Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@21:05:28 GMT

با کتاب های پر طرفدار قرن آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۷۲۲۴

با کتاب های پر طرفدار قرن آشنا شوید

این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما،​اگر یک کتابخوان حرفه ای نباشید و بخواهید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید و از طرفی فرد خبره ای هم اطرافتان نداشته باشید، مجبورید به لیست های مختلف مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فراوانی این لیست ها که بر اساس معیارهای مختلف و توسط افراد با سلایق متفاوت تهیه شده اند، شما را بیش از پیش گیج خواهد کرد. در نوشته پیش رو با برخی از پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های آشنا می شوید . این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبید و لذت خواندن کتاب های زیر را از دست ندهید.
«شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری«شازده کوچولو» تمثیلی اخلاقی و اتوبیوگرافی معنوی است که بیشتر از تمام کتاب های فرانسوی زبان ترجمه شده است. این کتاب، با افسونی بی پایان، داستان پسرکی را می گوید که امنیت ستارۀ کوچک خود را رها کرده تا در جهان سفر کند و در برخورد هایی شگفت آور از خیال پرستی رفتار های بزرگسالان آگاه می شود. ادیسۀ شخصی او در سفر به سیارۀ زمین و ماجرا های بعدی آن به اوج خود می رسد.

«بیاندیشید و ثروتمند شوید» اثر ناپلئون هیلکتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» "پدر بزرگ ادبیات انگیزشی" نامیده شده است. این اولین کتابی بود که جسورانه پرسید "چه چیزی از ما یک برنده می سازد؟" مردی که این سؤال را پرسید و به پاسخ آن گوش داد، ناپلئون هیل، اکنون خود در بالاترین رده های برنده های جهان به شمار می رود. معروف ترین معلم موفقیت "دارایی و بیشترین قسمت از یک عمر تلاش" خود را برای تولید "قانون موفقیت" صرف کرد، فلسفه ای که اساس کتاب های او را تشکیل می دهد و در این کتاب به خوبی خلاصه شده است.

«هایدی» اثر جوآنا اسپایری

هایدی یتیم با پدربزرگ زمخت اما مهربان خود در کوه های سوییس زندگی می کند و پیتر بز چران دوست او است. او زندگی آرامی را می گذراند تا این که وادار می شود کوهستان آشنا را برای زندگی با دختری بیمار در شهر ترک کند. آیا هایدی دوباره پدربزرگش را خواهد دید؟ این کتاب داستانی کلاسیک دربارۀ بزرگ شدن، یک دختر جوان همراه پدر بزرگش است است.

«مراقبت از نوزاد و کودک» اثر بنجامین اسپاک

اثری کلاسیک که با زمان رشد می کند. برای 65 سال است ، والدین به توصیه های استادانۀ متخصص مشهور اطفال، دکتر بنجامین اسپاک، تکیه کرده اند. اما در حالی که کودکان عوض نمی شوند، مسائل و نگرانی های مربوط به آنها تغییر می کنند. دکتر رابرت نیدلمن، که خود یک متخصص درجه یک است، به تازگی این اثر کلاسیک نامحدود را برای استفادۀ تمام والدینی که کودکانشان را در دنیای در حال تغییر ما بزرگ می کنند، بروز رسانی کرده و توسعه داده است.

«آن شرلی از گرین گیبلز» اثر ال. ام. مونت‌گومری

آن شرلی سرزنده و مو قرمز محبوب همه، ماجرای خود را در گرین گیبلز، مزرعه ای در بیرون از اَوون‌لی واقع در جزیرۀ پرنس ادوارد آغاز می کند. وقتی این دخترک کک مکی متوجه می شود که کاتبرت های پیر در اصل قصد داشته اند به جای او یک پسر را به فرزندی بگیرند، شروع به تلاش برای متقاعد کردن آنها، و در نتیجه خواننده داستان، می کند.

«زیبای سیاه» اثر آنا سیول

یک اسب مسلماً یک اسب است مگر این که این اسب «زیبای سیاه» باشد. کودکان عاشق حیوانات در طول این قرن به زیبای سیاه علاقمند بوده اند و شکی نیست که در آینده نیز این علاقه ادامه خواهد داشت. با این که این اثر کلاسیک آنا سیول تصویری روشن از لندن در سال های پایانی قرن 19 ترسیم می کند، پیام او جهانی و همیشگی است: حیوانات به انسان ها خدمت خواهند کرد، به شرطی که با آنها با ملاحظه و مهربانی رفتار شود.

«زیبای سیاه» داستان زندگی طولانی و متنوع این اسب را می گوید: از زمانی که کره اسبی اصیل در یک علفزار دلپذیر بوده تا وقتی که اسب باوقار کالسکه متعلق به یک نجیب زاده است و بعد زمانی که اسب کابینی می شود که به طرز دردناکی از او کار کشیده می شود. سیول در جریان این داستان، به شیوه ای لطیف و قرن نوزدهمی، بدرفتاری با حیوانات را ملامت می کند. خواننده های جوان سرنوشت های زیبای سیاه را، خوب و بد، با صاحبان مهربان و صاحبان بی رحم، دنبال خواهند کرد. کودکان به راحتی می توانند از رابطۀ انسان و اسب به رابطۀ انسان و انسان پل بزنند و متوجه شوند چگونه مراعات حال دیگران می تواند به نفع همه باشد.

«شیر، جادوگر، و کمد لباس» اثر سی. اس. لوئیس

آنها دری را باز می کنند و وارد دنیایی دیگر می شوند. نارنیا ... سرزمینی در پس کمد لباس، کشوری اسرار آمیز که تنها پیتر، سوزان، ادموند و لوسی آن را می شناسند... جایی که ماجراها از آنجا شروع می شود.

لوسی اولین کسی است که از راز کمد خانۀ قدیمی پروفسور باخبر می شود.اولین بار که او ماجراهایش را در سرزمین نارنیا تعریف می کند، کسی حرف او را باور نمی کند. اما خیلی زود، ادموند و بعد پیتر و سوزان به جادوی کمد پی می برند و با اصلان، شیر بزرگ، دیدار می کنند. در یک چشم بر هم زدن، زندگی آنها برای همیشه دگرگون می شود.


«ارباب حلقه ها» اثر جی. آر. آر. تالکین

سه گانۀ تالکین - «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» - یک شاهکار نبوغ آمیز است. این کتاب با بیشترین تعداد خواننده ها و تأثیرگذارترین فانتزی حماسی در تمام زمان ها، همچنین یکی از به یاد ماندنی ترین و محبوب ترین قصه هایی است که تاکنون گفته شده است. «ارباب حلقه ها» که در سال 1954 به چاپ رسید، چارچوبی را تنظیم کرده است که تمام فانتزی های حماسی و جستجو محور پس از آن بر اساس آن ساخته شده اند.

هابیت جوان، فرودو بگینز، با اصرار ساحر مرموز، گاندالف، برای نابود کردن حلقۀ یگانه، راهی سفری فوری و به طرزی باورنکردنی خیانت آمیز می شود. این حلقه که قرن ها پیش به دست ارباب تاریکی، سائورون، ساخته و گم شده است، سلاح شیطان است و سائورون ناامیدانه قصد دارد آن را به او بازگردانند.اگر ارباب تاریکی یک بار دیگر این حلقه را به دست آورد، خشم خود را در سراسر سرزمین میانه خواهد گسترد. تنها راه جلوگیری از تحقق این سرنوشت ناگوار، بازگرداندن حلقه به موردور است، یعنی تنها جایی که می توان آن را نابود کند. بدبختانه، موردور نیز استراحتگاه سائورون است.خواندن ارباب حلقه ها نه تنها برای علاقمندان به فانتزی، بلکه برای دوستداران ادبیات کلاسیک نیز ضروری است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • با ویژگی‌های جت جنگنده نسل هفتم آشنا شوید
  • رئیس اتلتیکومادرید امشب طرفدار رئال است!
  • متفاوت ترین ساختنی لگو که این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده است(عکس)
  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • خاطره سردار از مورینیو: آقای خاص، طرفدار سپاهان!
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • فیلم/ با طبیب زاده بیشتر آشنا شوید
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند