Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:04:17 GMT

دستمال گیاهی ضدعفونی‌کننده تلفن همراه تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۳۵۲۷

دستمال گیاهی ضدعفونی‌کننده تلفن همراه تولید شد

آبادان- سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای نخستین بار دستمال گیاهی ضد عفونی کننده تلفن همراه در این مرکز تولید و در مرحله نهایی ورود به بازار فروش قرار گرفت.

میلاد جانقربان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این اقدام در راستای دستیابی به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی و حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین انجام شد، افزود: این دستمال توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: این محصول با آزمایشات متعددی که روی تلفن‌های همراه صورت گرفته، می‌تواند به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات بازار سلامت و الکترونیک کشور مطرح شود.

جانقربان تصریح کرد: به طور قطع امکان صادرات آن پس از طی مراحل قانونی امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این دستمال در بسته‌بندی‌های کوچک تکی و یکبار مصرف تولید و عرضه شده و دارای کاربردی آسان است.

جانقربان افزود: با کشیدن این دستمال مرطوب به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه روی وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ‎‌تاپ و غیره می‌توان بیش از ۹۰ درصد آلودگی‌های روی سطح این وسایل الکترونیکی را به طور چشمگیری از بین برد.

جانقربان اظهار کرد: دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده وسایل الکترونیکی هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند و ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست ندارد.

وی تصریح کرد: این دستمال به طور کامل گیاهی دارای رایحه دارچین است و برای نخستین بار در کشور به شکل دستمال مرطوب تولید شده است.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در زمان حاضر با انعقاد قرارداد با یکی از کارخانه‌های تولیدکننده داخلی، درصدد تولید انبوه این محصول برای ورود به بازار هدف هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد