Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مردم شهر سفیددشت در اعتراض به فعالیت مرگبار کارخانه تصفیه روغن که سلامت آنها را به خطر انداخته است مقابل استانداری چهارمحال بختیاری تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، صبح امروز جمعی از مردم شهر سفیددشت که معتقدند فعالیت مرگبار کارخانه تصفیه روغن سلامت شش هزار نفر را به خطر انداخته مقابل استانداری چهارمحال بختیاری تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تجمع کنندگان بنری با مضمونما شهروندان سفیددشتی از استاندار محترم و دلسوز استان و مسئولین محترم عاجزانه خواهشمندیم از فعالیت مرگبار شرکت تصفیه روغن بهاران شیمی که سلامت شش هزار انسان را به خطر انداخته است، از این فاجعه انسانی محافظت فرمایید در دست داشتند.

یکی از تجمع کنندگان ضمن بیان این که بوی آزار دهنده کارخانه تصفیه روغن این شهر را پر کرده است به خبرنگار کلار، گفت: بوی مشمئز کننده این کارخانه موجب سردرد و بیماری برای اهالی این شهر شده است

وی با اشاره به این که مردم شهر سفیددشت از بوی نامطبوع کارخانه تصفیه روغن سفید دشت گلایه دارند، گفت: بوی نامطبوع کارخانه تصفیه روغن که در هوا پراکنده می شود مردم را مورد آزار قرار داده است.

یکی دیگر از تجمع کنندگان با بیان این که اعتراضات ما هم راه به جایی نبرده است، تاکید کرد: مردم شهر سفید دشت از مسئولین می خواهند تا فکری برای عوارض و بیماری های ناشی از وجود این کارخانه کنند.

مردم شهر سفیددشت که پیش تر نیز به آلودگی کارخانه تصفیه روغن و هوای مسموم این شهر اعتراض داشتند امروز مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.

گفتنی است چندی پیش نیز پایگاه خبری کلار در پی اعتراض مردم سفیددشت که فعالیت این کارخانه را موجب آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی می دانند گزارشاتی با عنوانناراحتی مردم سفید دشت از بوی نامطبوع کارخانه تصفیه روغن و هوای مسموم سفیددشت منتشر کرد.

آزمایش کارخانه تصفیه روغن ضوابط قابل قبولی نداشت

مرتضی منصوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن در همین خصوص به کلار، گفت: کارخانه تصفیه روغن برای ساختن روغن جدید روغن های سوخته را می جوشاند و به خاطر گازهایی هیدرو کربنیک که از آن متصاعد می شود ناخودآگاه بوی شدید و مشمئز کننده ای ایجاد می کند.

وی گفت: کارخانه تصفیه روغن سفید دشت آزمایشی انجام داده و ادعا می کند مشکلی وجود ندارد در حالی که آزمایش از قبل هماهنگ شده از لحاظ ضوابط زیست محیطی مورد تایید نیست.

منصوری با اشاره به این که آزمایش از قبل هماهنگ شده و رعایت فاکتورهای زیست محیطی در زمان خاص مورد قبول ما نیست، افزود: آزمایشی که از سوی کارخانه تصفیه روغن سفید دشت به ما ارائه شده از لحاظ زیست محیطی ضوابط قبولی را نداشت.

لزوم تغییر در فرایند کارخانه/بوی تصفیه روغن تهدیدی علیه بهداشت عمومی است

محمد حسن کرمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز در این خصوص به کلار، گفت: چون در فرایند تصفیه روغن مصرفی و مستعمل اسید ترکیب می شود گازهای مشمئز کننده ای تولید می کند که موجب ناراحتی مردم این شهر شده است.

وی افزود: بوی مشمئز کننده تصفیه روغن می تواند تاثیرات بسیار زیادی از لحاظ روحی، روانی و اخلاقی ایجاد کند که تهدید کننده سلامت محسوب می شود.

کرمی ضمن بیان این که کارشناس شبکه بهداشت مشکل کارخانه را تایید و به دادستانی ارائه کرده است، گفت: بوی مشمئز کننده تصفیه روغن تهدیدی علیه بهداشت عمومی است؛ این کارخانه بایستی فرایند تصفیه روغن را به گونه ای تغییر دهد که این بو انتشار پیدا نکند.

کارخانه تصفیه روغن بهاران شیمی در جاده شهرکرد-بروجن، شهرک صنعتی شهر سفید دشت واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری