Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:01:52 GMT

شورای شهر سنندج و آزمون سخت انتخاب شهردار

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۷۴۲۰

شورای شهر سنندج و آزمون سخت انتخاب شهردار

در حالی که تنها یک روز به آغاز فعالیت شوراهای اسلامی دور پنجم باقی مانده است، دو دستگی و متحد نبودن اعضای شورای سنندج، انتخاب شهردار جدید را با سختی بیشتری مواجه کرده است؛ هرچند روز گذشته شش گزینه نهایی برای تصدی شهرداری سنندج از سوی اعضای منتخب این دوره از شورا اعلام شد اما به نظر می‌رسد شورای شهر سنندج در ادامه، راه سختی برای اجماع نظر بر روی گزینه اصلح خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، تاریخ انتخاب شهرداران سنندج نشان می‌دهد در سال 1302 شمسی مرحوم محمد باقرخان حبیبی (ملقب به سالار مفخم)که قبلا رئیس شهربانی یا نظمیه کردستان بود به عنوان اولین رئیس بلدیه ایالت کردستان انتخاب و رسما شروع به کار کرد و تا سال 1308 شمسی مسئولیت اداره بلدیه استان کردستان را برعهده داشت.

همه شهرداران سنندج از آغاز تاکنون

اما سکان شهرداری سنندج در نزدیکی‌های انقلاب در اختیار محمد اصولیان بود، وی از اول آبان ماه سال 54 تا 30 آبان سال 57 شهردار سنندج بود و پس از آن محمد توفیق زرینه کفش از اول آذرماه سال 57 به عنوان شهردار سنندج منصوب شد و تا 30 فروردین ماه سال 58 در این سمت باقی ماند.

بعد از این افراد سید نعیم صادقی، مرتضی زرین گل، سیدمجتبی هاشمی، موسی مرادیانی، حاج صادق خلیلی، عبدالکریم احمدنژاد (سرپرست)، سید احسن علوی، اردوان نوسودی و اسماعیل مشیرپناهی (سرپرست) در سمت شهرداری سنندج خدمت کرده‌اند.

با آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا از سال 78 و انتخاب شهرداران از سوی اعضای شورا، فردین شاکری به عنوان اولین منتخب اعضای شورای دور اول و به عنوان چهلمین شهردار سنندج شروع به فعالیت کرد.

وی 19 اردیبهشت سال 78 به عنوان شهردار سنندج انتخاب شد و تا سال 80 در این سمت باقی ماند.

اعضای شورای اسلامی سنندج در دومین انتخاب خود سکان شهرداری را به پیمان سنندجی سپردند و او در پنجم تیرماه سال 81 به عنوان شهردار این شهر مشغول به کار شد. سنندجی شهردار منتخب اعضای دور اول و دوم شورا بود.

فریدون پوررضائی دیگر منتخب اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، در هفتم مردادماه سال 86 به عنوان چهل و دومین شهردار سنندج انتخاب شد و تا آبان ماه سال 89 در این سمت باقی ماند.

چهل و سومین شهردار سنندج به انتخاب اعضای شورا، مهدی حسام شریعتی بود که در 19 آبان ماه سال 89 به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و تا شهریورماه سال 92 در این سمت فعالیت کرد.

اما کامیاب شادمان در 12 شهریورماه سال 92 همزمان با اولین روز کاری اعضای شورای اسلامی دور چهارم به عنوان سرپرست شهرداری سنندج معرفی و در 18 مهرماه سال 92 با رای اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد و شروع به کار کرد.

اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر سنندج پس از دو بار استیضاح و طرح سوالاتی از شادمان در نهایت در 24 آذر سال 94 تصمیم به برکناری و عزل وی گرفتند و با 9 رای از مجموع 13رای اعضای شورای شهر، شادمان از سمت خود برکنار شد و شامگاه 24 آذر لقمان حیدری شهردار منطقه دو را به عنوان سرپرست معرفی کردند.

برکناری جنجالی کامیاب شادمان و روی کار آمدن فخری

پس از برکناری جنجالی کامیاب شادمان و کش و قوس‌های فراوان، اعضای شورا با بررسی برنامه‌های چهار گزینه پیشنهادی به نام‌های منوچهر فخری، اردوان نوسودی، فرزین رحیمی و حشمت الله صیدی، سرانجام در 12 دی ماه سال 94، «منوچهر فخری» را با 7 رای موافق به عنوان چهل و پنجمین شهردار سنندج انتخاب کردند و وی هدایت سکان شهرداری را به عهده گرفت.

«منوچهر فخری» اهل کرمانشاه و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، سابقه خدمت در سمت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه، مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد استانداری کردستان، مدیرکل اداری مالی استانداری کردستان، مشاور عمرانی استاندار کردستان، شهرداری کرمانشاه، شهرداری جوانرود و شهرداری سنقر را در کارنامه کاری خود داشت.

باید گفت که در ابتدای امر، انتخاب منوچهر فخری به عنوان شهردار سنندج به علت غیربومی بودن وی نارضایتی‌های زیادی را از سوی مردم در پی داشت و عده‌ای در اعتراض به انتخاب شهردار غیربومی و نادیده گرفتن نیروهای توانمند بومی، دست به اعتراض‌هایی زدند که البته بی نتیجه ماند، اما فشار زیادی را بر اعضای شورای شهر وارد کرد.

اما امروز پس از گذشت 17 ماه از انتخاب منوچهر فخری به عنوان شهردار سنندج و برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بحث انتخاب شهردار جدید سنندج دوباره مطرح شده است و این مسئله به سوژه رسانه‌ها و افکار عمومی تبدیل شده است.

طی 17 ماه سکانداری منوچهر فخری در شهرداری، بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام سنندج به اتمام رسید که تقاطع غیرهمسطح کوسه هجیج، تونل انقلاب و پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح‌ها بودند اما با این وصف، تعدادی از اعضای شورای دور جدید با ادامه کار وی موافق نیستند و از طرق مختلف و بیشتر در فضای مجازی نارضایتی خود را بیان کرده‌اند.

دفاع تمام قد شهردار کنونی از عملکرد خود

اما فخری در آخرین نشست خبری خود که 24 مردادماه جاری و با حضور بیش از 50 خبرنگار رسانه و مطبوعات استان برگزار شد؛ دفاعی تمام قد از عملکرد خود ارائه داد و کوتاه بودن زمان مدیریت شهرداران سنندج را یک آسیب جدی در بحث مدیریت شهری عنوان کرد.

وی بیان کرد: بنده در 17 ماه گذشته فقط مدیریت بحران کرده‌ام زیرا موقعی که سکان شهرداری را برعهده گرفتم با بدهکاری زیاد، حقوق‌های معوقه کارکنان و پروژه‌های نیمه تمام زیادی مواجه بودم که اتمام این پروژه‌های نیمه تمام کاری بسیار مشکل بود.

فخری اعلام کرد: من ناچار شدم در این مدت پروژه‌های نیمه کاره را که افتتاح آنها برای مردم آرزو شده بود به اتمام برسانم که از جمله آنها پروژه تقاطع غیرهمسطح کوسه هجیج بود؛ در زمانی که بنده آمدم با گذشت شش سال از آغاز بکار احداث این پروژه فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با همت سایر دست اندرکاران آن را شش ماه بعد به بهره برداری رساندیم.

وی افزود: همچنین پروژه بهسازی و آسفالت کمربندی آبیدر حدود 25 درصد پشرفت فیزیکی داشت که به اتمام رسید. پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی هم حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به بهره برداری رسید و پروژه تونل انقلاب نیز که طی سالیان متمادی 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشت به افتتاح رسید.

شهردار سنندج در ادامه این نشست در مورد اظهارنظر رئیس شورای شهر سنندج مبنی بر اینکه شانس ماندن فخری به عنوان شهردار سنندج حدود 20 درصد است، به کنایه گفت: این 20 درصد شانس هم زیاد است و دوستان نسبت به بنده لطف داشته‌اند.

ماندن من در شهرداری از اختیارات شوراست

فخری در مورد ماندن یا نماندن خود در سکان شهرداری سنندج گفت: بحث ماندن یا نماندن من از اختیارات شوراست و آنها می‌توانند هرکسی را که تمایل دارند به عنوان شهردار انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه افتخار خواهم کرد اگر دوباره به عنوان شهردار سنندج انتخاب شوم، در ادامه گفت: من به طور قطع به یقین علاقمند به کار در سنندج و زندگی در این شهر هستم چون مردمان این شهر بسیار با اصالت هستند.

شهردار فعلی سنندج در همان نشست با خبرنگاران، مقوله بدهکاری شهرداری، ساماندهی نشدن دستفروشان و تاناکورا را سه بهانه و دستاویز اصلی شورا برای اعلام نارضایتی از شهرداران و برکناری آنها مطرح کرد و گفت: همیشه شورا این سه مسئله را برای توجیه برکناری شهرداران مطرح می‌کنند اما هیچوقت فرصت کافی به آنها برای حل این مشکلات نمی‌دهند.

سکوت اختیار کردن اعضای مخالف شورا با حضور شهردار کنونی

اما این روزها که اعضای شورای مخالف با ادامه حضور شهردار کنونی سنندج سکوت اختیار کرده‌اند و دلیل نارضایتی خود را از عملکرد شهردار بیان نمی‌کنند، تنها جلال شریعتی رئیس کنونی شورا گهگاهی در مصاحبه با رسانه‌ها و یا در جلسات مرتبط از دلایل این نارضایتی سخن به بیان می‌آورد که بدهی بالای شهرداری و ساماندهی نکردن دستفروشان را از جمله دلایل اصلی این نارضایتی عنوان کرده است.

البته در 14 مردادماه جاری هم پیام‌هایی مبنی بر برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید شورای شهر سنندج و انتخاب شهردار به خبرنگاران اعلام شد که پس از چند ساعت برگزاری آن به دلیل عدم ابلاغ مصوبه مجلس از سوی رئیس جمهور به فرمانداری‌ها لغو شد.

اعلام اسامی 6 گزینه نهایی شهرداری سنندج

در حالیکه هیچ مراسمی برای تحلیف اعضای جدید شورای شهر برگزار نشده است، روز گذشته (یکشنبه) پس از برگزاری جلسه غیرعلنی منتخبین دور پنجم شورای شهر سنندج با دستور کار «معرفی گزینه‌های نهایی شهرداری سنندج»؛ براساس رای گیری میان 9 نفر شورای منتخب این دوره، شش گزینه نهایی برای تصدی شهرداری انتخاب و معرفی شدند که البته نامی از منوچهر فخری در آنها دیده نمی‌شود.

براین اساس حشمت الله صیدی، فرزین رحیمی، کریم اسدبیگی، هوشنگ دباغ،‌ کیومرث حبیبی، کیومرث ایراندوست به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری سنندج معرفی شدند.

همچنین در پیام منتشره از سوی اعضای منتخب پنجمین دوره شورای شهر سنندج آمده بود که ضمن تقدیر از تمامی ۲۵ گزینه مطرح شده به اطلاع می‌رساند که ۸ نفر از افراد مطرح شده قبل از فرآیند رای گیری انصراف خود را به شورای شهر اعلام کرده بودند و بعد از بررسی‌های انجام شده شش نفر مذکور از میان ۱۷ نفر نهایی توانستند بالاترین رای را کسب کنند.

ماندن یا نماندن شهردار فعلی روز چهارشنبه مشخص می‌شود

جلال شریعتی، رئیس شورای شهر سنندج هم شب گذشته در حاشیه آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای قبلی سنندج، از نهایی شدن ابقا یا عدم ابقای شهردار کنونی سنندج در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تا روز چهارشنبه هفته جاری و پس از گفت‌وگو و نشست ویژه با منوچهر فخری شهردار کنونی، نتیجه نهایی را مبنی بر ماندن و یا رفتن وی به مردم اعلام خواهیم کرد.

نگاهی به رزومه 6 گزینه مطرح شده برای شهرداری سنندج

حشمت الله صیدی به عنوان یکی از گزینه‌ها، دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، اکنون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان و دبیر شورای ترافیک، ناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری‌های شهرستان قروه، سقز، سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری‌های تابعه استان، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی استان کردستان است.

کیومرث ایراندوست دیگر گزینه مطرح شده، دکترای تخصصی شهرسازی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان را داشته و رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان است.

کیومرث حبیبی هم لیسانس جغرافیای انسانی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران، دکتری برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی مهندسی شهرسازی دانشگاه کردستان و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران را در کارنامه خود دارد.

فرزین رحیمی از دیگر گزینه‌های مطرح شده، دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و ۲۲ سال سابقه کار مدیریتی است.

هوشنگ دباغ نیز عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، دانشکده مهندسی، گروه عمران و دکترای تخصصی عمران – سازه است.

محمدکریم اسدبیگی آخرین گزینه مطرح شده هم، فرمانداری بانه و ریاست سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان را در سابقه کاری خود دارد.

با وجود مشکلاتی از جمله بدهکاری 56 میلیارد تومانی شهرداری بنا بر گفته خود شهردار و یا بدهی 80 میلیارد تومانی بنا بر اعلام رئیس شورای شهر سنندج، وجود یک هزار نیروی مازاد، کمبود نیروی متخصص و ... که در حال حاضر شهر سنندج و نواحی منفصل شهری و همچنین ساختار و بدنه شهرداری با آن مواجه است، انتخاب شهردار اصلح اکنون در مقطع حساسی قرار گرفته است.

با توجه به کوتاه بودن عمر مدیریتی شهرداران سنندج و آسیب‌های فراوان ناشی از آن، فارغ از تاکید اعضای شورا بر انتخاب شهردار بومی، انتظار می‌رود اعضای شورا با مدنظر قرار دادن شایسته سالاری و انتخاب فرد متخصص و شایسته؛ تعارضات، اختلاف نظرها و حاشیه سازی‌ها را کنار بگذراند تا بار دیگر اتفاقات سال‌های اخیر در خصوص عزل شهردار و برکناری شهردارانی که توسط خود اعضای شورا و نماینده مردم انتخاب شده‌اند، تکرار نشود چراکه با این عزل و نصب‌ها و مقابله اعضای شورا با شهردارانی که خود انتخاب کرده‌اند، مشکلات شهر سنندج نه تنها حل نمی‌شود بلکه بار مشکلاتش بیش از پیش سنگین‌تر می‌شود.

گزارش از سرگل آرش، خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری کرمانشاه در سال گذشته ۴۵۵۰ میلیارد تومان بوده است، گفت : این بودجه در شورای شهر مصوب شد و همانند سایر شهر‌ها کل بودجه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه به صورت نقدی و غیرنقدی محقق شد، عنوان کرد: این بودجه برای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و امور داخلی شهرداری مصرف شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار تن آسفالت در شهر کرمانشاه اجرا شده است، گفت: برنامه آسفالت کرمانشاه پنج ساله تنظیم شده که هر سال ۲۰ درصد اجرا شود و بیش از ۲۰۰۰ کوچه و ۳۰۰ خیابان اصلی روکش آسفالت و لکه‌گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: برخلاف ادعای برخی از اعضای شورای شهر اعتبار پروژه‌های عمرانی به طور کامل هزینه شده و درخواست افزایش آن را داریم، اما بودجه عمرانی با دریافت از سرفصل‌های دیگر افزایش یافته است و این ادعا‌ها ناشی از عدم آگاهی یا داشتن اطلاعات اشتباه است.

وی افزود: در زمینه برنامه‌های فرهنگی تمام بودجه مصرف نشده و بودجه تعریف شده ۲۲ میلیارد تومان بوده که ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به تردد زائران اربعین و شهر خلاق و مراسم مختلف جشنواره‌های مختلفی در سال گذشته اجرا شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی گسترده‌تری برای امسال در نظر گرفته شده و درخواست ما افزایش بودجه فرهنگی است، عنوان کرد: بودجه فرهنگی باید پنج درصد بودجه کل باشد در حالی که بودجه پیشنهادی برای امسال ۶۸۰۰ میلیارد تومان بوده و شورای اسلامی شهر آن را به ۶۳۰۰ میلیارد تومان تقلیل داده است.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهر کرمانشاه بسیار محدود است، گفت: بودجه فرهنگی شهر اصفهان و همدان پنج درصد کل بودجه است و این میزان برای کرمانشاه کمتر از یک درصد است و این در حالی است که به ما ایراد گرفته می‌شود چرا به این میزان هزینه شده است.

شهردار کرمانشاه افزود: بودجه فرهنگی باید نسبت به سرانه یک میلیون نفر جمعیت باشد و بودجه تعریف شده از سوی شورای شهر به این منظور ۲۴ میلیارد تومان است و این در حالی است که برای انجام کار اساسی در حوزه فرهنگی به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نوروزی با اشاره به اینکه لایحه بودجه در دی ماه و در موقعیت مقرر به شورا ارائه شده، اما در مهلت مقرر توسط شورا تصویب نشده است، گفت: براساس قانون شهردار در چنین مواردی می‌تواند از استاندار درخواست کند و من نامه را تقدیم استاندار کردم و به فرماندار ارجاع دادند و فرماندار در هفتم اسفند سال گذشته جلسه فوق‌العاده برگزار کردند و کلیات بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد.

وی افزود: ریاست شورا مصوبه کلیات بودجه را تا ۲۸ اسفند ماه به فرمانداری ارسال نکرد و سپس رئیس شورا ۱۰ روز بعد از تصویب اولیه رأی‌گیری دیگری انجام داده و دو دوازدهم بودجه را به تصویب رسانده است؛ بنابراین دو مصوبه برای بودجه وجود داشته که مورد دوم غیرقانونی بوده و در هیئت تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفته و غیرقانونی دانسته شده، اما به جهت ضرورت و پیشبرد امور شهری رد نشده و درعین حال تخلف آن در هیئت حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

شهردار کرمانشاه افزود: از دی ماه تاکنون هنوز وضعیت بودجه مشخص نشده و تمام پیمانکاری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی و عمرانی و برگزاری انتخابات و مراسمات پایان سال با مشکلاتی مواجه است و همچنین برای خرید قیر برای آسفالت سال جدید منتظر ابلاغ بودجه هستیم.

نوروزی با بیان اینکه خدمات شهری دو منطقه از کرمانشاه شامل منطقه پنج و هفت با ۳۰۰۰ هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم که نیرویی استخدام نشود عنوان کرد: ماشین‌آلات شهرداری نیز فرسوده هستند و برای همه این موارد یا هر گونه امور مالی در شهرداری نیازمند کد بودجه هستیم و تا بودجه نهایی نشود نمی‌توان از کد بودجه استفاده کرد و همه مناقصه‌ها به تأخیر می‌افتد.

وی گفت: مکاتباتی با رئیس شورای شهر و فرماندار انجام شده و استاندار ابلاغ کردند که وضعیت بودجه حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود و من امروز برای این موضوع در جلسه شورای شهر شرکت کردم. براساس قانون طرح دوفوریتی با حضور شهردار باید به رأی گذاشته شود و چنانچه رأی بیاورد بلافاصله باید در صحن مطرح شود و از ریاست شورا درخواست کردم، اما نپذیرفتند و طرح بلاتکلیف باقی ماند و این در حالی است که ما با شورا مشکلی نداریم و در کمیسیون‌ها شرکت کرده‌ایم.

نوروزی در رابطه با ابهامات ایجاد شده در زمینه هزینه‌های شهرداری گفت: ریاست شورای شهر بودجه غیرنقدی را محاسبه نکرده و تحقق بودجه حدود ۷۰ درصد است در حالی که رئیس شورا ۵۰ درصد را عنوان می‌کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه به کل بودجه و حتی از تحقق نیز هیچ رقمی اضافه نشده و حتی کمتر از کل بودجه هزینه شده است افزود: سازمان فرهنگی درآمدی ندارد که محقق شود و باید از محل درآمد مناطق برای آن هزینه شود و این نشان می‌دهد بودجه گلوبال است و براساس ردیف‌هایی که شورا اجازه می‌دهد می‌توانیم مصرف کنیم و ما نیز همین کار را انجام دادیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه عدم طرح لایحه بودجه از سوی رئیس شورا استنکاف است، زیرا من درخواست لایحه دوفوریتی را داشتم گفت: رئیس شورا اصرار دارد لایحه دوفوریتی اصلاحیه بودجه را به کمیسیون ارجاع دهد در حالی که این خلاف قانون است و زمانی که لایحه دوفوریتی رأی بیاورد بلافاصله باید در جلسه به رأی گذاشته شود. در این مرحله مراجع بالاتر باید رسیدگی کنند، زیرا دو لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و لایحه بودجه ۱۴۰۳ بلاتکلیف مانده است و این در حالی است که لایحه ۱۴۰۳ باید تا ۳۰ بهمن ماه مصوب می‌شد که ادعا کردند کلیات آن مصوب شده و به ما ابلاغ نشد و بعد هم گفتند دو دوازدهم آن مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه بازی کردن با الفاظ و مانع تراشی کردن مانع حقیقت نمی‌شود گفت: مدعی نیستیم اقدامات انجام شده در شهر کرمانشاه بدون ایراد بوده و کسی که چنین ادعایی داشته باشد اصلاح پذیر نیست.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در ۲۶ شهرک حاشیه‌ای شهر کرمانشاه افزود: ایجاد تقاطع همسطح در هشت ماه و ساخت معابر کمربندی شهر از جمله اقدامات عمرانی انجام شده است و اکنون نیز در حال فعالیت روی پل قره‌سو هستیم که گره ترافیکی جنوب به شمال شهر رفع شود و ۵۰ درصد پیشرفت دارد. قطار شهری که ۱۰ سال متوقف بوده اکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و با شتاب پیش خواهد رفت.

وی عنوان کرد: دارایی‌های شهرداری چندین برابر بدهی‌های آن است و طلبی که رئیس شورا عنوان می‌کنند مربوط به بانک ملت است که البته ما خود را بدهکار نمی‌دانیم و طرح دعوا شده و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طلب بانک ملت در تعهدات دولت است. به بدهکاری شهرداری کرمانشاه به بانک ملت در ۲۰ سال گذشته رسیدگی نشده و با سود بدهی به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده، اما ما این رقم را جزو تعهدات کرمانشاه نمی‌دانیم. در دو سال گذشته نه تنها از بانک تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم بلکه بدهی گذشته از جمله بدهی ۲۲۰ میلیارد تومانی به بانک شهر نیز تسویه شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند