Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، غلامرضا حقایق ‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش«صبر و پایداری 2» که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، گفت: خاطرات آزادگان استان قزوین به منظور تولید فرآورده ‌های هنری و تبیین ایثارگری ‌های آنها به مردم، جمع ‌آوری می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقایق‌ پور افزود: این روزها فضای ایران اسلامی متاثر از جنایت یزیدیان زمان تکفیری ‌ها و داعشی‌ ها در به شهادت رساندن جوانان برومند شیعه از جمله شهید محسن حججی‌ها است.

وی افزود: امیدواریم خون شهدا که به ناحق ریخته شده به زودی داعش و اربابان آنها و سران کشورهای را که از داعش حمایت می‌ کنند نابود کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: در سال69 با ورود این قشر معظم جامعه به میهن جشن، شادمانی و سرور در کشور حاکم بود و همه این روز را گرامی داشتند.

حقایق ‌پور با اشاره به سید آزادگان، حجت ‌الاسلام والمسلمین شهید سید علی ‌اکبر ابوترابی ‌فرد،اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، این شهید بزرگوار نقش کلیدی در وحدت، انسجام و حفظ روحیه آزادگان در سختی‌ ها داشت.

این مسوول افزود: شهید ابوترابی ملجا و پناهگاه آزادگان بود و اسرا در زمان سختی‌ ها و مشکلات، به این شهید بزرگوار پناه می ‌بردند تا مشکلات آنان را رفع کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، یاد و خاطره سرلشگر شهید حسین لشگری که بیشترین زمان اسارت، 18سال در عراق اسیر بود را گرامی داشت و گفت: دو شهید بزرگوار یاد شده آوازه ملی و جهانی دارند و بایستی سیره آنها بیشتر به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا خاطر نشان کرد: در کشور، این استان توانسته طی دو سال همه خاطرات این قشر معظم جامعه را جمع‌ آوری کند تا به عنوان گنجینه ارزشمند مورد استفاده آیندگان قرار بگیرد.

حقایق ‌پور افزود: اکنون ثبت و ضبط خاطرات آزادگان و به تصویر کشاندن آنها کار بزرگ فرهنگی است که در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: با تحقق این کار بزرگ، هنرمندان و افراد علاقمند در تولید کتاب، فیلم و مستند می ‌توانند از خاطرات آزادگان استفاده و ایثارگری ‌های آنها را به مردم تبیین کنند.

این مسوول گفت: آزادگانی که خاطرات خود را در مسابقه «بندگی در بند» نوشته و به بنیاد ارسال نمایند، به 26خاطره برتر جوایزی از جمله سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در استان قزوین طی سال گذشته ابراز کرد: در نمایشگاه این اجلاس بنیاد غرفه‌ ای را دایر کرد که مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و در عرصه ‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی به مرز خودکفایی رسیده مرهون ایثارگری ها و مقاومت شهدا، جانبازان و آزادگان است.

حقایق پور اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را از مهمترین مشکلات این قشر عنوان و بیان کرد: قوانین و مقررات حاکم در جمهوری اسلامی پاسخگوی رفع این مشکل نیست زیرا قوانین ما در بخش دولتی است.

این مسوول افزود: باید مجلس قوانینی را در بخش ‌های غیر دولتی برای جذب ایثارگران تعیین کند تا آنها بتوانند راحت ‌تر و سریع ‌تر جذب شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه یک هزار و 100نفر از جامعه ایثارگران جویای کار هستند، گفت: از این آمار 600نفر تحصیلات دانشگاهی دارند ولی به دلیل محدود شدن استخدام نمی‌ توانند در دستگاه ‌ها جذب شوند.

وی افزود: دانشگاه ‌های ما باید دانشجویانی را تربیت کنند که بعد از فارغ ‌التحصیلی کارآفرین باشند و چند نفر دیگر را وارد کار کنند.

این مسوول ادامه داد: در تحقق این هدف بزرگ باید همه مسوولان نظام دست به دست هم دهند تا بتوانند با رونق کارآفرینی مشکل اشتغال را در جامعه برطرف کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: نباید به بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه بخشی و صنفی داشت و همه مسوولان در رفع مشکلات این قشر معظم جامعه موظف هستند.

وی با اشاره به قانون در ارایه خدمات به جامعه ایثارگران اظهار کرد: این قوانین نباید توسط مسوولان سلیقه ‌ای اجرا شود بلکه باید همه در اجرای آن اهتمام بورزند.

حقایق‌ پور افزود: مسوولان در قبال جامعه ایثارگران تکلیف قانونی و اخلاقی دارند تا در چهارچوب قانون جهت رفع مشکلات آنها اهتمام داشته باشند و بتوانیم خدمتی به این قشر معظم جامعه کرده باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از ۵۰ نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ ۵۵ هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از 50 نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ 55 هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد.

این رزمایش با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ 55 هوابرد و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر شهر شیراز انجام شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس (ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود از حریم اسلام محافظت کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شهر شیراز انجام شد توانستیم با تشکیل چندین گروه متشکل از فرماندهان و مسئولان تیپ و نمایندگان بنیاد شهید با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر والا مقام تیپ 55 هوابرد و شهر شیراز از سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان و خانواده آنان تجلیل کنیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه جانبازان و شهدا باشیم و از خاطرات و تجربیات آنان بهره‌مند شویم تا بدین وسیله رضایت خداوند، معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب رابه دست آوریم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند