Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: آمريکا در غرب آسيا به دنبال خاورميانه جديد است که از نگاه آنها مقدمه ايجاد اين خاورميانه، تجزيه کشورهاي اسلامي است و در اين تجزيه کشور ترکيه هم هدف گذاري شده است.

به گزارش ايرنا، سردار رسول سنايي راد روز دوشنبه در يادواره شهداي شهرک شاهد بجنورد اظهار کرد: جريان تکفيري در منطقه، جنگ نيابتي را پيش مي برد، اين جنگي که به نفع آمريکا و اسرائيل است و سود جنگ را آمريکا و اسرائيل مي برند، نظام ليبرالي پشت سر اين ماجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ايران در سوريه با دعوت رسمي دولت سوريه حضور دارد گفت: اطلاعات ما حاکي از اين است که 2 فرمانده محور مرکزي داعش، اروپايي هستد و در آنجا فرماندهي مي کنند.
وي با طرح اين سئوال که آيا سيستم اطلاعاتي کشورهاي اروپايي بر اين مورد اشراف کامل ندارند؟ گفت: حتما اشراف دارند، غرب زماني نگران مي شود که جريان تکفيري حرف آن ها را گوش ندهد.
سردار سنايي راد تصريح کرد: زماني که داعش شهرهاي اروپايي را به خطر مي اندازد آن موقع است که هشدار مي دهند اما تا قبل از آن کمک مي کنند، وقتي مي بينند که تکفيري ها به هيچ پروتکل و قاعده انساني پايبند نيستند، نگران مي شوند.
وي با بيان اينکه اکنون آنان که حامي جريان تکفيري بودند با هم اختلاف پيدا کرده اند به اختلاف قطر و عربستان اشاره کرد و گفت: دلارهاي نفتي هزينه اقدامات تروريستي در سوريه و عراق را تامين مي کند اما امروز وقتي مي بيينند روند جريان داعش رو به نزول است و بساط آن در حال جمع شدن است، مي خواهند خود را تبرئه و ديگران را متهم کنند.
وي به اقدام تروريستي داعش در تهران اشاره کرد و گفت: اين حمله تروريستي نيز حماقت ديگري بود که با اقدام متقابل سپاه روبه رو شد.
*تاثير خون شهيد حججي
وي افزود: دشمن به تفاوت نسل ها چشم اميد دوخته و قائل به اين بود که در ايران مداخله مستقيم نيازي نيست زيرا نسل جوان خواه ناخواه در مقابل نسل گذشته به پا مي خيزد، اما خون افرادي چون شهيد حججي دنيا را تکان داد.
وي خاطرنشان کرد: خون شهيد حججي ثابت کرد نسل جوان ما با پيروي از ائمه اطهار(ع) در دفاع از اسلام و مظلوميت ثابت قدم است.
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه خون پاک شهيدان بسياري از معادله ها را تغيير داده است، يکي از اين تغيير معادله ها را تغيير موضع ترکيه عنوان کرد.
* نتايج بسيار مثبت سفر سردارباقري به ترکيه
وي به سفر سردار باقري به ترکيه اشاره و خاطرنشان کرد: پيش از اين ترکيه مدعي بود ايران مسئله منطقه را خوب متوجه نيست اما امروز ناچار است آغوش خود را بر روي فرماندهان ما باز کند و توافقاتي را صورت دهد.
سردار سنايي راد تصريح کرد: به نظر مي رسد که امروز ترکيه بايد اذعان کند که خود نسبت به تحولات، ناآشنا بوده است، گرچه جاي گلايه نيست و معتقد هستيم هرکه متوجه اشتباه شد بايد جبران کند.
* داعش رو به اضمحلال است
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه شهيد، خود زنده کننده و احيا گر است به شهادت شهيد حججي اشاره کرد و گفت: شايد جريان تکفيري تصور مي کرد که با نمايش صحنه هاي به اسارت گرفتن و شهادت شهيد حججي، مي تواند بخشي از شکست هاي بزرگ خود را جبران کند، البته داعش در گذشته شکست هاي پياپي تجربه کرده و از شکست موصل، سير نزولي براي جريان تکفيري آغاز شده است و جريان تکفيري اضمحلال خود را لمس مي کند و امروز به دنبال اين است که جبران کند.
وي خاطرنشان کرد: داعش براساس اين پيش فرض، دارد اقدامات غير انساني خود را به نمايش مي گذارد.
وي تاکيد کرد: مطابق پروتکل هاي جهاني، کشتن اسير قابل قبول نيست و دين اسلام نيز درباره اسير سفارش دارد، چگونه قبول کنيم که اين رفتار اسلامي و انساني است؟
سردار سنايي راد اظهار کرد: آنها تلاش دارند پيروزي را در سايه وحشت پيش ببرند و به تصور خود اگر وحشت ايجاد کنند پيروزي کسب کرده اند در صورتي که اين اشتباه بزرگ تکفيري ها موجب شد امروز حججي، مشتاقان زيادي در سراسر کشور و دنيا پيدا کند.
وي گفت: امروز در دنيا 2 چهره ترسيم شده است يک چهره جبهه اي که آزاده اي را به قتل مي رساند و جبهه اي را که در آن به دفاع از مظلوميت به عرصه رفته اند؛ نشان مي دهد.
وي با بيان اينکه ما در مقابل داعش و تکفيري هايي ايستاده ايم که در جنايت روي هيتلر را هم سفيد کرده اند گفت: جريان تکفيري ملعبه نظام ليبرالي است که نگران قدرت جهان اسلام است، قدرتي که مقدمه آن بيداري اسلامي است.
اخبار خراسان شمالي را در کانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی

   

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را مجاهد عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت‌الله علی عباسی در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری گفت: انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: شهید مطهری مجاهد عرصه جهاد تبیین و آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله عباسی گفت: شهید مطهری با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد. این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

او پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنما‌های زمان را قوی‌ترین جواب عنوان کرد و افزود: کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم منشوری شد به دست نیرو‌های مسلمان و مومن مبارز برای پاسخگویی در مقابل جریانی که مدعی معرفت و مبارزه که اذعن داشت مبارزه با عدالتخواهی در جهان به دست مارکسیسم و ماتریالیست است. او از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب استفاده و ایفای نقش کرد.

آیت‌الله عباسی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند، گفت: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعار‌ها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

او با اشاره به اینکه در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم؛ افزود: در مسئله حجاب مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

آیت‌الله عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد