Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، تیم ملی بسکتبال کشورمان در فینال کاپ آسیا ٧٩ بر ٥٦ برابر استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد. آسمان‌خراش‌های کشورمان در این دیدار عملکرد خوبی برابر تیم مدعی استرالیا داشتند و تا دقیقه پایانی جنگیدند و قدرتشان برابر سطح بالای بسکتبال استرالیا را نشان دادند.

کوارتر اول 18 بر 14 به سود استرالیا تمام شد، این تیم در کوارتر دوم 25 بر 12 به برتری رسید، کوارتر سوم 17 بر 13 به سود ایران بود و کوارتر چهارم نیز ٢٣ بر ١٣ به سود استرالیا به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوارتر اول: رقابت نزدیک دو تیم
از همان ابتدای مسابقه دو تیم تمرکز بسیار زیادی روی کار دفاعی داشتند. استرالیا دفاع خوبی داشت و از طرف دیگر شوت‌های ملی‌پوشان هم وارد سبد حریف نمی‌شود. دو پرتاب سه امتیازی حریف نتیجه بازی را زیاد کرد که حامد حدادی با یک بلاک شات و سجاد مشایخی با یک شوت زیبا امتیاز ایران را به 7 رساند و فاصله کاهش پیدا کرد. وقت استراحت مهران حاتمی تیم ملی را به بازی برگرداند و تیم ملی در دفاع تمرکز بیشتری پیدا کرد. اسلم دانک ارسلان کاظمی و توپ ربایی یخچالی و امتیاز او نتیجه بازی را 12 بر 11 کرد. رقابت دو تیم در ادامه نیز بسیار نزدیک و پایاپای بود و در این لحظه‌های حساس مهران حاتمی به جوان‌ترهای تیم هم اعتماد کرد و آنها را وارد زمین کرد تا بازیکنان شروع کننده زمانی برای استراحت داشته‌باشند. تیم ملی چند موقعیت خود را از دست داد و همین مساله باعث امتیازآوری حریف اقیانوسیه‌ای شد و در نهایت استرالیا کوارتر اول را 18 بر 14 به سود خود تمام کرد.

کوارتر دوم: استرالیا بهتر بود
کوارتر دوم برنامه‌های تیم ملی بر محور حدادی بود و او در زیر سبد استرالیا عملکرد خوبی داشت اما در طرف مقابل تمرکز ملی‌پوشان در دفاع کم بود و استرالیا نتیجه بازی را 28 بر 20 سود خود کرد. سرعت بازی بسیار بالا رفته بود و ملی‌پوشان سعی داشتند با دفاع بهتر برابر امتیازآوری حریف مقابله کنند. شوت سه امتیازی بهنام یخچالی و اسلم دانک ارسلان کاظمی نبض بازی را برای ایران کرد. اوشین ساهاکیان هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شد تا با قدرت ریباندش به دفاع تیم کمک کند. استرالیا با سرعت دادن به بازی به دنبال عبور از دفاع تیم ملی کشورمان بود و در این امر هم موفق شد و توانست فاصله امتیازی را به 10 برساند و در نهایت نیمه نخست را 43 بر 26 به سود خود تمام کند. کوارتر دوم 25 بر 12 به سود استرالیا تمام شد.

کوارتر سوم: عملکرد بهتر ایران
پیش از آغاز نیمه دوم حامد حدادی ملی‌پوشان را دور خود جمع کرد و آنها را به بازی بهتر فراخواند. با شروع کوارتر سوم تیم ملی تمرکز بهتری داشت اما در حمله موقعیت‌هایش را از دست می داد اما در طرف مقابل بازیکنان استرالیا به هرشکلی توپ‌هایشان را وارد سبد ایران می کردند. استرالیا با سطح بالای بسکتبالی که دارد در این نیمه نیز توانست برتر باشد و ستاره‌های کشورمان تمام تلاششان را انجام می‌دادند تا قدرت خودشان را برابر این تیم مدعی در بسکتبال جهان نشان بدهند. نماینده بسکتبال اقیانوسیه که به تازگی وارد قاره آسیا شده در این کوارتر اختلاف را بیشتر کرد و 50 بر 33 پیش افتاد. در ادامه ستاره‌های کشورمان به بازی برگشتند و توانستند با دفاع خوب فاصله امتیازی را کاهش دهند و بازی را 56 بر 43 کنند. در نهایت کوارتر سوم با نتیجه 17 بر 13 به سود ایران تمام شد.

کوارتر چهارم: نایب قهرمانی ایران
کوارتر پایانی رقابت دو تیم عملکرد نزدیکی داشتند. ایران به دنبال کاهش اختلاف امتیازی بود و تیم مدعی اقیانوسیه تلاش می‌کرد تا اختلاف امتیازی را حفظ کند. این تیم با استفاده از سرعت بالای بازیکنانش و ریباند بهتر در کوارتر چهارم توانست دوباره اختلاف امتیازی را افزایش دهد و بازی را 64 بر 45 کند. در طرف مقابل هم تیم ملی از موقعیت هایش استفاده نمی‌کرد و در امتیازآوری ناموفق بود. چهار دقیقه به پایان مسابقه مانده بود و ملی‌پوشان سعی داشتند تا اختلاف امتیازی را کاهش دهند. روند دفاعی دو تیم تا پایان کوارتر چهارم ادامه داشت و مهران حاتمی در دو دقیقه پایانی به جوانان تیم فرصت داد تا خودشان را برابر استرالیا نشان بدهند. در نهایت استرالیا تیم مدعی اقیانوسیه در بسکتبال جهان توانست با نتیجه ٧٩ بر ٥٦ به برتری برسد و قهرمان کاپ آسیا نام بگیرد. ملی‌پوشان کشورمان که در این رقابت ها تمام حریفان آسیایی خود را شکست داده‌بودند شایستگی شان در قاره کهن را نشان دادند و نایب قهرمان شدند. کوارتر چهارم این مسابقه ٢٣ بر ١٣ به سود استرالیا تمام شد.
انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است

سرمربی بارسا شایعات مربوط به تمایل بلوگرانا برای فروش فرنکی دی یونگ را رد کرد.

طرفداری | ژاوی برای فصل آینده انگیزی بالایی دارد.

تیم‌های بارسلونا و والنسیا فردا در دیداری از هفته سی‌وچهارم لالیگا به مصاف هم می‌روند. بارسا که دیگر شانسی برای قهرمانی لالیگا ندارد، تنها یک هدف بزرگ پیش روی خود می‌بیند و آن نایب قهرمانی در لالیگا است. ژاوی، سرمربی بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی با بارسلونا در خصوص مسائل مختلفی چون شایعات فروش فرنکی دی یونگ، وضعیت ویتور روکه، روحیه بارسا پس از از دست دادن شانس قهرمانی لالیگا و ... صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

شایعات فروش دی یونگ؟

برای من، دی یونگ بازیکن کلیدی است. هیچ چیز تغییر نکرده، او واقعاً برای من حیاتی است. فرنکی 

بدشانسی آورده و مصدومیت های زیادی داشته، اما سطح او همیشه عالی بوده است. من فرنکی را یک بازیکن کلیدی می دانم.

روحیه تیم؟

رختکن در شرایط خوبی است و بازیکنان مصمم به کسب عنوان دومی در لالیگا هستند. ما باید به این هدف برسیم تا در سوپرجام اسپانیا حاضر شویم. سرشار از قدرت، انرژی و انگیزه هستم. برای آماده‌سازی برای فصل آینده بسیار هیجان‌زده‌ام.

  والنسیا؟

والنسیا حریف سختی است و باراخا، سرمربی آنها، کار فوق العاده ای انجام داده است. آنها با هدایت باراخا به تیمی قدرتمند تبدیل شده اند و بازی مقابل آنها آسان نخواهد بود.

آمادگی تیم؟

ما زمان بیشتری برای تمرین داشتیم و بازیکنان با انگیزه و روحیه ای بالا آماده رویارویی با والنسیا هستند.

بازی مقابل ژیرونا؟

فعلاً بازی مهم فرداست و بعد از آن به ژیرونا فکر خواهیم کرد. آنها رقیبی مستقیم هستند و دو هدف اصلی ما مثل ژیرونا در این فصل، صعود به لیگ قهرمانان و حضور در سوپرجام است.

عملکرد تیم زنان بارسلونا؟

آنها بهترین تیم جهان در فوتبال زنان هستند. ما به آنها افتخار می کنیم و از همین جا به آنها تبریک می گوییم. امیدوارم فینال را ببرند.

وضعیت ویتور روکه؟

در پایان فصل تصمیم خواهیم گرفت که برای هر بازیکن چه چیزی بهتر است. برای روکه، تصمیم‌گیری قاطع کار آسانی نیست. این کار به زمان نیاز دارد و تطبیق پیدا کردن هم زمان‌بر است. روکه به زمان بیشتری برای وفق پیدا کردن و اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارد، و من فکر می‌کنم او می‌تواند برای مدت طولانی در بارسلونا بازی کند.

قرارداد سرجی روبرتو؟

می خواهم او قراردادش را تمدید کند و این به او بستگی دارد. او موضع من را می داند و می تواند به ما خیلی کمک کند. امیدوارم او تمدید کند.

پدری؟

پدری برای بازی فردا ۱۰۰٪ آماده است و او را در زمین خواهیم دید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • برخی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود/ سه امتیاز مهم است نه چند گل!
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • لوییس همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است