Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:02:18 GMT

نمایش فیلم «برد برد» در دانشگاه مک گیل کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۳۵۶۰

نمایش فیلم «برد برد» در دانشگاه مک گیل کانادا

مستند «بُرد، بُرد» به کارگردانی محسن خان‌جهانی طی روزهای آینده در دانشگاه مک گیل کانادا به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «برد برد» آخرین ساخته‌ محسن خان جهانی کارگردان آثاری چون «صندلی ۲۵۷»، «کلاه شیشه‌ای»، «انتهای خیابان پاستور» پنج شنبه ۲۴ آگوست (۲ شهریور ماه) در دانشگاه مک گیل اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان مستند «برد برد» ساخته خود را فیلمی در ستایش صلح و فیلمی انسانی می‌داند.

خان‌جهانی درباره‌ شکل‌گیری مستند «برد برد» که دو سال قبل تولید شده است، می‌نویسد: «به یاد دارم در اولین روزهای عید نوروز به روال چند سال اخیر رییس جمهور به مردم پیام تبریک سال نو می‌داد، این پیام موضوع مکالمه روستایی‌ها شده بود و در دل همین مکالمات بود که به ایده ساخت «برد برد» رسیدم. البته بهانه‌ فیلم مذاکرات است باید فیلم را ببینید تا متوجه شوید، مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ای است که داستان اصلی فیلم که واقعا انسانی است را روایت می‌کنیم و حتی به قول یکی از دوستان روزنامه‌نگار که فیلم را دیده بود، مستند «برد برد» در ستایش صلح است و مفهوم انسانی دارد. همیشه خودم را در دل سوژه‌ها دیده‌ام. یعنی اینکه به یک باره دیدم سوژه‌ای که مرا به خود جلب کرده است، مقابل دوربینم هست بنابراین در دل سوژه خودم را دیدم و خیلی با حساب و کتاب‌های عجیب و غریب سراغ‌اش نرفتم.»

مستند «برد برد» که در جشنواره‌ «سینماحقیقت» سال گذشته رونمایی شد، تاثیر مذاکرات هسته‌ای را در دل یک روستا نشان می‌دهد.

این مستند در قالب برنامه‌ «دورهمی فیلم‌های مستند ایرانی» که از چندی قبل در کانادا برپا شده است، به نمایش در می‌آید. این دورهمی میزبان آثار مستندسازانی چون محسن خان‌جهانی، مهدی گنجی، ارسلان براهنی و سیف‌الله صمدیان است و «هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با کیارستمی»، «انتهای خیابان پاستور»، «من می خوام شاه بشم»، «سه گانه در غربت» از دیگر آثاری است که در این گردهمایی پیش از این به نمایش درآمده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش ۲ نامه جداگانه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و این نامه‌ها به نظر آنها رسید و امروز همان جوان‌ها یا دانشجو هستند و یا استاد دانشگاه، و همان‌ها پای کار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا ایستاده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه بین المللی امام (ره) در استان ما اعلام کرده اند که دانشگاه‌هایی که دانشجویانشان را اخراج کرده اند، ما پذیرای آنها هستیم و با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنیم. همه ملت ما قیام کنندگان علیه ظلم به آمریکا و استکبار را فرزندان خود می‌دانند و همواره آنها را مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به خروج آمریکا از برجام که خیلی هم باعث خوشحالی ما شد، افزود: از آن زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، حرکت گام به گام تعهدات هسته‌ای را کنار بگذاریم، شروع شد، چرا ما باید خودمان را نسبت به برخی از جمله آمریکایی‌ها متعهد بدانیم؟ آنها باید بروند پی کارشان، از آنها جز زحمت، گرفتاری و خلف وعده چیزی ندیده ایم، ما خودمان باید برای مصالح و امنیت، علم و فناوری در کشورمان فکر و چاره اندیشی کنیم و آزادانه بهترین تصمیات را بگیریم که الان در چنین شرایطی الحمدالله نیز قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به موضوع آب و چالش‌های این حوزه در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه همه مسئولان با کمک کشاورزان و حتی مردم باید پای کار بیایند، کشاورزان ضمن آنکه باید از مساله آبیاری غرقابی دوری کنند و مردم نیز با صرفه جویی، از آب بهینه استفاده کنند.

وی ادامه داد: مسوولان استان نیز بایستی توجه داشته باشند که اگر میزان آب کفاف نیاز‌ها را نمی‌دهد، کشاورزان را به سمت کشت محصولات کم آب بر هدایت کنند، اما مساله مهم آن است که همه ما در حوزه آب مسوول هستیم و باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

امام جمعه قزوین به اشاره به گرامیداشت روز صلیب سرخ و بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اظهار کرد: از خیران درخواست داریم تا ورود جدی به حوزه بیماری‌های خاص و صعب العلاج داشته باشند، هر چند دولت نیز اقداماتی قابل توجهی در این بخش داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به روز اسناد ملی و میراث مکتوب اشاره کرد و گفت: اگر پیشینیان ما از میراث مکتوب امانتداری نمی‌کردند امروز دست ما از بسیاری مباحث از جمله حدیث و روایات خالی بود، به مردم نیز توصیه می‌کنیم تا در صورتی که کتاب و یا دست نوشته‌ای از گذشته دارند به رسم امانت آن را برای حفظ و نگهداری صحیح به مسئولان ذیربط اهدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین روز بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی را نیز گرامیداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین