Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حزب محور مردم افغانستان به رهبری «رحمت‌الله نبیل» در سالروز استقلال این کشور تاکید کرد: انحصارطلبی و قانون‌گریزی رهبران حکومت وحدت ملی موجب بروز اختلافات قومی و ناامیدی مردم نسبت به اینده این کشور شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، حزب محور مردم افغانستان به رهبری رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی این کشور ضمن تبریک نود و هشتمین سالگرد استقلال افغانستان از سیاست‌های دولت اشرف غنی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که حفظ استقلال و دستاوردهای 15 سال اخیر با شرط بازگشت به قانون اساسی و مشروعیت سیاسی امکان‌پذیر است.

در این بیانیه آمده است: سیاست رهبران حکومت وحدت ملی مبتنی بر انحصار و استبداد داخلی، سرکوب آزادی‌های مدنی و جنبش‌های اجتماعی، بی‌توجهی به مطالبات اساسی شهروندان، ناکامی در تأمین امنیت، عدم توازن در سیاست خارجی است.

حزب محور مردم افغانستان افزود: ریشه موارد گفته شده در عدم مشروعیت و قانون‌گریزی است که موجب گسترش شکاف‌های قومی، تعمیق فاصله میان مردم و حکومت، فرار سرمایه، فقر، بیکاری، مهاجرت جوانان و سرمایه‌های انسانی، ناامیدی احزاب و جریان‌های سیاسی نسبت به ایجاد اصلاحات در حکومت و فساد گسترده حکومتی شده است.

به گزارش رصد، این حزب اپوزیسیون با اشاره به فعالیت‌های تروریستی و گسترش تروریسم در افغانستان تصریح کرد: راهکار خروج از این بحران همدلی میان مردم، نیروهای سیاسی، جامعه مدنی، جنبش‌های اجتماعی، احزاب و حکومت است.

محور مردم افغانستان که تشکلی از سیاسیون سابق در دولت به شمار می‌رود، بارها حکومت وحدت ملی را به خودکامگی، نداشتن پلان‌های درست و همچنین انحصارگرایی سیاسی متهم کرده است.

ماه گذشته «حزب محور مردم افغانستان» به ریاست «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با برگزاری مراسمی آغاز فعالیتش را در حضور رسانه‌ها اعلام کرد.

شرکت‌کنندگان در مراسم اعلام موجودیت این حزب درباره عملکرد دولت در افغانستان هشدار دادند که احیای دوباره تنش‌های قومی و پر رنگ شدن اختلافات قومی و جناحی به صورت تدریجی در این کشور تمام دستاوردهای 15 سال گذشته را به باد داده است.

به گفته آنها، دوام جنگ باعث خسارات جبران‌ناپذیری در این کشور شده است و کسانی که در آتش جنگ افغانستان می‌دمند باید بدانند که این آتش دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بزرگترین نمایشگاه قرآنی افغانستان گفت مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و با عمل به این کتاب الهی ملت افغانستان سرافراز باقی می‌ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در کابل اظهار داشت این نمایشگاه در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی کمک می‌کند.

وی همچنین افزود مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان افغانستان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

.

نظری همچنین تاکید کرد این منطق قرآن است که در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند.

معاون وزارت اقتصاد حکومت کابل اظهار داشت نسل جوان افغانستان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی باشد و به دشمنان اجازه داده نشود که شالوده وحدت مردم افغانستان را هدف قرار دهند.

قرآن‌های خطی سرقت شده از افغانستان در اروپا حراج می‌شود فعال قرآنی افغانستانی: مردم ما خود را مدیون امام (ره) و رهبری می‌دانند تظاهرات سراسری مردم افغانستان در محکومیت هتاکی به قرآن کریم

«مولوی شفیع الله ثاقب» رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان نیز در این نمایشگاه بزرگ قرآنی گفت قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

این مقام حکومت کابل تصریح کرد قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است و مردم افغانستان نیز باید همواره متحد باشند.

نخستین و بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در قصر دارالامان کابل به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم