Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با اجرای برجام همچنان شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی و اروپایی در کشور نیستیم چرا که چشم کشورهای اروپایی همچنان به واشنگتن است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص اثرات اجرای توافق هسته ای با کشورهای گروه 1+5 اظهار داشت: برای بررسی اثرات اجرای برجام باید میزان سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بزرگ از جمله توسعه شبکه ریلی، آزاد راه ها و فرودگاه ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، دراین زمینه ها مذاکرات زیادی انجام شده است و تیم های زیادی به کشور رفت و آمد داشته اند اما نتیجه کار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در سفری که به کشور آلمان داشتیم متوجه علاقه و تمایل کشورهای بزرگ اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران شدیم اما آنها چشمشان به آمریکا است و در صورتی حاضر به سرمایه گذاری درایران هستند که تضاد با منافع تعریف شده شان با آمریکایی ها نباشد.

وی گفت: اروپایی ها با وجود اینکه ادعا می کنند به تعهداتشان در برجام پایبند هستند اما همچنان نگاهشان به آمریکایی هاست و در صورتی که واشنگتن مخالف همکاری آنها با ایران باشند در این عرصه حضور پیدا نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه سرمایه گذاری در شبکه ریلی را ارزیابی کرد و افزود: در این بخش نیز شاهد سرمایه گذاری جدی نبودیم، برقی کردن راه آهن تهران- مشهد از اولویت های اصلی کشور است اما تا کنون عملیات اجرایی از آن ندیدیم، گفته می شود 90 درصد کار پیش رفته اما همین که 10 درصد کارهای نهایی نشده مانع بزرگی برای عملیاتی نشدن پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد است.

رضایی کوچی تاکید کرد: در حوزه تقویت و تجهیز ناوگان هوایی اقداماتی صورت گرفته اما سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل انجام نشده است، در این زمینه 10 تا 15 درصد شاهد پیشرفت صرفا در ناوگان هوایی هستیم آن هم در زمینه خرید قطعه و و هواپیما نه حضور سرمایه گذار خارجی.

وی گفت: کشورهای اروپایی آمادگی همکاری با ایران را دارند اما آمریکا به آنها چنین اجازه ای نمی دهد، متاسفانه نگاه اروپایی ها در زمینه همکاری وسرمایه گذاری در ایران به آمریکایی ها است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما با توجه به اینکه شرایط سیاست داخلی و خارجی آمریکا به دلیلی حضور ترامپ تضعیف شده فرصت خوبی است تا اروپا مستقل از آمریکا در عرصه های بین المللی و همکاری با ایران تصمیم گیری کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران