Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدر شهید کمال کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس گفت: اخباری که درباره ایران می‌گفتند همه دروغ بود و آن چیزی که دیدیم با آن چیزی که شنیدیم تفاوت بسیار داشت و تازه معنای واقعی عشق، ارادت و مهمان‌نوازی را درک کردم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد مرادی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانهاظهار داشت: ارتباط من و پسرم نزدیک بود و من در تونس بودم و جووان (کمال) در فرانسه بود و پس از مدتی و در سال 1981 میلادی متوجه حضورش در ایران و حوزه علمیه قم شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیار خوشحال شدم که پسرم در مسیر دین مبین اسلام گام برداشته،او مسیحی بود و پس از ورود به ایران مسلمان و شیعه شد و آخرین خبری که از پسرم داشتم در اواخر سال 1982 میلادی بود.

پدر شهید کمال کورسل با اشاره به عشق و ارادت فرزندش به امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در فرانسه تشریف داشتند اکثر فرانسوی‌ها عاشق خمینی کبیر بودند و تنها پسرم نبود که به ایشان عشق می‌ورزید.

مرادی با بیان اینکه به‌دلیل شرایط خاص تونس مدت 30 سال از پسرم بی‌خبر بودم، تصریح کرد: در سال 2011 که انقلاب تونس به‌وقوع پیوست به‌طور جدی به دنبال پسرم افتادم و قبل از آن به دلیل آنکه من فعال رسانه‌ای تونس بودم و حکم قتل من در زمان برقبی که قبل از بن‌علی ظلم و جنایت می‌کرد صادر شده بود شرایط مساعدی فراهم نبود.زمان جست‌وجو 6 سال بود که زمان زیادی هم بود و علت آن هم فوت مادر کمال در این زمان بود.

پدر شهید کمال کورسل با بیان اینکه پسرم می‌گفت امام خمینی(ره) تنها یک امام نیستند و ایشان دارای جایگاه و مقامی با مرتبه بالا هستند، گفت: ارتباط من و کمال نزدیک بود و به دلیل مشکلاتی که داشتم از‌ مادرش جدا شدم، اما پس از طلاق هم ارتباط و رابطه گرم و صمیمی‌مان برقرار بود، زیرا معتقد بودیم که فرزندمان نباید به‌خاطر جدایی ما آسیب ببیند.

مرادی در رابطه با خصوصیات اخلاقی پسرش، گفت: کمال خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی بسیار زیادی داشت که شاخص‌ترین آن اخلاق نیکو، عدم غیبت در جمع، کم حرف و پر عمل بودن او بوده است.

پدر شهید کمال کورسل با تقدیر از استقبال باشکوه ایرانیان، بیان کرد: اخباری که درباره ایران می‌گفتند همه دروغ بود و آن چیزی که دیدیم با آن چیزی که شنیدیم تفاوت بسیار داشت و تازه معنای واقعی عشق، ارادت و مهمان‌نوازی را درک کردم.

مرادی با بیان اینکه پس از انتشار اخبار کمال در رسانه‌ها دیگر فرزندانم مدام از تونس با من در تماس بودند و به دنبال کمال هستند و سلیم خودش علاقه به جنگ با آل سعود و داعش را دارد و فکر کنم که شهید دومی از خانواده‌ام در راه است، افزود:کمال دارای مدرک دیپلم علوم بوده و پس از آن به ایران آمد و خیلی‌ها در زمان حضورم در ایران از من پرسیدند اگر اکنون کمال زنده بود به او اجازه حضور در سوریه و عراق و نبرد با داعش را‌ می‌دادید که پاسخ من بلی است.

پدر شهید کمال کورسل گفت: پسرم متولد 1964 در تونس است و سال 1982 و در سن 18 سالگی به ایران آمد و به مدت یک سال و تا سال 1983 در ایران بود و علت تفاوت فامیلی من و پسرم به این دلیل بوده که فامیلی مادرش برای او انتخاب شده است.

در این نشست عزیزه مرادی نامادری شهید کمال کورسل، اظهار داشت: جرقه این جریان در زمان تظاهرات رژیم شاهنشاهی خورد و موجب دوستی و ارادت بیشتر پسرم به اسلام و ایران شد و همین موضوع مقدمه حضورش در ایران شد. یکی از دوستانش خاطره شهادتش را گفت و اینکه موقعی که نام امام حسین(ع) را می‌شنید اشک از چشمانش جاری می‌شد و ارادت خاصی نسبت به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) داشت.

نامادری شهید کمال کورسل با بیان اینکه اواخر سال 2014 متوجه شهادت کمال شدم، خاطرنشان کرد: علت قطع ارتباط به‌دلیل شرایط خاص تونس بود و فکر می‌کردم که در ایران ازدواج کرده و تشکیل زندگی مستقل داده است و فرزندانش بزرگ شده‌اند. وقتی اسم کمال را در اینترنت نگاه کردم متوجه شهادتش در عملیات مرصاد در ایران شدم، این موضوع برای من و پدرش سخت بود، اما خوشحالم که کمال جان خود را در راه اسلام و قرآن تقدیم کرده است.

وی تاکید کرد: زمانی که با پدر کمال ازدواج کردم در حد نامه‌نگاری ساده با او ارتباط داشتم و بعد متحوای این‌نامه‌ها با موضوع زیر سوال بردن حکومت تونس بود که به دلیل شرایط سخت موجود مربوط به قطع ارتباط با کمال شدم.

انتهای پیام/

R41347/P1486/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت