Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه گلستان در پیشگیری از وقوع جرم جزو استان های برتر کشور است، گفت: اگر اعضای شوراهای اسلامی به ما کمک کنند کارنامه موفق ‎تری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان عصر یکشنبه در نشست صمیمی با منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان گلستان اظهار کرد: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان گلستان می‎شود این وضعیت را در شأن مردم استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان درگیر پرونده‎های قضایی هستند لذا باید همه کمک کنند تا پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده در استان اهمیت داده شود.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: اگر سوء استفاده از موقعیت‎هایی که در شوراهای اسلامی وجود دارد، صورت بگیرد و در تصمیمات آن ها جرم‎ انگاری شده باشد، دستگاه قضایی تکلیف رسیدگی دارد و در قبال اقدامات مجرمانه هیچ مصونیتی برای آن ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رفع اختلاف افراد و حکمیت میان آن ها یکی از وظایف شوراهای اسلامی است، خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی با دستگاه‎های امنیتی و قضایی شد.

هاشمیان تاکید کرد: به هر میزان تنش در جامعه ‎ای کمتر باشد مسلما پیروزی و موفقیت آن جامعه بیشتر خواهد شد و هر جایی که اختلاف باشد آن جامعه به سمت شکست پیش می ‎رود.

وی اختلاف نظر داشتن را موضوعی طبیعی دانست و گفت: اختلاف‎ نظرها باید با استدلال منطقی به سمت تصمیم درست به نفع مردم پیش برود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: جایگاه شورا نباید به امورات ساده، روزمره و معمولی بگذرد شورای دوره پنجم باید بسیار مترقی، علمی و پرتلاش باشد و جهادی و انقلابی عمل کند.

هاشمیان متذکر شد: کاری که انجام می ‎دهید خروجی آن کاهش اختلافات در بین خودمان و جامعه باشد متاسفانه برخی از جرایم از جمله جرایم خشن، ضرب و جرح عمدی، تهدید، توهین و طلاق در استان گلستان رتبه ‎های بالایی دارد که با تلاش‎های انجام شده این روند به سمت بهبود پیش می‎رود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در پیشگیری از وقوع جرم رتبه‎های اول تا سوم را دارد، گفت: اگر اعضای شوراهای اسلامی به ما کمک کنند در این زمینه کارنامه موفق ‎تری خواهیم داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در یک روز کاری ۱۱ پرونده قضایی با تلاش مجتمع شماره سه حل اختلاف اهواز به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: اعضای شعب 19، 20 و 37 مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف اهواز در یک روز کاری 11 فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش بیش از 11میلیارد و 375 میلیون ریال را با صلح و سازش مختومه کردند.

وی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است تلاش می شود از ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری جلوگیری شود و صلح را بین 2 طرف پرونده برقرار کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: تقویت و حمایت هرچه بیشتر شورای حل اختلاف، باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه می‌شود.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تلاش مضاعف، پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کرد و یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز