Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:05:10 GMT

مطالعات طرح نجات خلیج گرگان اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۸۳۳۵

مطالعات طرح نجات خلیج گرگان اجرایی می‌شود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: مطالعات نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در دو بخش مطالعات شناسایی و ارزیابی راه کارهای اضطراری و مطالعات جامع اجرائی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، داود گیلک ظهر امروز در جلسه نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله با بیان این که بحث نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله اهمیت خاصی برای استان دارد، اظهار داشت: باید با ارائه راه حل‌های فنی و مشاوره‌ای صحیح برای حل معضل خلیج گرگان چاره‌اندیشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه ای گلستان به عنوان کارفرمای طرح اقدام به تشکیل کمیته راهبری متشکل از مشاوران و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای ذینفع مانند معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت هماهنگی امور عمرانی استان‌های گلستان و مازندران، سازمان بنادر و دریانوردی، ‌مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور کرد.

وی افزود: این اقدامات با محوریت شرکت آب منطقه‌ای گلستان، به منظور پایش و کنترل کیفی مطالعات و پیگیری روند انجام مطالعات انجام می‎شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: این شرکت با تشکیل کارگروه تخصصی پایش و راهبرد طرح اقدام به برگزاری 5 جلسه کارشناسی، به منظور تصمیم‌گیری و بررسی اقدامات مصوب گذشته و استفاده از نظرات کارشناسی همه نهادها و سازمان‌ها در طرح کرد.

وی گفت: در جلسات کارگروه تخصصی طرح مقرر شد، مطالعات نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در دو بخش مطالعات شناسایی و ارزیابی راه کارهای اضطراری و مطالعات جامع انجام شود.

گیلک افزود: مطالعات اضطراری در یک دوره کوتاه مدت برای ارائه برنامه اقدامات فوری مقابله با بحران به وجود آمده و مطالعات جامع به صورت تفصیلی با در نظر گرفتن همه جنبه‌های طرح اعم از اثرات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و غیره به همراه نمونه‌برداری و پایش کمی و کیفی در یک دوره یک‌ساله انجام شود.

محمد نوری مدیر فنی شرکت اب منطقه ای گلستان و مدیر طرح احیاء خلیج گرگان هم در این جلسه اظهار کرد: مطالعات شناسایی و ارائه راهکارهای اضطراری نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، عقد قرارداد مطالعات پایش کمی و کیفی منابع آب نامتعارف استان گلستان، مطالعات مرحله اول آبهای نامتعارف استان ، عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های سرکلاته، باغو، ولفرا وگز وطنا، عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه بالاجاده و کانال ششدانگه، عملیات لایروبی وساماندهی رودخانه های شصت کلاته، نامن و میاندره، عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه قره سو، نظارت برانجام عملیات اجرایی لایروبی وساماندهی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان، پایش و ارزشیابی مطالعات نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله از جمله اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه است.

وی افزود: تهیه و تدوین شرح خدمات مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، تهیه و تدوین پیش‌نویس مطالعات جامع پایش و نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، تهیه و تدوین شرح خدمات اندازه گیری های میدانی پارامترهای هواشناسی، هیدرودینامیکی، رسوبی و زیست محیطی در خلیج گرگان و تالاب میانکاله ، تهیه و تدوین مطالعات جامع پایش و نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، تهیه و تدوین شرح خدمات عملیات هیدروگرافی، فوتوگرامتری و هیدرومتری خلیج گرگان و تالاب میانکاله و نقشه‌های روپرگذاری از دیگر اقدامات است.

نوری گفت: تهیه و تدوین شرح خدمات مطالعات تکمیلی تعیین حد بستر و حریم خلیج گرگان و تالاب میانکاله و تهیه دستورالعمل، نقشه های اجرایی و اسناد مناقصه، تهیه اسناد مناقصه لایروبی کانال ها، زهکش‌ها و رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان و تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز برای خرید به منظور پایش، اندازه‌گیری، نمونه برداری از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است که امیدوار هستیم با انجام و اجرایی شدن این اقدامات بتوانیم بخش زیادی از این بحران را در کوتاه مدت برطرف کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟

ایتنا - نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم یک روتین روزانه است اما مطالعات نشان می‌دهند حتی مقادیر کمی از قهوه می‌تواند باعث اضطراب و تپش قلب و بی‌خوابی شود. اما چگونه می‌توان جلوی این عوارض را گرفت؟
کارشناسان می گویند واکنش های متفاوت افراد به قهوه ریشه در DNA آنها دارد. کافئین می‌تواند  بسته به سرعت متابولیسم آن در کبد بین ۱.۵ تا ۹ ساعت در بدن باقی بماند.

دانشمندان دریافته‌اند ژنی به نام CYP1A2 در کنترل سرعت متابولیسم کافئین در کبد نقش دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که این ژن را ندارند، ممکن است پس از نوشیدن قهوه دچار افزایش فشار خون شوند.

کافئین با تغییر جریان برخی ترکیبات شیمیایی به مغز باعث بیدار ماندن می شود. برای خوابیدن، بدن ماده ای به نام آدنوزین تولید می کند که باعث خواب آلودگی می شود.

کافئین از جذب آدنوزین در مغز جلوگیری می‌کند و همین امر موجب بیخوابی می‌گردد.

برای مقابله با اثرات ناخواسته کافئین، دانشمندان توصیه می کنند به ازای هر فنجان قهوه، حدود یک لیوان آب بنوشید.

همچنین انجام ۲۰ دقیقه ورزش سریع مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، احتمالا به این دلیل که ورزش، متابولیسم کافئین در بدن را سرعت می بخشد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد