست به دست هم دهند؛ هرچه باشد هدف واحد مشترکی دارند؛ حفظ اسلام و حفظ قبله اول مسلمین و حفظ عظمت و وحدت کشورهای اسلامی از این اهداف مشترک است».

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنانی ابراز داشت:جامعه ما در التهاب ایام حج است و حجاج بیت الله الحرام در حال تشرف به خانه خدا هستند و امیدواریم حج با شکوهی برگزار شود. امیدواریم روزی بیت عتیق از اسارت خارج شود ان شاالله آن روز را خواهیم دید.
وی ادامه داد: جلسه امسال ما در روز جهانی مسجد در زمانی برگزار می شود که جامعه ما معطر به عطر مدافعان حرم است.عمق نفوذ شهادت را امروز در میان جوانان می بینیم و ما مناسب دیدیم امسال این روز را با چنین رویکردی برگزار کنیم.به نظر من حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش به یک پدیده الهام بخش در میان انسان های جهان تبدیل شده است.حاج قاسم حلقه وصل سرداران صدر انقلاب با جوانان نسل امروز است.در این شخصیت عزیز تدبیر رهبری دیده می شود.امروز سربازان حاج قاسم سلیمانی از جوانان سایر مناطق هم هستند..امروز امتداد این حرکت نورانی را در آفریقا و اروپا و آمریکا می بینیم.

حجت الاسلام علی اکبری تصریح کرد: امروز نقش مهم سازمان صدا و سیما در پیشرفت معارف الهی به خوبی معلوم است. دکتر علی عسکری نگاه مسجدی بسیار نافذی دارند. سال گذشته ما به محضر رهبری مشرف شدیم که بسیار مایه مباهات بود و نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب مسیر روشنی را به ما آموخت تا به مسجد تراز اسلامی برسیم.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به دیدار سال قبل ایمه جماعات با رهبر معظم انقلاب محورهای اصلی فرمایشات رهبری را متذکر شد و گفت:مقام معظم رهبری به اهمیت مسجد تاکید فراوان دارند.ایشان به جایگاه رفیع امام جماعت اشاره داشتند.دوم مسئله اجتماع ذکر و کیفیت نماز در مسجد بود و اینکه در مسجد تحت هر شرایطی باید نماز جماعت محور باشد.مطلب دیگر ایجاد یک جایگاه مناسب و خاص برای جوانان است.نکته بعدی اینکه مسجد می تواند یک پایگاه اجتماعی مهم باشد.
در پایان این مراسم از خانواده شهید حججی تقدیر و از کتاب «مسجد، هسته مقاومت» رونمایی شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز شنبه در اولین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، بیان کرد: در استان خوزستان ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مساله یک مساله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خودکم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچو سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجرا است به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم.

کد خبر 6089944

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی