Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پایتخت با تاکید براینکه فعالیت پارکبانان در سطح شهر غیرقانونی است، گفت: فعالیت این افراد تنها با نظارت مجموعه ای قانونی مانند پلیس محله امکان پذیراست.

سردار حسین رحیمی روز دوشنبه، با بیان اینکه به لحاظ قانونی شغلی به نام پارکبان وجود ندارد، افزود: این افراد جمع آوری می شوند و تنها راه حل قانونی برای فعالیت آنها این است که زیرچتر حمایت مجموعه ای قانونی مانند پلیس و نگهبان محله فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در گذشته پارکبانان با نظارت مجموعه ای مشخص فعالیت می کردند و شهرداری نیز کنترل ویژه ای بر روی آنها داشت اما امروز دیگر این موضوع منتفی شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پارکبان ها باید به مجموعه ای متصل شوند که کار آموزش شهروندمداری و نظارت بر فعالیت آنها را انجام دهد تا پلیس نیز بتواند کنترل مناسبی بر نحوه کار و عملکرد این افراد داشته باشد.

روزانه 6 میلیون خودرو در تهران تردد می کنند که به دلیل نبود پارکینگ کافی در سطح شهر، حاشیه خیابان ها به پارکینگی برای خودروها تبدیل شده؛ براساس آمارهای اعلام شده حدود 550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس پایتخت فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیرقانونی و خلاف است.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران چندی پیش فعالیت پارکبان ها برای اخذ وجه بابت پارک خودرو در سطح معابر شهر تهران را غیرقانونی عنوان کرد و گفت که برای برخورد با این تخلف با دستگاه قضایی هماهنگی خواهد شد.

سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پیشین پایتخت، نیز بارها در زمان تصدی پست خود از شهروندان خواسته بود که از پرداخت هرگونه وجه نقد به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند.

وی همچنین گفته بود که شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا ماموران راهور گزارش کنند.

گفتنی است در بیشتر خیابان های اصلی تهران، دستگاههای پارکومتر نصب و راه اندازی شده و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده های مشخص نیز به صورت مکانیزه انجام می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت

 به گزارش تابناک، چهارشنبه 12 اردیبهشت امسال مرد دامداری در تماس با پلیس گفت:  لحظاتی قبل در حال تزریق واکسن به دام‌هایم بودم که ناگهان مسعود یکی از اهالی روستایمان را دیدم که با دایی و خاله اش دعوا می کرد. مسعود سنگی برداشت و ضربه‌ای به سر دایی‌اش زد.

بعد هم با چوبه ضربه‌ای به پای خاله‌اش زده و زمانی که زن جوان روی زمین افتاد با سنگ به سر او نیز کوبید و متواری شد.

با تماس مرد دامدار، بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی قیامدشت شده و با جسد خواهر و برادر جوان مواجه شدند. بررسی های اولیه نشان  می داد که قاتل با دایی و خاله اش بر سر تقسیم ارثیه میلیاردی خانوادگی اختلاف داشته و آنها را با سنگ به قتل رسانده است.

تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان جنایی موفق شدند متهم  را دستگیر کنند.

وی که وضعیت روحی مناسبی نداشت در تحقیقات مدعی شد به خاطر اختلاف بر سر ارثیه خانوادگی مرتکب قتل‌ها شده است. وی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد