Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@16:37:48 GMT

آیا فرد دیگری هم به اکانت تلگرام شما وصل است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۸۲۸۱

تلگرام این روزها به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است! تقریبا همه ایرانی‌ها اکانت تلگرام دارند و از آن برای رد و بدل پیام‌های مختلف در زمینه‌های متنوع استفاده می‌کنند. پیام‌هایی که در تلگرام رد و بدل می‌شوند، می‌توانند موضوعات مختلف شخصی، کاری و غیره را در بر بگیرند، پس امنیت این پیام‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا این امکان وجود دارد که فرد ناشناسی به اکانت تلگرام شما وصل شود و بدون اینکه از این مسئله مطلع شوید، پیام‌هایتان را مطالعه کند؟

با وجود تمام تدابیر امنیتی که تلگرام ترتیب داده و بسترهای امنی که ارائه کرده است، نمی‌توانیم به صورت قطع مدعی شویم که هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی امکان سوء استفاده از اکانت کاربران وجود ندارد! چرا که هرچقدر هک یک اپلیکیشن از ضریب امنیت بالایی برخوردار باشد، باز هم سهل‌انگاری‌های کاربران می‌تواند منجر به بروز مشکلات امنیتی شود. ما در این مقاله از دلایلی که ممکن است برای شما ایجاد خطر کنند و منجر به دسترسی احتمالی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما شوند صرف نظر می‌کنیم و فقط به دنبال راه چاره هستیم.

چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که هیچ فرد دیگری به غیر از خودمان به اکانت تلگراممان وصل نیست؟ خوشبختانه تلگرام برای این مسئله راه حلی را ارائه کرده است. به موجب این راه حل کاربران می‌توانند به طور دقیق مشاهده کنند که چه دستگاه‌هایی در چه تاریخ‌هایی به اکانت تلگرام آن‌ها وصل شده‌اند. به این صورت می‌توانید هر زمان که لازم بود دسترسی‌های مشکوک به اکانت خود را قطع کنید! در ادامه این مقاله به آموزش نحوه انجام این کار می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

آیا فرد دیگری هم به اکانت تلگرام شما وصل است؟

برای بررسی اینکه اکانت تلگرام شما در چه دستگاه‌هایی فعال است، کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که قصد دارید دستگاه‌های متصل به آن را بررسی کنید. حالا وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد که مثل عکس بالا و سمت راست، لیستی از دستگاه‌هایی نمایش داده می‌شود که اکانت تلگرام شما در آن‌ها فعال بوده است. اگر در این لیست دستگاه مشکوکی را دیدید که خودتان از آن استفاده نکرده‌اید، سریعا آن را لمس و سپس گزینه OK را از پنجره پاپ‌آپ نمایش داده شده انتخاب کنید تا دسترسی آن دستگاه به اکانت تلگرام شما متوقف شود. توصیه می‌کنیم که بعد از انجام این کار سریعا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) را هم برای اکانت تلگرام خود فعال کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

به بخش Privacy and Settings در منوی تنظیمات تلگرام باز گردید. گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید.

گزینه Add Additional Password را انتخاب نمایید. رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید. بار دیگر این رمز عبور را وارد کنید.

حالا باید یک "راهنما" را برای به خاطر آوردن رمز عبور دوم خود وارد کنید. انجام این مرحله اختیاری است. سپس یک ایمیل ریکاوری را وارد کنید. دقت کنید که این ایمیل باید حتما ایمیل در دسترسی باشد تا در شرایط نیاز از طریق آن قادر به بازیابی پسورد خود باشید. در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب کنید. حالا باید وارد ایمیل خود شوید و بر روی لینکی که تلگرام برایتان ارسال کرده است کلیک کنید تا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اکانت تلگرام شما فعال شود.

با فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام تقریبا دیگر شانس دستیابی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما به صفر می‌رسد. پس سعی کنید که با فعال‌سازی این قابلیت به طور کامل از اطلاعات خود محافظت نمایید.

کلام آخر

پس با نحوه بررسی دستگاه‌های متصل به اکانت تلگرام و فعال‌سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای تلگرام آشنا شدید. توجه به این دو موضوع می‌تواند تضمینی مبنی بر امن بودن اطلاعات شما و عدم دسترسی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما باشد. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده باشید.

قیمت گوشی سامسونگ

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد

 به گزارش تابناک، آژانس جاسوسی اوکراین (GUR) روز دوشنبه اعلام کرد که مدیریت پلتفرم پیام‌رسان تلگرام تعدادی از ربات‌های رسمی این آژانس را مسدود کرده است. به گفته این آژانس ربات‌های مذکور مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین بوده‌اند.

 آژانس جاسوسی اوکراین در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، گفت: «امروز، مدیریت پلتفرم تلگرام به طور غیرمنطقی تعدادی از ربات‌های رسمی مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از جمله ربات اصلی اطلاعاتی را مسدود کرد.» همچنین در این بیانیه قید شده که «با توجه به این که تلگرام ربات‌های رسمی ما را مسدود کرده است فکر می‌کنید اطلاعات شخصی شما در امان هستند؟»

 ربات یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند به تنهایی دستورالعمل‌هایی را که برای آن تعریف شده‌اند، اجرا کند. ربات‌ها برای انجام وظایف خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌توانند مکالمه با افراد را تقلید کنند یا حتی محتوا جمع‌آوری کنند.

 اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در دبی مستقر است و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید، توسط پاول دوروف روسی‌الاصل تأسیس شد. دوروف در سال ۲۰۱۴ پس از رد درخواست‌های دولت روسیه برای بستن جوامع مخالف در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، این کشور را ترک کرد. پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲ به اوکراین را حمله کرد، تلگرام به ابزاری برای دولت‌های مخالف و موافق جنگ و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. تقریباً تمام رسانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی و شخصیت‌های دولتی در روسیه و اوکراین کانال‌های محتوایی را در تلگرام دارند.

 رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، ویدئوهای روزانه خود را در این اپلیکیشن منتشر می‌کند. نیروهای مسلح او در این ویدئوها نسبت به حملات هوایی هشدار می‌دهند و تحولات میدان نبرد را مستند می‌کنند. از طرف دیگر کرملین فعالیت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را در تلگرام اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد