Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@09:24:54 GMT

5 خودروي وسوسه انگيز زير 200 ميليون در بازار

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۱۷۷۷

خبرگزاري آريا - روزنامه تماشاگران امروز - ميثم فرزيان: به آنها سدان هاي متوسط گفته مي شود. چون معمولا بين 4.8 متر طول و 1.8 متر عرض دارند و از طرف ديگر وزن اين دسته از خودروها معمولا 1.5 تن است.
از چند سال پيش به اين طرف کيا اپتيما و هيونداي سوناتا توانسته اند بازاري درخور دست و پا کنند و يکه تاز رقابت در ميان اين دسته باشند اما از بعد تحريم ها، شاهد حضور چند اروپايي يا بهتر بگوييم فرانسوي جديد بوده ايم که اگرچه چندان انتخاب و تصميم گيري را به چالشي غيرقابل حل تبديل نمي کنند اما در نهايت ممکن است شما را ناچار کنند که دست به انتخاب بزنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نوشته مي تواند پژو 508، هيونداي سوناتا، 5LS DS، کيا اپيتما و رنو تاليسمان را براساس مهم ترين معيارهاي انتخاب يک وسيله نقليه جديد مقايسه کنيد.
پژوه 508
طول اين خودرو 4830 ميلي متر، عرض آن 1828 ميلي متر و ارتفاع آن 1456 ميلي متر ذکر شده است. فاصله بين دو محور 2817 ميلي متر است و خودرو وزني معادل 1817 کيلوگرم دارد. لاستيک پژو 508 از نوع 18 اينچي و با ابعاد 235.45 است. پيشرانه چهار سيلندر 1.6 ليتري آن به توربو شارژ مجهز شده و حداکثر قدرت آن مي تواند به 163 اسب بخار برسد.

گيربکس اين خودرو از يک جعبه دنده شش سرعته خودکار برخوردار است و قدرت توليدشده توسط موتور را به محورهاي جلو منتقل مي کند. برخي منابع معتبر شتاب صفر تا صد آن را 8.9 ثانيه ذکر کرده اند که خيلي درخشان نيست. حداکثر سرعتي که مي توان با اين پژو ثبت کرد 210 کيلومتر بر ساعت است. گفته مي شود مصرف سوخت اين خودرو در حالت سيکل ترکيبي معادل 6.9 ليتر است و باک آن 72 ليتر ظرفيت دارد. پژو 508 به استاندارد آلايندگي يورو 5 مجهز است و در تست هاي ايمني موفق به گرفتن پنج ستاره کامل از NCAP اروپا شده است.
قيمت: حدود 179 ميليون تومان
هيونداي سوناتا
طول سوناتا معادل 4855 ميلي متر، عرض آن 1865 ميلي متر و ارتفاع آن 1475 ميلي متر است. فاصله محورهاي جلو و عقب آن به 2805 ميلي متر مي رسد و در کل با خودرويي 1475 کيلوگرمي رو به رو هستيم. لاستيک سوناتا را از انوع 18 اينچي انتخاب کرده اند که ابعادي در حدود 235.45 پيدا مي کند. پيشرانه سوناتا از نوع چهار سيلندر 2.4 ليتري است که مي تواند به حداکثر قدرت 185 است بخار برسد.

جعبه دنده آن از نوع شش سرعته خودکار تيپ ترونيک انتخاب شده که نيرو را به محور جلو منتقل مي کند. شتاب صفر تا صد سوناتا را 8.8 ثانيه و حداکثر سرعت آن را 245 کيلومتر بر ساعت عنوان کرده اند. ترمزهاي جلو و عقب ديسکي هستند. مصرف سوخت سيکل ترکيبي اين هيولاي کره اي در يکصد کيلومتر 8.2 ليتر است و راننده بايد بعد از خالي شدن کامل باک، 70 ليتر بنزين بزند. استاندارد آلايندگي آن يورو 6 و نتيجه تست ايمني در آزمون هاي NCAP اروپا عدد کامل پنج ستاره ايمني است.
قيمت: حدود 194 ميليون تومان
کيا اپتيما
طول اپتيما به 4855 ميلي متر مي رسد. عرض آن را بايد 1860 ميلي متر و ارتفاعش را 1466 ميلي متر در نظر بگيريم. وزن خالص اين خودرو 1463 کيلوگرم و لاستيک آن از نوع 18 اينچي با ابعاد 235.45 در نظر گرفته شده است. کيا اپيتما به پيشرانه اي از نوع چهار سيلندر خطي با حجم 2.4 ليتر مجهز شده است که حداکثر قدرت آن مي تواند به 176 اسب بخار برسد.

اين خودرو به جعبه دنده شش سرعته خودکار تيپ ترونيک مجهز است که نيروي توليد شده توسط موتور را به محور جول منتقل مي کند. شتاب صفر تا صد اپيتما را 8.7 کيلومتر بر ساعت ذکر کرده اند و گفته مي شود با آن به نهايت سرعت 245 کيلومتر بر ساعت رسيد. ترمزهاي جلو و عقب از نوع ديسکي هستند. مصرف سوخت اپيتما در سيکل ترکيبي عدد 8.1 ليتر ذکر شده که کمي ترسناک است به خصوص اين که ظرفيت باک به 70 ليتر مي رسد. کيا اپتيما به استاندارد آلايندگي يورو 6 مجهز است.
قيمت: حدود 173 ميليون تومان
5LS DS
اين مدل تنها در يک نسخه وارد بازار ايران شده است. ابعاد آن معادل 4702 ميلي متر طول، 1840 ميلي متر عرض و 1510 ميلي متر ارتفاع ذکر شده است. فاصله بين دو محور جلو و عقب را بايد عدد 2715 ميلي متر در نظر بگيريم و بدانيم که سوار خودرويي با 1475 کيلوگرم وزن مي شويم. لاستيک اين خودرو از نوع 17 اينچي و ابعاد 50.225 انتخاب شده است. موتور خودرو از چهار سيلندر برخوردار است که 1598 سي سي حجم دارد و با توجه به اين که برايش توربو شارژ هم در نظر گرفته اند مي تواند حداکثر تا 161 اسب بخار قدرت توليد کند.

جعبه دنده خودروي DS از نوع شش سرعته خودکار است و بايد آن را ماشيني با محور جلو بدانيم. شتاب صفر تا صد آن را هم 8.3 ثانيه در نظر گرفته اند و راننده مي تواند سقف سرعت را به 205 کيلومتر بر ساعت برساند. ترمزهاي جلو از نوع ديسکي خنک شوند و ترمز عقب از نوع ديسکي هستند. مصرف سوخت اين خودرو را در سيکل ترکيبي معادل 6.3 ليتر در هر صد کيلومتر مي دانند و ظرفيت باک معادل 60 ليتر است. اين خودرو به استاندارد آلايندگي يورو 5 مجهز بوده و پس از شرکت در تست هاي ايمني از NCAP اروپا، پنج ستاره ايمني دريافت کرده است.
قيمت: حدود 195 ميليون تومان
رنو تليسمان
طول تليسمان را 4848 ميلي متر، عرض آن را 2081 ميلي متر و ارتفاعش را 1463 ميلي متر ذکر کرده اند. اين محصول رنو 1444 کيلوگرم وزن دارد و به لاستيک هايي 18 اينچي از نوع 245.45 مجهز است. پيشرانه آن از نوع چهار سيلندر خطي با حجم 1618 سي سي انتخاب شده که مي تواند با حداکثر 190 اسب بخار نيرو توليد کند. جعبه دنده هم از نوع هفت سرعته دو کلاچه خودکار است که نيروي توليدشده توسط موتور را به محور جلو منتقل مي کند. شتاب صفر تا صد رنو تليسمان عدد 7.7 ثانيه عنوان شده است و مي توان با آن به حداکثر سرعت 225 کيلومتر بر ساعت رسيد.

ترمزهاي جلو و عقب هر دو از نوع ديسکي خنک شونده هستند و مي توانيد روي مصرف سوخت 5.8 ليتر در هر صد کيلومتر حساب باز کنيد اما تليسمان کمترين حجم باک را هم دارد و با هر بار رفتن به جايگاه سوخت مي توانيد نهايتا 51 ليتر بنزين بزنيد. استاندارد آلايندگي تليسمان از نوع يورو 6 است و در تست هاي ايمني انجام شده توسط NCAP اروپا موفق به گرفتن پنج ستاره ايمني شده است.
قيمت: حدود 201 ميليون تومان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس