Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه در نخستین نشست توجیهی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی که ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استان قزوین راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی از سال 84 آغاز شده و تاکنون 21 مورد صندوق اعتباری خرد راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع صندوق‌های تشکیل شده 14 صندوق با سرمایه اولیه دفتر امور زنان روستایی و هفت صندوق هم به صورت مشارکتی ایجاد شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه‌های کم درآمد زنان روستایی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک و توانمندسازی زنان روستایی در انجام کار گروهی از جمله اهداف تشکیل این صندوق‌ها به شمار می‌رود.

خمسه عنوان کرد: هدایت پس‌انداز غیرمولد زنان روستایی به سمت سرمایه‌های مولد کارو برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های مبتنی بر ظرفیت و امکانات و شرایط منطقه، شکست چرخه‌های فقر و رهایی خانوار روستایی از دامن فقر از دیگر دلایل عمده ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی است.

این مسؤول تصریح کرد: راه‌اندازی این صندوق‌ها در توسعه پایدار روستاها، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفی تولیدات بخش کشاورزی، تقویت ساختار نهادی تشکل‌های غیردولتی زنان روستایی و افزایش مهارت زنان روستایی و تقویت زمینه‌های مشارکت اجتماعی ـ اقتصادی در راستای اجرای پروژه‌های اشتغالزا اثرگذار است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون در استان 260 نفر تسهیلگر به منظور اجرای طرح‌های مشارکتی برای زنان روستایی و توانمندسازی این قشر در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به منظور دست‌یابی به توسعه روستایی انتخاب کرده است.

خمسه یادآور شد: انتخاب بیش از 30 نفر تسهیلگر جدید، آموزش بیش از یک هزار نفر روز در زمینه‌های تخصصی و آموزش‌های توانمندسازی و مشارکت تسهیلگران در اجرای پروژه‌های اشتغالزا بیش از 67 مورد از جمله مهم‌ترین اقدامات واحد امور زنان روستایی در استان بوده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل