Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:07:37 GMT

آغاز مجدد سواپ نفت خام از بندر نکا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۸۳۷۸

آغاز مجدد سواپ نفت خام از بندر نکا

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و پس از یک دهه توقف، با ورود چندین فروند کشتی از بندر آلاجای ترکمنستان، از اوایل مردادماه امسال سواپ نفت خام از بندر نکا از سرگرفته شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری زیادی توسط شرکت پایانه های نفتی ایران در بندر نکا انجام شده است، وقفه یک دهه ای انتقال سواپ نفت خام از این بندر منجر به رکود شدید اقتصادی و از بین رفتن اشتغال در منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعری با اشاره به احداث مخازن سوختی و فعالیت های کشتیرانی در بندر نکا افزود: شروع مجدد سواپ سوخت نفت خام از کشورهای آسیای میانه از طریق بندر نکا موجب رونق حمل و نقل دریایی و استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده می شود و اشتغال از دست رفته را به منطقه باز می گرداند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال پایدار، درآمد ثابت و رونق اقتصادی از مزایای سواپ نفت خام است که زمینه ساز رشد اقتصادی منطقه خواهد بود.

شاعری ضمن اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از سواپ نفتی، خواستار همکاری تمام دستگاه های مرتبط از جمله سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات بهتر دریانوردی و دریایی، امور گمرکی و شرکت های وابسته به ویژه پایانه نفتی شمال برای رونق اقتصادی منطقه شد.

سواپ نفتی به فرایندی گفته می شود که دولت یا تجار بخش خصوصی، نفت را در یک مرز کشور از همسایگان دریافت کرده و در مرز دیگر به افراد یا شرکت های مورد نظر آنان تحویل می دهند.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: روستای کم رضوان از توابع بخش مهران شهرستان لنگه در حال حاضر فاقد شبکه آبرسانی و خط انتقال است و آبفای هرمزگان با هدف تأمین نیاز آبی این روستا و بهبود شرایط زندگی اقدام به اجرای خط انتقال آب به این روستا کرده است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه، افزود: در حال حاضر عملیات احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات اجرای ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال نیز آغاز شده است که نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از پیش بینی اجرای ۲ کیلومتر شبکه توزیع برای این روستا خبر داد که پس از تأمین اعتبار، عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، روستای کم رضوان ۲۵۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 6097826

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد