Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@15:47:03 GMT

واکنش «اسکورسیزی» به درگذشت سلطان کمدی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۸۲۶۱

واکنش «اسکورسیزی» به درگذشت سلطان کمدی

«جری لوئیس» در کمدی سیاه «سلطان کمدی» محصول سال ۱۹۸۲ میلادی در نقش یک مجری برنامه تلویزیونی به نام «جری لانگفورد» مقابل دوربین رفت و این نقش از آن جهت برای «لوئیس» متفاوت بود که بیشتر نقشی درام بود تا کمدی. در این فیلم «رابرت دنیرو» در نقش یک کمدین استندآپ بلندپرواز به نام «روپرت پایکین» بازی کرده است که شیفته «لانگفورد» است و در تلاش است به عنوان میهمان به به برنامه وی دعوت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «سلطان کمدی» در سال ۱۹۸۳ در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت و بازی «جری لوئیس» در این فیلم تحسین منتقدین قرار گرفت.

«اسکورسیزی» در انتهای پیام خود به بهانه درگذشت «جری لوئیس» نوشت: افتخار همکاری با او را داشتم و این تجربه‌ای که همواره برای من بسیار ارزشمند است. «جری لوئیس» به راستی یکی از بزرگان سینما بود.

اما «رابرت دنیرو» همبازی «جری لوئیس» در فیلم «سلطان کمدی» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جری» در کمدی و فیلم یک پیشگام بود. او همچنین یک دوست خوب بود که این شانس را داشتم که در چند سال گذشته چندین بار ببینم. اوحتی در سن ۹۱ سالگی نیز کوچکترین افولی نداشت و ما دلتنگ او خواهیم شد.

«جری لوئیس» متولد ۱۶ مارس ۱۹۲۶، در سالهای دهه ۱۹۵۰ همراه با «دین مارتین» در یکی از شوهای پر طرفدار تلویزیونی هم بازی بود. بازی او در فیلم‌های «پادو» و «پرفسور دیوانه» از آثار ماندگار سینمای کمدی آمریکاست. وی در سالهای دهه ۱۹۸۰ به بعد با بیماریهای قلبی و سرطان پرستات دست و پنجه نرم می کرد.

«لوئیس» در سال ۱۹۵۲ بنیادی را برای کمک به بیماران مبتلا به «دیستروفی ماهیچه‌ای» تاسیس کرد که نوعی اختلال شدید ماهیچه‌ای و سه میلیون دلار برای کمک به کودکان جمعآوری کرد.  

وی در سال ۲۰۰۹ برنده «جایزه بشردوستانه ژان هرشولت» از آکادمی اسکار شد و دریافت جایزه یک عمر فعالیت مستمر هنری از وزیر فرهنگ فرانسه به عنوان کمدین محبوب مردم فرانسه، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جوایز کمدی آمریکا و همچنین دریافت شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۹ از جمله افتخارات او به شمار می‌رود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه داستانی «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر، روی پرده خواهند رفت.

محمد علیزاده، نویسنده و منتقد سینما، به عنوان کارشناس این جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
محمد محمدی، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«شیوع» در ژانر آخرالزمانی، به نویسندگی و کارگردانی میثم مرادی ساخته شده و حمید شاکری تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ما مسخ شده‌ایم... می‌دانیم که نمی‌دانیم... و همچنان نمی‌دانیم... ما مسخ شده‌ایم.»

«زخم» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سحر نورمنور و تهیه‌کنندگی مشترک سحر نورمنور و انجمن سینمای جوانان ایران. «زخم» روایت داستان یک دختر ۹ ساله است که بعد از زلزله و از دست دادن خانواده‌اش با مسئله بلوغ مواجه می‌شود درحالی‌که از آن چیزی نمی‌داند.

«گرازها» را غلامرضا جعفری، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی رامین سامانی، در ژانر درام ساخته شده است.

«قضاوت» اثری کمدی است به‌نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آریا گازُر. این فیلم کوتاه داستان مانی و سورنا است که هنرجویان یک هنرستان هستند. آنها که شاهد تعریف و تمجید ناعادلانه مدیر از یک هنرجو و فیلمش هستند، تصمیم می‌گیرند که اعتراض‌شان را با ساختن فیلمی از مدیر و رفتارش نشان دهند.

هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه ۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.
حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • «نوش دارو» بعد از «قهوه اسپرسو»/مارتین اسکورسیزی به شبکه ۳ می‌آید