Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر اخيرا به اين مسئله فکر کرده ايد که با وجود سيستم هايي همچون اوبر و ليفت، خودروهاي شخصي ديگر تبديل به يک چيز اضافي خواهند شد و خريد خودرو مانند قبل الزامي نخواهدبود، بايد بگويم که در اين مسئله تنها نيستيد.
در تحقيقاتي که اخيرا صورت پذيرفته، استفاده از چنين خدماتي تاثير زيادي بر خريد خودرو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين با استفاده از اين خدمات تعداد سفرهاي مردم کاهش پيدا کرده است.
در سال 2016، ايالت تگزاس شهر آستين، براي نظارت بر روي چنين خدماتي، قوانين سختگيرانه اي را وضع کرد. در نتيجه اين اقدام استفاده از اوبر و ليفت در اين ايالت ممنوع اعلام شد. اين تصميم به محققان اين فرصت را داد تا در مورد تغيير وضعيت استفاده از حمل و نقل عمومي توسط مردم تحقيق کنند.

اگرچه اين دو شرکت و نام بزرگ ديگر توانايي خدمت رساني را نداشتند اما شرکت هاي کوچک تر محلي به سرعت جايگزين شدند. در حدود 41 درصد مردم از خودرو شخصي خودشان استفاده مي کردند. 9 درصد مردم وسيله نقليه جديد خريداري کردند. 3 درصد از حمل و نقل عمومي استفاده کردند اما باقي 42 درصد به استفاده از اين نوع حمل و نقل روي آوردند.

محققان همچنين به اين مسئله پي بردند که افرادي که متکي به خودروي شخصي خود بودند 23 برابر سفرهاي بيشتري نسبت به افرادي که سيستم حمل و نقل خود را عوض کرده اند، انجام داده اند. همچنين بسياري از افراد به دليل نبود اوبر و ليفت مجبور به خريد وسيله نقليه شخصي شدند.

افرادي که بيشترين ناراحتي را در اين بين تجربه کرده اند کساني هستند که 5 برابر بيشتر براي خريد يک وسيله نقليه براي جايگزيني آن با چنين خدماتي خرج کرده اند.
در نهايت در اوايل سال جاري بود که اوبر و ليفت پس از رعايت قوانين ايالت به شهر آستين بازگشتند. اين مورد باز هم به محققان فرصتي دوباره داده تا تغييرات را ميزان سنجي کنند.
بر اساس نتايج اوليه طبيعي است که خريد خودرو و سفرها کاهش پيدا کرده است اما همچنان بايد براي رسيدن به جواب نهايي صبر کرد. با اين حال به شکل کلي مي توان گفت که پديد آمدن چنين سرويس هايي باعث مي شوند تا استفاده از خودرو براي افرادي که نياز کمي به جابه جايي دارند، کاهش يابد.
براي مثال در دهه هاي اخير خريد يک خودرو به ازاي هر يک از افراد خانواده پديده اي نسبتا متداول بود اما حالا به واسطه فعاليت چنين شرکت هايي مي توان حدس زد که وجود يک خودرو خانوادگي در پارکينگ کفايت مي کند و افراد خانواده براي تردد هاي کوتاه و موردي خود مي توانند از خدمات چنين شرکت هايي با صرفه اقتصادي بيشتر استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!

به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها در حال صادر کردن ایده میکروخودرو‌ها یا همان کی‌کار (Kei car) به سایر نقاط جهان هستند.

به گزارش دیجیاتو، نیسان اخیرا از نانوکار Silence S۰۴ رونمایی کرده است که خودرویی جدید، کوچک و مانورپذیر رونمایی است. این خودرو از ماه سپتامبر ۲۰۲۴ در اروپا به فروش خواهد رسید. این خودرو نیسان S۰۴ نام دارد و نخستین خودرو از برند جدید نیسان خواهد بود. وسایل نقلیه کوچک و الکتریکی نیسان در بازار اروپا، با برند سایلنس (Silence) عرضه خواهند شد و این خودرو نیز در واقع "Silence S۰۴ Nanocar"نام دارد. برند سایلنس به تولید خودرو‌های چهارچرخ سبک و سپس اسکوتر‌های برقی دوچرخ خواهد پرداخت.

مشخصات نانوکار Silence S۰۴

نیسان S۰۴ در قالب دو تیپ به بازار اروپا عرضه می‌شود. مدل نخست L۶e نام دارد که حداکثر برد ۱۰۸ مایل (۱۷۴ کیلومتر) و حداکثر سرعت ۲۸ مایل‌برساعت (۴۵ کیلومتربرساعت) را ارائه می‌دهد. مدل قوی‌تر L۷e است که در واقع نسخه تغییر برند یافته رنو توئیزی است. این مدل حداکثر سرعت ۵۳ مایل‌برساعت (۸۵ کیلومتربرساعت) را ارائه می‌دهد و حداکثر برد آن ۹۳ مایل (۱۵۰ کیلومتر) خواهد بود.

انرژی مورد نیاز نیسان S۰۴ در هر دو تیپ توسط دو باتری ۵.۶ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که قابلیت جداسازی دارند. این قابلیت به مالکان اجازه می‌دهد تا باتری‌ها را با استفاده از هر پریز برق موجود در محل کار یا محل زندگی خود شارژ کنند. همچنین کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ویژه نیسان، باتری‌های S۰۴ را در ایستگاه‌های ویژه تعویض نمایند.

نانوکار Silence S۰۴ قابلیت خاصی به نام برنامه سکوت من را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با فعال‌سازی این قابلیت، امکاناتی همچون دسترسی بدون کلید، جستجوی آدرس و نظارت بر محدوده و سطح شارژ باتری‌ها در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در عین حال کاربران می‌توانند بدون نیاز به کلید فیزیکی خودرو، Silence S۰۴ خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

عرضه Silence S۰۴ از ژوئن ۲۰۲۴ در فرانسه و ایتالیا آغاز خواهد شد. این خودرو از سپتامبر ۲۰۲۴ نیز در آلمان به فروش خواهد رسید. این خودروساز ژاپنی به تدریج گزینه‌های تامین مالی، خدمات و بیمه مناسب را با همکاری نمایندگی‌های خود و یک موسسه مالی مربوطه ارائه خواهد کرد. قیمت نانوکار Silence S۰۴ نیز با توجه به بازار عرضه شده متفاوت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد