Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب‌سايت تکرا - زهرا جانعليزاده: بيل گيتس با ارزش خالص دارايي بيش از 86 ميليارد دلاري، يکي از ثروتمندترين افراد جهان به شمار مي رود. اما احتمالا موارد بسياري وجود دارند که در مورد هم بنيانگذار کمپاني مايکروسافت نمي دانيد؛ بنابراين، مجموعه اي از 21 حقيقت عجيب در مورد بيل گيتس را جمع آوري کرده ايم که آنها را با شما به اشتراک مي گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بيل گيتس با نام کامل ويليام هنري گيتس در سال 1955 و در شهر سياتل آمريکا متولد شد و به سرعت، علاقه ي خود به تکنولوژي را ابراز کرد. او در مدرسه با دوست قديمي و ديگر بنيانگذار کمپاني مايکروسافت يعني پال آلن آشنا شد. آنها با همکاري يکديگر، ايده ي سرمايه گذاري ديگري را راه اندازي کردند؛ اين سرمايه گذاري به قبل از ايده ي مايکروسافت برمي گردد.
او به اين روند ادامه داد تا به اين نتيجه رسيد که به علاقه ي خود در زمينه ي کامپيوتر بپردازد. او در دانشگاه هاروارد به تحصيل حقوق مي پرداخت و قصد داشت يک وکيل شود. او در نهايت از دانشگاه استعفا داد، مايکروسافت را راه اندازي کرد و با کارمند و همسر آينده ي خود يعني مليندا آشنا شد. امروز، بيل گينس نه تنها يک ميلياردر خود ساخته و رهبر محبوب در دنياي تکنولوژي است، بلکه به عنوان يک بشردوست، نويسنده و حتي يک شواليه نيز شناخته مي شود.
در ادامه، 21 حقيقت عجيب در مورد بيل گيتس را با هم مي خوانيم:
1. بيل گيتس اولين برنامه ي نرم افزاري خود را در سن 13 سالگي طراحي کرد.

بيل پس از چند سال تحصيل در مدارس دولتي، به مدرسه ي خصوصي Lakeside در سياتل رفته و تحصيلات خود را در اين محيط آموزشي ادامه داد. در اين مدرسه بود که بيل علاقه ي خود به برنامه نويسي کامپيوتر را کشف کرد و با پال آلن آشنا شد؛ پال بعدها به بهترين دوست و درنهايت، هم بنيانگذار کمپاني بزرگ مايکروسافت تبديل شد. يکي از حقيقت هاي عجيب درباره بيل گيتس ، طراحي اولين برنامه نرم افزاري در سن 13 سالگي است. او با استفاده از زبان پايه اي کامپيوتر، بازي نرم افزاري تيک تاک پا را طراحي کرد که در آن، افراد مي توانستند با حريف خود يعني کامپيوتر بازي کنند.
2. بيل گيتس نرم افزار برنامه ريزي کلاس هاي مدرسه را تعمير کرد؛ بنابراين کلاس هاي خود را با دختران تنظيم کرد.
يکي از جالب ترين نکات در ميان 21 حقيقت عجيب در مورد بيل گيتس ، ماجرايي است که در ادامه شرح مي دهيم. مديران مدرسه ي Lakeside به مهارت هاي بيل نياز داشتند و از او خواستند تا در کدنويسي سيستم جدول کلاس ها به آنها کمک کند. بيل نيز از اين موقعيت استفاده کرده و توانايي هاي کد نويسي خود را با همکاري پال آلن به کار گرفت تا کلاس هاي خود را با کلاس هاي دختران مدرسه تنظيم کند.
بيل گيتس در مصاحبه با بي بي سي گفته بود: "پال در زمانبندي کامپيوتر با من همکاري کرده بود. متاسفانه او دو سال از من بزرگ تر بود و در آن زمان، از مدرسه خارج شده و در دانشگاه تحصيل مي کرد. بنابراين من تنها کسي بودم که از مزيت همنشيني با هم کلاسي هاي دختر بهره مي بردم.”

3. گيتس و آلن يک همکاري تجاري را قبل از راه اندازي مايکروساف، آغاز کردند.
از همان لحظه اي که بيل و پال يکديگر را در مدرسه ملاقات کردند، به دوستاني صميمي تبديل شدند. هر دو نفر علاقه ي زيادي به برنامه نويسي کامپيوتر نشان مي دادند. زماني که اين دو نفر هنوز به تحصيل مي پرداختند، شرکتي را با نام Traf-o-Data تاسيس کردند. اين دو با همکاري يکديگر، کامپيوتر کوچکي را بر مبناي تراشه اينتل 8008 ساختند که مي توانست داده هاي دپارتمان ترافيک آزادراه واشنگتن را اندازه گيري و تحليل کند. گيتس و آلن در نتيجه ي اين تلاش خود به پول 20000 دلاري رسيدند، اما در نهايت با آغاز کار آلن براي Honeywell در بوستون و ادامه تحصيل گيتس در هاروارد، اين پروژه به پايان رسيد.
4. او تقريبا نمره ي کامل را در آزمون SAT دريافت کرد.
شايد اين از حقايق عجيب در مورد بيل گيتس به شمار نرود؛ با اينحال او توانست امتياز تقريبا کامل را در آزمون SAT (نوعي کنکور) دريافت کند. او توانست از نمره ي کامل 1600 در آزمون ورودي دانشگاه، به نمره ي 1590 دست پيدا کند.
5. بيل گيتس در دانشگاه به تحصيل حقوق مشغول بود.
بيل گيتس در سال 1973، تحصيل حقوق در دانشگاه هاروارد را آغاز کرد و تصميم داشت همان راهي که پدر وکيلش طي کرده بود را تکرار کند. اما در سال دوم تحصيلي، برنامه هاي او تغيير کرد و دوره هاي رياضي پيشرفته و علوم دانشگاه را پشت سر گذاشت. سپس، پس از دو سال تحصيل در هاروارد، از دانشگاه خارج شد تا مايکروسافت را دنبال کند.
6. گيتس تا به حال دو مرتبه به خاطر جرايم رانندگي دستگير شده است.
بيل در سال 1975 و در سن 19سالگي به خاطر رانندگي خودرو پورشه 911 دستگير شد، چرا که هنوز گواهينامه ي رانندگي نداشت. اما او از اين موضوع درس نگرفته و دو سال بعد، در آلبکرک به خاطر همراه نداشتن گواهينامه در هنگام رانندگي، دستگير شد.
گفته مي شود که آيکون کاربر در مايکروسافت اوت لوک 10، همان عکس بيل گيتس است که در پايگاه پليس از او گرفته شده بود.
7. همسر او يعني مليندا از کارمندان او بود. مليندا پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه دوک در سال 1986، اولين شغل خود در شرکت استارتاپ مايکروسافت را آغاز کرد.
مليندا در مصاحبه با بي بي سي گفت: "با خودم فکر مي کردم خداي من، من بايددر اين شرکت کار کنم. آنها مي خواهند جهان را تغيير دهند. اگر کار را به من پيشنهاد کنند، بدون معطلي آن را قبول مي کنم.” مليندا توانست شغل را به دست آورد و پس از مدت کوتاهي نيز توانست روي رئيس خود تاثير خوبي بگذارد.
بيل گيتس در اين باره گفته است: "من او را در جلسه ي فروش نيويورک سيتي ملاقات کردم. تنها يک يا دو هفته طول کشيد تا در پارکينگ از او بخواهم که بيشتر با من آشنا شود.”

8. او در يک بازه ي زماني، جوان ترين ميلياردر جهان بود.
گيتس اولين ميليارد دلار خود را در سال 1987 و در سن 31 سالگي به دست آورد؛ بدين ترتيب، او به جوانترين ميلياردر جهان در آن زمان تبديل شد.
9. او در روز عروسي خود، تمامي اتاق هاي هتل را کرايه کرد.
گيتس در روز عروسي خود به خاطر راحتي خود و مهمانانش تصميم گرفت تمامي 250 اتاق هتل مانيل بي در لاناي هواوايي را کرايه کند. جشن عروسي او نيز در همين هتل برگزار شد. او در آن زمان يعني سال 1994، دومين فرد ثروتمند آمريکا شده بود. او همچنين به خاطر جلوگيري از عکاس هاي پاپاراتزي که با استفاده از هليکوپتر عکس مي گرفتند، تمامي هليکوپترهاي منطقه را نيز کرايه کرد.
10. او شماره پلاک کارمندان خود را حفظ مي کرد تا کنترل بهتري داشته باشد.
يکي از جالب ترين ها در ميان 21 حقيقت عجيب در مورد بيل گيتس اين است که او شماره پلاک خودروي کارمندان خود را به خاطر مي سپرد تا زمان رسيدن آنها به محل کار و ترک آنها را کنترل کند.
او در يکي از مصاحبه هاي خود گفت: "من شماره پلاک همه را مي دانستم، بنابراين مي توانستم با رفتن به پارکينگ، از حضور آنها در محل کار و زمان ترک آنها باخبر شوم. در نهايت، زماني که شرکت به حجم موردنظر دست پيدا کرد، اين عادت را ترک کردم.”
11. بيل گيتس دستنوشته هاي Leicester Codex لئوناردو داوينچي را به مبلغ 30.8 ميليون دلار خريداري کرد.
علاوه بر هواپيماي شخصي، يکي ديگر از سرگرمي هاي مورد علاقه ي بيل گيتس، دستنوشته هاي Leicester Codex بود که به قرن 16 ميلادي برمي گشت. گيتس در مزايده ي سال 1994 اين دستنوشته ها را با قيمت 30.8 ميليون دلاري خريداري کرده که آن را به گران ترين کتاب جهان تبديل کرد. گيتس گاهي اوقات اين کتاب را به موزه ها قرض مي دهد تا آن را به نمايش بگذارند.
12. گيتس در سال 1995، ثروتمندترين مرد جهان شد.
بيل گيتس در سال 1995 و در سن 39 سالگي، با سرمايه 12.9 ميليارد دلاري به ثروتمندترين مرد جهان تبديل شد. او از آن زمان تا به حال، بارها اين عنوان را از دست داده است؛ اما از مارچ 2017، بالاترين رده را در ليست ميلياردرهاي جهان در اختيار گرفته است.
13. در سفري به بروکسل، فردي به صورت او پاي پرتاب کرد.
بيل گيتس در سال 1998 به بروکسل بلژيک سفري داشت تا در جلسه اي با حضور بيش از 400 مربي بلژيکي، رهبران کسب و کار و دولتمردان رسمي ملاقات کند. درست در لحظه اي که قصد داشت وارد ساختمان شود، فردي با يک پاي (نوعي کيک) به صورت او کوبيد. پس از اين اتفاق، يکي از ستاره هاي شوخي بلژيک، نوئل گودين مسئوليت اين شوخي را به عهده گرفت و گيتس نيز از اوشکايت نکرد.

14. بيل و مليندا گيتس، بزرگ ترين نهاد خصوصي جهان را اداره مي کنند.
اين زوج مشهور، نهاد بيل و مليندا گيتس را در سال 2000 راه اندازي کردند. با اهداي مبالغي از طرف چهره هاي معروفي همچون وارن بافت، هيلاري کلينتون، مادلين آلبرايت، جک نيکلاس و بيگ شان، اين نهاد به بزرگ ترين سازمان خصوصي جهان تبديل شد. اين نهاد در سال 2015، اعتبار 39.6 ميليون دلاري خود را اعلام کرد.
15. او از طرف ملکه به دريافت عنوان شواليه مفتخر شد.
ملکه اليزابت در سال 2005، به خاطر فعاليت هاي خيريه و دستاوردهاي تکنولوژي، گيتس را به عنوان شواليه مفتخر کرد. بيل و مليندا گيتس، ملکه و دوک ادينبورگ را در کاخ باگينکهام ملاقات کردند؛ در همين رويداد نيز عنوان شواليه به او داده شد. بيل گيتس نمي توند از عنوان Sir در نام خود استفاده کند، چرا که در اصل انگليسي نيست.
16. تنها چيزي که در ليست کارهاي بيل گيتس وجود دارد، نمردن است.
گيتس در سال 2013، جلسه اي را ترتيب داد که افراد در آن مي توانستند هر سوالي را از او بپرسند. در اين جلسه از او پرسيده شد که چه کارهايي باقي مانده که بايد انجام دهد، او جواب داده بود: "نمردن…”
17. روتين قبل از خواب او، کتاب خواندن و شستن ظرف هاست.
يک حقيقت جالب درباره بيل گيتس اين است که عليرغم ثروت زياد، ترجيح مي دهد ظرف ها را خودش بشويد. حتي ثروتمندترين مرد جهان نيز بايد وقت کافي براي انجام دادن کارهاي خانه را داشته باشد. او در جلسه ي ديگري گفته بود که هر شب، ظرف تمامي اعضاي خانواده را مي شويد. او از اين کار لذت مي برد. او مي گويد: "بقيه پيشنهاد مي کنند که خودشان اين کار را انجام دهند، اما من از روش خودم بيشتر لذت مي برم.”
علاوه بر شستن ظرف ها، بخش ديگر روتين قبل از خواب بيل گيتس به مطالعه اختصاص دارد. حتي اگر ديرتر از معمول به رختخواب برود، حتما 60 دقيقه ي کامل را به مطالعه کردن مي گذراند. او زماني گفته بود که اين کار، بخشي از پروسه ي به خواب رفتن او را تشکيل مي دهد.
18. او "انرژي بيشتر” را به عنوان يک قدرت فوق بشري ترجيح مي دهد.
يکي از نکات جالب در ليست 21 حقيقت عجيب در مورد بيل گيتس اين است که او و همسرش در نامه اي که در سالگرد سال 2016 براي يکديگر نوشتند، نکته ي جالبي را به اشتراک گذاشتند. شايد يک فرد معمولي ترجيح دهد که بينايي فرا انساني را به عنوان يک قدرت مافوق بشري در اختيار داشته باشد، يا اينکه نامرئي شود و بتواند در زمان سفر کند؛ اما مليندا و بيل ترجيح مي دهند که زمان و انرژي بيشتري داشته باشند.
بيل گفته بود که آرزو مي کند انرژي بيشتري داشته باشد، او همچنين توضيح داد که بسياري از افراد، اهميت انرژي را دست کم مي گيرند؛ از روشن کردن لامپ اتاق گرفته تا فشار دادن دکمه ي پاور لپ تاپ. "بدون دسترسي به انرژي، فقرا در تاريکي مي مانند و تمامي مزيت ها و فرصت هايي که با انرژي ميسر مي شود را انکار مي کنند.”
19. عدد مورد علاقه ي بيل و مليندا گيتس، 122 ميليون است.
بيل و مليندا در نامه ي سالانه ي 2017 به وارن بافت که مبلغي را به نهاد بيل و مليندا اهدا کرده بود، اعلام کردند که عدد مورد آنها، 122 مليون است؛ اين تعداد کودکاني است که از دهه ي 1990 به دليل کاهش نرخ مرگ و مير، نجات يافته بودند.
20. بيل گيتس براي مخفي کردن خود از کلاه استفاده مي کند.
بيل گيتس براي اينکه بتواند از ديد مردم پنهان بماند، از يک روش قديمي يعني کلاه استفاده مي کند. در يک جلسه ي پرسش و پاسخ در سال 2017 از او پرسيدند که آيا تا به حال خود را مخفي کرده است يا خير. "من گاهي اوقات از کلاه استفاده مي کنم، براي مثال، زماني که در تورهاي دانشگاه پسرم شرکت مي کنم، مي خواهم که تمام تمرکز روي او باشد. بسياري از افراد زمانيکه کلاه به سر دارم، مرا نمي شناسند و يا اينکه تشخيص مي دهند که نمي خواهم شناسايي شوم.”
21. بيل و مليندا مبلغ 10 ميليون دلار به هر کدام از فرزندانشان مي دهند.
خبرگزاري فوربز در مارس گذشته اعلام کرد که ارزش خالص دارايي بيل گيتس، 86.6 ميليارد دلار است؛ با اينحال او مليندا قصد دارند به هر کدام از سه فرزندانشان، تنها مبلغ 10 ميليون دلار بدهند. اين عدد براي بسياري از ما باورنکردني است؛ اما براي اين ميليونر، پول خرد است. بيشتر درآمد خانوده ي گيتس به نهادهاي خيريه اهدا مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟

کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟

دیگر خبرها

  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود
  • جهان تا به امروز چند منازعه بین المللی بر سر آب داشته است؟ + فیلم
  • ببینید | جوش و خروش ابرها در گلستان جهان‌نما