Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@22:37:00 GMT

واکنش باقری به دیوارکشی ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۷۲۲۵

سرلشگر باقری در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا و دیدار با فرماندهان ارشد این نیرو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز، جلسه خوب و پرباری بود و تصمیمات خوبی در آن اتخاذ و مقرر شد که با شیبی مناسب تقویت کمی و کیفی در مرزبانی رخ دهد. این تغییر هم در بعد نیروی وظیفه و هم در بعد مسائلی چون زیرساخت‌ها، ابنیه، تجهیزات، مهمات، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خواهد بود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسوولیت مرزبانی جزو مسائل مهم و قابل توجه است، به همین دلیل امتیازات خاصی را برای کارکنان مرزبانی پیش‌بینی کردیم و قرار شد در ارائه برخی از خدمات نیز در اولویت قرار بگیرند، چراکه ما بخشی از امنیت کشور را مدیون مرزبانان و خون شهدای این نیرو هستیم.

جزییات سفر باقری به ترکیه

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر اخریش به کشور ترکیه تصریح کرد: در این سفر با رییس ستاد ارتش ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردیم و توافقات خوبی نیز بین دو طرف انجام شد. در موضوع مرزهای مشترک با ترکیه مقرر شد تا این کشور نیز به مرز توجه بیشتری کند. ما از امتداد مرزها و اقدامات کنترلی از سوی ترکیه در مرزها استقبال کردیم چراکه این کار برای مقابله با قاچاقچیان انسان، موادمخدر، اسلحه و همچنین اقدامات تروریستی و... انجام می‌شود.

به گفته باقری، اقدامات ایران و ترکیه در این زمینه، مکمل یکدیگر خواهد بود.

وی ادامه داد: در بحث جلوگیری از عبور تروریست‌ها نیز از مرزهای مشترک، توافقات خوبی صورت گرفت و در آینده نیز رییس ستاد ارتش ترکیه به ایران سفر خواهد کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا در این دیدار درباره مسائل سوریه و عراق نیز بحث شده یا خیر؟ گفت: در سفر اینجانب در مورد مباحث امنیت منطقه‌ای مسائلی مطرح شد. در مورد سوریه و عراق مذاکراتی داشتیم. در بحث سوریه، تقویت روند مذاکرات آستانه و منطقه ادلب توسط نیروهای مسلح دو کشور بحث اصلی بود. همچنین استقرار حاکمیت کشور سوریه در شمال این کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.

باقری با بیان اینکه توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در مورد عراق نیز موضوع احتمال وقوع همه‌پرسی در شمال این کشور نیز مورد بحث قرار گرفت که دو طرف نظرشان بر این بود که جغرافیای سیاسی کشور عراق نباید به هیچ عنوان تغییر کند.

وی با اشاره به مسائل همه پرسی در کشور عراق نیز افزود: هرگونه مساله کردستان عراق با حاکمیت مرکزی در بغداد، باید براساس قانون اساسی این کشور حل و فصل شود، چراکه هرگونه اقدام غیراز این باید باعث ناامنی در این کشور می‌شود و بدیهی است که هرگونه ناامنی در این کشور نیز محدود به مرزهای آن نخواهد شد و به کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه نیز سرایت خواهد کرد.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی

جنبش حماس تأکید کرد شهادت ۲ تن از فلسطینی‌های غزه در بازداشتگاه‌های رژیم فاشیست صهیونیستی ادامه جنایت‌های جنگی هولناک این رژیم است.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام شهادت ۲ تن از فلسطینی‌های غزه در بازداشتگاه‌های رژیم فاشیست به خاطر شکنجه وحشیانه، ادامه جنایت‌های جنگی هولناک این رژیم است. رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت‌های جنگی خود علیه مردم ما و زندانیانی که این رژیم جنایتکار آنها را از مدارس و بیمارستان‌ها به بازداشتگاه‌های خود برده است و از جمله آنها پزشکانی هستند که به وظایف انسانی خود برای درمان مجروحان و بیماران عمل می‌کردند، ادامه می‌دهد.

به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است: جامعه بین‌المللی برای مقابله با این جنایت‌های مکرر باید فورا وارد عمل شده و این برخورد وحشیانه را جرم حساب کرده و آن را محکوم کند. جامعه بین‌المللی باید رژیم اشغالگر را مجبور کند تا سرنوشت ربوده شدگان را مشخص و آنها را آزاد کند. جامعه بین‌المللی باید دست عدالت بین‌المللی را برای مجازات رهبران رژیم صهیونیستی که جنایت‌هایشان از حد و مرز عبور کرده و به قوانین و معاهده‌های بین‌المللی عمل نمی‌کنند، باز بگذارد.

پیش از این باشگاه اسیران فلسطینی از شهادت ۲ تن از ربوده شدگان از غزه در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد که یکی از آنها عدنان البرش، رئیس بخش استخوان در بیمارستان الشفا است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر تجاوز خود را علیه غزه با حمایت آمریکا ادامه داده و بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها و منازل غیرنظامیان را ویران کرده است و مانع از ورود آب، غذا، دارو و سوخت به غزه می‌شود.

از سوی دیگر جنبش حماس اقدام ترکیه درباره تعلیق تجارت با رژیم صهیونیستی و پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه را ستود.

این جنبش اعلام کرد: این تصمیمات جسورانه نشان دهنده موضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزه ملت فلسطین و حق آن برای آزادی و تعیین سرنوشت است. ما از تمام کشورها و در راس آن کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تمام روابط را با رژیم نازی صهیونیستی قطع کرده و برای مجازات این رژیم و رهبران تروریستی آن تلاش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد