Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@22:44:36 GMT

وزارت بهداشت بار پیوند را تنهایی بر دوش می کشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۷۴۳۸

وزارت بهداشت بار پیوند را تنهایی بر دوش می کشد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،دکتر محمد آقاجانی درباره مساله بیمه پیوند عضو که اجرایش همچنان در ابهام است، گفت: باید توجه کرد که شورای‌عالی بیمه، بیمه پیوند را تصویب کرده است و انتظار وزارت بهداشت هم این است که سازمان‌های بیمه‌گر آن را اجرا کنند، اما متاسفانه این موضوع از جمله مواردی است که همچنان دستخوش مشکلاتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود هزینه‌های پیوند میان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر تقسیم شود و بر همین اساس وزارت بهداشت بخشی از هزینه‌های بیماران پیوندی را از طریق پرداخت به بیمارستان‌ها تامین می‌کند و دستمزد تیم پیوند و بخشی دیگر از هزینه‌های آن را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

عدم پرداخت هزینه‌های سه خدمت پیوندی از سوی بیمه‌ها

وی با بیان اینکه قرار بود هزینه‌های هتلینگ، آزمایشات و داروهای مربوط به بیماران پیوندی را سازمان‌های بیمه‌گر تقبل کنند، افزود: این درحالیست که هنوز این اتفاق نیفتاده و امیدورایم که بیمه‌ها هر چه سریع‌تر به تکالیف‌شان در این حوزه عمل کنند. البته ما هم پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم سال ۹۶ سال حل مشکلات هزینه‌های پیوند از سوی سازمان‌های بیمه‌گر باشد.

حکایت ناتمام حمل هوایی اعضای پیوندی

آقاجانی درباره حمل هوایی اعضای پیوندی به اقصی نقاط کشور، برای بهبود دسترسی بیماران نیازمند پیوند عضو، با توجه به نبودن مراکز پیوند عضو در همه استان‌ها، ادامه داد: ما برای رفع این مشکل، دو سیاست را دنبال می‌کنیم؛ اولین سیاست‌مان گسترش مراکز پیوند عضو است که به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد. بر این اساس مراکز پیوند کمتر فعال را هم فعال و در عین حال مراکز جدیدی را هم ایجاد کرده و همچنان ایجاد خواهیم کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت از ایجاد ۱۶ مرکز پیوند عضور در کشور در طی این دولت خبر داد و گفت: البته طبق برنامه ما هشت مرکز دیگر نیز در آینده به بهره‌برداری می‌رسند. از طرفی باید توجه کرد که تاسیس شورای‌عالی پیوند توسط وزیر بهداشت نیز به بهبود وضعیت پیوند عضو در کشور کمک کرد.

آقاجانی تاکید کرد: بنابراین وزارت بهداشت در این حوزه دو سیاست را تعقیب می‌کند؛ اول گسترش مراکز پیوند عضو که به طور جدی در دستور کار است و دوم ایجاد امکان انتقال سریع عضو پیوندی از بیمار دچار مرگ‌مغزی به بیمار نیازمند پیوند عضو. البته انجام این کار به صورت هوایی یکبار مورد آزمایش قرار گرفت و خوب هم جواب داد، اما ادامه آن نیازمند حمایت سایر سازمان‌ها و در عین حال وجود منابع کافی است.

مشکلات اعتباری طرح تحول؛ گریبانگیر بیماران پیوندی

وی ادامه داد: این درحالیست که ما در حال حاضر در طرح تحول نظام سلامت با مشکل جدی منابع اعتباری مواجه هستیم؛ به طوریکه در سال ۹۳، ۵۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تخصیص پیدا کرده است، اما میزان تخصیص اعتبارات در سال ۹۵، ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. بنابراین با توجه به کاهش شدید اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، اصلا نمی‌توانیم به افق‌های جدید از جمله در حوزه پیوند فکر کنیم. البته ما به این برنامه اعتقاد داریم و برای آن برنامه‌ریزی هم کرده‌ایم. در عین حال امیدمان این است که امسال سازمان برنامه و بودجه وضعیت اعتبارات طرح تحول سلامت را به‌گونه‌ای اصلاح کند که وزارت بهداشت از پس هزینه این خدمات برآییم.

وی با بیان اینکه برای انجام حمل هوایی عضو پیوندی، درخواست‌هایی هم از سایر سازمان‌ها داشته‌ایم، گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود، حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از این حوزه است. اگر بیمه‌ها همان بخش از تعهدات‌شان را که درباره هزینه‌های پیوند پذیرفته‌اند، انجام دهند، باری از روی شانه‌های وزارت بهداشت برمی‌دارند و می‌توانیم خدمات جدید را هم در این حوزه ارائه دهیم. البته در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای هم با سپاه پاسداران انجام شد و امیدوارم انگیزه‌ای برای پیگیری مجدد آن ایجاد و منابع آن هم تامین شود.

705

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!