Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: استفاده از امعاء و احشاء برای تولید خمیر مرغ مجاز نبوده و تنها گوشت باقیمانده روی اسکلت یا مرغ ذبح شده پایان دوره باید برای این محصول استفاده شود.

مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه چرا علیرغم ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های پروتئینی از جمله سوسیس و کالباس این سازمان مجدداً با شرایط خاص اجازه استفاده از این محصول را صادر کرده، اظهار داشت: خمیر مرغ در کل کشورهای توسعه یافته مورد مصرف قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس تعریفی که سازمان دامپزشکی کشور دارد، مرغ پایان دوره تخمگذاری ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی یا گوشت باقیمانده مرغ روی اسکلت آن در کارگاه‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور یک تولید بهداشتی است و مصرف آن هیچ منعی در فرآورده‌های گوشتی ندارد، اما به شرط آنکه میزان استفاده آن در فرآورده نهایی روی بسته‌بندی درج شود.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی مرغ پایان دوره امعاء و احشاء آن خالی شده که گوشت و لاشه می‌تواند هم به صورت عرضه مستقیم مصرف شود و هم به خمیر مرغ تبدیل شود.
بنابراین گزارش، طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی مبنی بر حمل باقیمانده مرغ از جمله چربی پوست و امعاء و احشاء از مرغ‌فروشی‌های سطح شهر به کارگاه‌های تولید خمیرمرغ منتشر شد که واکنش‌هایی را درپی داشت، تا جایی که سازمان استاندارد با هماهنگی سازمان دامپزشکی استفاده از خمیرمرغ را در سوسیس و کالباس ممنوع کرد، اما طی یک ماه گذشته سازمان دامپزشکی اعلام کرد که استفاده از خمیرمرغ با رعایت شرایط خاص بلامانع است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی برادران در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی شهرستان آبیک بیان کرد: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را از حالت واردکننده به صادرکننده تبدیل کرده است.   برادران اضافه کرد: تراز تجاری صنعت شوینده در حوزه صادرات به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه شوینده داشتیم.   وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شوینده در کشور محسوب می‌شود،بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان عمده شوینده در این استان به تولیدکننده مواد اولیه شوینده تبدیل شده است.   معاون وزیر صمت در ادامه به مباحث مربوط به قاچاق و تقلب کالاها اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.   برادران گفت: متاسفانه امروزه سوداگران عرصه تولیدات صنعتی به مجهزترین وسایل چاپ و بسته بندی مجهز شده‌اند و حتی به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز ورود پیدا کرده‌اند.   وی در ادامه به آخرین تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک مرکزی در راستای تامین ارز تولیدکنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفتیم که ارز تامین شده برای صنایع با نرخ سال قبل را در اختیار کارخانجات و واحدهای تولیدی قرار دهیم.   برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: علی رغم اختلالات ارزی در بازار، تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.   معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع بسته بندی نیز واحدهای فعال و بسیار مناسبی داریم که رشد صعودی هم داشته اند تا جایی که در همین حوزه ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته‌ بندی ما به محصولات غیر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که نشان از توسعه این صنعت دارد.   به گفته برادران، یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته‌بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.   وی افزود: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته‌ بندی کشور در همین استان قزوین توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود برجای بگذارد.   معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود، ۲ دستگاه چاپ سیلک را با اعتباری معادل ۵۰۰ هزار یورو در راستای چاپ روزانه ۵۰ هزار برگه در داخل خط تولید، افتتاح کرد.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد
  • فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم)