Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:05:31 GMT

هنزا، بهشتی ناشناخته در جنوب شرق کشور/تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۷۷۶۸

هنزا، بهشتی ناشناخته در جنوب شرق کشور/تصاویر

منطقه گردشگری هنزاء در ۱۷۰کیلومتری استان کرمان دارای آب و هوای کوهستانی و مناطقی همچون بندر ، تخت سرتشتک، دره گلوگازر، آبشار کمر شره شره و گلی هوک از جاهای دیدنی و بکر این منطقه به شمار می رود که در فصل بهار و تابستان این منطقه را همچون بهشت دیدنی تر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان، منطقه گردشگری هنزاء در ۱۷۰کیلومتری استان کرمان و ۳۰کلیومتری شرق شهرستان رابر قرار دارد که فصل تابستان را به بهشت برین تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر هنزاء از توابع شهرستان رابر، از طرف شمال غربی به شهرستان رابر و از طرف شمال شرقی به شهر راین و از جنوب شرقی به شهرساردوییه محدود می‌شود و در نقطه مرزی شهرستان رابر و جیرفت قرار دارد. شهر هنزاء از سطح دریا در حدود ۲۸۰۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان، مطبوع و خنک و در زمستان‌ها سرد است.

اقتصاد شهر هنزاء، بر پایه فعالیت‌های زراعی، باغداری و دامداری استوار شده است. گروهی از مردم نیز، در امور خدماتی اشتغال دارند. محصولات عمده زراعی این روستا شامل گندم، جو، نخود، عدس، لوبیا، سیب‌زمینی و یونجه است. اراضی روستا به صورت آبی و دیم کشت می‌شوند و آب مورد نیاز اراضی آن از رودخانه و چشمه تأمین می‌شود.

باغداری نیز رونق دارد و گردو و بادام، از محصولات باغی آن است. انواع لبنیات مرغوب مانند کشک، پنیر و روغن حیوانی و عسل در هنزاء تولید می‌شود.

تخت سرتشتک ازمناطق ییلاقی ویکی از جاذبه های طبیعی گردشگری هنزاء بر فراز کوههای سر به فلک کشیده است جایی که پوشش گیاهی تمام می شود و هیچ درختی به خاطر ارتفاع زیاد آنجا نمی روید، این منطقه معمولا در فصل تابستان که به دلیل ارتفاع بالا هوای خنک تری نسبت به مناطق پایین دست داردو هر ساله تعداد زیادی ازگردشگران و علاقه مندان به طبیعت را به خود اختصاص داده است.این تخت که یکی از جلوه های خاص مناطق کوهستانی استان کرمان می باشد در نقطه مرزی شهرستان های رابر-جیرفت و کرمان قرار دارد و با قرار گرفتن در نقاط بلند آن می توان موقعیت قله های بلند استان از جمله لاله زار و کوه هزار را تشخیص داد.

دره گلوگازر پدیده ای طبیعی و منحصر بفرد شهر هنزاء و از جاذبه های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان در فاصله۶ کیلومتری جنوب هنزاء و در مختصات جغرافیایی شرقی ۵۱۳۴۷۲ و شمالی ۳۲۳۷۲۰۲ و در ارتفاع ۲۳۳۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است .

آبشار کمر شرشره در مختصات جغرافیایی شرقی ۵۲۱۵۵۱ و شمالی ۳۲۴۱۱۵۵ و در فاصله ۳ کیلومتری شرق هنزاء قرار گرفته است و دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد.

گلی هوک یکی دیگر از پدیده های منحصر به فرد بخش هنزاءاست که در منطقه سرمشک واقع شده است،جایی که جریان آب رودخانه سرمشک در باریکه ای شگفت انگیز با دیواره های سنگی و سخت و بلنددر حرکت است و تنگه ای زیبا را حاصل آورد.

غروب زیبای هنزا

مرقد امامزاده سید محمدرضا ابوطالب از نوادگان امام موسی کاظم (ع)

رقص چوب در عروسی های سنتی هنزا

وجود خانه های پلکانی شهر هنزا را دیدنی تر کرده است

رودخانه ای بکر که در ایام بهار به علت بارندگی پرآب تر است

هلو انجیری همانند یاقوتی سرخ خودنمایی می کند

گردو تنها محصول هنزا

تنه درخنان نشان از قدمت 500 ساله دارد

برخی برای ییلاق و قشلاق خانه ای در زیردرختان میوه اشان بنا کرده اند

تنها سرمایه مردم هنزا گردوست که نزدیک فصل برداشت به زیر درختانشان کوچ می کنند

پخت نان تیری توسط زن هنزایی

پای درختان را سنگ چین می کنند و دبه های آب را روی آن می گذارند تا خنک بمانند

لانه مرغ و خروس

برپا کردن چادر

به علت آلودگی آب رودخانه مردم مجبورند با آب چشمه ظروف خود را بشویند

صندوقچه های قدیمی در بین جهازیه

وجود چشمه

گرم کردن آب برای حمام کردن

منزل مادر شهید محمدعلی امیری

گوسفندی که تازه به دنیا آمده است

گزارش تصویری از : مهین نامجو

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان