Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@03:17:33 GMT

تصادف ناو آمریکایی با تانکر نفتکش در حوالی سنگاپور

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۱۶۲۷

تصادف ناو آمریکایی با تانکر نفتکش در حوالی سنگاپور

این دومین سانحه یک کشتی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در چند هفته اخیر است به گزارش پارسینه، ناوشکن جان اس. مک‌کین ارتش ایالات متحده بامداد ۳۰ مرداد ماه در آب‌های شرق سنگاپور با یک نفت‌کش تصادف کرده‌است؛ در حالی‌که عملیات جست‌وجو و امداد در جریان است، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده ۱۰ تن از ملوانان آن ناپدید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصادف ناو جنگی و کشتی تجاری به زخمی شدن پنج نفر نیز انجامیده‌است. آسیب‌هایی به ناو وارد شده، هرچند نیروی دریایی ایالات متحده تاکید کرده که برای بازگشت آن به بندر به کمک کشتی دیگری نیاز نبود.

بنا بر اطلاعات «تامسون رویترز ایکون» نفت‌کشی که با ناوشکن برخورد کرده یک کشتی ۱۸۳ متری حامل پرچم لیبریا است که علاوه بر نفت قادر به حمل مواد شیمیایی‌ست.بنا بر بیانیه‌ ارتش آمریکا یک کشتی جنگی سنگاپور و شماری از هلی‌کوپترها و نیروهای گارد ساحلی برای ارائه کمک در محل حضور دارند.

ناو جان اس. مک‌کین که حامل موشک‌های هدایت‌شونده‌ است، به ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا تعلق دارد. این دومین بار طی دو ماه گذشته است که یک کشتی جنگی از این ناوگان با یک کشتی تجاری، در اقیانوس آرام تصادف می‌کند.

در ۲۷ خرداد ماه نیز ناوشکن یواس‌اس فیتزجرالد با یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل ژاپن برخورد کرده بود که در جریان آن هفت تن ناپدید و سه نفر زخمی شدند.در پی سانحه خرداد ماه، کاپیتان یواس‌اس فیتزجرالد از فرماندهی برکنار شد و همچنین احکامی تنبیهی برای شماری دیگر از ملوانان صادر شد.

در اواخر ماه اردیبهشت ماه نیز یک کشتی جنگی ارتش آمریکا با یک کشتی ماهی‌گیری کره‌ای برخورد کرده بود اما هر دو کشتی توانسته بودند به مسیر خود ادامه دهند.مقر ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش ایالات متحده، ژاپن است. ناوشکن جان اس. مک‌کین در راه سنگاپور، برای عملیات معمول پهلوگرفتن در بنادر دیگر بود. بنا بر اطلاعات منشرشده در وب‌سایت نیروی دریایی، بندر خانگی جان اس. مک‌کین، یوکوسوکا در ژاپن است، ۲۳ افسر ارشد، ۲۴ افسر جزء و ۲۹۱ ملوان دارد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت

شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک‌های برد بلند بالستیک و کروز، در جریان ماموریت خود، از مدار صفردرجه زمین عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   به گزارش  تسنیم، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.   ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.       این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.   علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.   در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.   به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.   سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.   به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.   در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگبارترین و ترسناک ترین زیردریایی جهان در صورت وقوع جنگ بین ایالات متحده و چین(+عکس) فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس) ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

دیگر خبرها

  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت