Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا -دانش آموزان تبعه خارجي در شرايط تحصيلي برابر با دانش آموزان ايراني که با قاطعيت مي توان از آن به عنوان عدالت آموزشي ياد کرد در مدارس کشورمان مشغول تحصيل هستند و سهم استان البرز 23 هزار دانش آموز تبعه خارجي است.

به گزارش ايرنا ، بيش از 400 هزار دانش آموز تبعه خارجي در جمهوري اسلامي ايران تحصيل مي کنند که 23 هزار نفر از اين دانش آموزان در مدارس استان البرز مشغول به تحصيل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برغم تحريم‌هاي ظالمانه و مشکلات مالي به خاطر درک انساني از نقش آموزش در تربيت دانش آموزان در سال تحصيلي 96-95 جمهوري اسلامي ايران ميزباني بيش از 400 هزار دانش آموز پناهنده را در عرصه تعليم و تربيت بر عهده داشته است که بيشتر آنها اهل افغانستان هستند.
با توجه به اينکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پوشش تحصيلي اتباع خارجي با نگاه انسان دوستانه تاکيد دارد به همين دليل در جمهوري اسلامي ايران تلاش شده است که هيچ دانش آموز خارجي در ايران از تحصيل بازنماند.
با توجه به هزينه سنگين تحصيل دانش‌آموزان اتباع خارجي در ايران اما واقعيت اين است که جمهوري اسلامي ايران با نگاهي انسان دوستانه و الهام گرفته از آموزه‌ها‌ي اسلامي، شرايط تحصيل دانش‌آموزان اتباع خارجي را در کشور فراهم کرده است.
همه بر اين باورند که سازمان‌هايي نظير يونسکو و آيسسکو در تامين هزينه‌ها‌ي دانش‌آموزان اتباع خارجي در ايران مشارکت مي کنند ولي تا کنون در اين زمينه کمک چنداني به ايران نشده است.
جمهوري اسلامي ايران از جهت سرويس دادن به دانش‌آموزان خارجي در دنيا بي نظير است.
البته آموزش و پرورش شهريه ناچيزي از اتباع خارجي بابت تحصيل فرزندانشان دريافت مي‌کند اما اين شهريه در مقايسه با کل هزينه اي که در اين خصوص مي‌شود رقم قابل توجهي نيست.
مدير کل آموزش و پرورش استان البرزدر اين زمينه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: هم اکنون 23 هزار دانش آموز تبعه خارجي در مدارس اين استان تحصيل مي کنند.
خسرو ساکي افزود: با اشاره به کمبود فضاي آموزشي و تراکم بالاي دانش آموزي در البرز نسبت به ميانگين کشوري،خاطرنشان کرد: اين استان به ويژه در مناطق مهاجر پذير نياز به ارتقاء زيرساخت هاي آموزشي دارد.
وي يادآور شد: از مسئولان کشوري و خارجي انتظار داريم با توجه به شرايط خاص استان در بخش جمعيت اتباع خارجي براي تامين زير ساخت ها ي آموزشي در البرز نگاه ويژه اي داشته باشند.
مدير کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اينکه حدود 6 درصد از دانش آموزان مهاجر کشور در اين استان تحصيل مي کنند، تصريح کرد: استان البرز به دلايل مختلفي از جمله نزديکي به پايتخت، آب و هواي مساعد، خاک حاصلخيز و وجود مزارع، کارخانجات و صنايع تبديلي همواره مکان مناسبي براي مهاجرت به شمار آمده است به همين دليل امروز از البرز تحت عنوان ترمينال مهاجرت کشور ياد مي شود.
ساکي در ادامه به پراکنده بودن دانش‌آموزان اتباع خارجي در همه مدارس البرز پرداخت و افزود: مدارس مشخصي براي تحصيل اين دانش‌آموزان وجود ندارد و همه بچه‌ها در کنار يکديگر به تحصيل مي‌پردازند.
وي بيان کرد: دانش آموزان اتباع خارجي مي توانند براساس مفاد شيوه نامه سال تحصيلي 96-95، براي سال تحصيلي 97-96 در مدارس البرز ثبت نام کنند.
وي خاطر نشان کرد:شيوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجي داراي دو بند `الف`ويژه دانش‌آموزان داراي مدارک اقامتي و هويتي و `ب` ويژه دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتي و هويتي است.
مديرکل آموزش و پرورش البرزافزود: دانش‌آموزان بند ` الف ` با مدارکي که دارند به مدارس نزديک محل سکونت براي ثبت‌نام مراجعه مي‌کنند.
ساکي با اشاره به اينکه دانش‌آموزان بند ` ب ` بايد سه کار را براي ثبت‌نام انجام دهند، ادامه داد: گام اول اخذ معرفي‌نامه‌هاي پزشکي و تحصيلي با مراجعه به دفاتر کفالت و دريافت فرم‌هاي مربوطه است.
وي مراجعه به مراکز پزشکي و درمانگاه‌هاي مورد تأييد وزارت بهداشت و تحت ايمن‌سازي، غربالگري و واکسيناسيون قرار گرفتن دانش آموزان را از ديگر گام هاي مورد نياز براي ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجي در مدارس البرز برشمرد.
ساکي در خصوص هزينه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجي اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجي در سال تحصيلي 97-96 همچون دانش‌آموزان ايراني در مدارس ثبت‌نام مي‌شوند و هزينه‌ي بيمه را پرداخت مي‌کنند.
وي گفت: دانش‌آموزان داراي مدارک معتبر` گذرنامه داراي پروانه اقامت، دفتر اقامت معتبر صادره از ناجا، دفترچه پناهندگي معتبر صادره از نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، کارت هويت ويژه اتباع خارجي، برگ تردد خروجي مدت‌دار، کارت آمايش، کارت ويژه حمايت تحصيلي براي اتباع خارجي` براي ثبت نام مي‌توانند به مدارس دولتي يا غيردولتي مراجعه کنند و با توجه به شرايط اعلام شده در شيوه نامه نام براي سال تحصيلي جديد نام نويسي کنند.
مدير کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به ثبت نام کودکان اتباع خارجي در مراکز پيش دبستاني اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام آن دسته از کودکان اتباع خارجي که داراي مدارک قانوني هستند، در دوره پيش‌دبستاني با درنظر گرفتن ظرفيت فضاي آموزشي و نيروي انساني، برابر ضوابط آموزشي بلامانع است.
ساکي تصريح کرد: مدارک تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي پس از صدور و تأييد توسط واحد آموزشي، بايد مورد تاييد اداره آموزش و پرورش منطقه و ادارات کل آموزش و پرورش استان قرار گيرد.
وي اضافه کرد: سپس اينگونه دانش آموزان براي تاييديه نهايي بايد به نمايندگي‌هاي وزارت امور خارجه مستقر در استان‌ها و با اداره سجلّات وزارت امور خارجه مراجعه کنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟