Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر این که برجام یک بحث بین المللی است و تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان حامی این تفاهم هستند، گفت: اولویت کار دولت دوازدهم حمایت و حفاظت از برجام و دستاوردهای آن است که به روش های مختلف باید پیگیری شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک به وزیران دولت دوازدهم برای کسب رای اعتماد افزود: برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت می کنم که توانستند رای اعتماد را کسب و مسئولیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص اولویت و برنامه کاری دولت دوازدهم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد : اولویت دولت دوازدهم بحث حمایت و حفاظت از برجام و دستاوردهای آن است که به طرق و روش های مختلف باید پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برجام یک بحث بین المللی است و تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان حامی این تفاهم هستند که فکر می کنم در یک اجماع فراگیر بتوانیم از دستاوردهای برجام حفاظت لازم را بعمل آوریم.

تلاش آمریکایی ها در ایجاد مشکل برای برجام بیهوده است
قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین و ملاقات با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برجام، گفت: رفت و آمد دولت یا نمایندگان آمریکا با آژانس بین المللی انرژی اتمی به خود آنها مربوط است واگر در خصوص ایجاد مشکل برای برجام تلاش می کنند، تلاشی بی ثمر و بیهوده است.

وی تاکید کرد: وظایف آژانس کاملا مشخص و تعریف شده است و آنچه در مورد برجام و ایران اعلام شده پایبندی ایران به تعهداتش بوده و نقطه ابهامی در اینجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: رفت و آمد دولت یا نمایندگان آمریکا با آژانس بین المللی انرژی اتمی به خود آنها مربوط است، اگر در خصوص در خصوص ایجاد مشکل برای برجام تلاش می کنند فکر می کنم یک تلاش بی ثمر و بیهوده است چرا که آژانس در نهایت با دقت وظایف خود را دنبال می کند و گزارش های بعدی هم این را تایید می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: با توجه به وضعیت برجام که تفاهم چندجانبه است و حمایتی که سایر کشورهای و 1+5 دارند تصور بر این است که تلاش های نمایندگان آمریکا در تماس با آژانس نمی تواند چندان موثر باشد، اگرچه می تواند سنگ اندازی باشد و کار را در جاهایی با مشکل مواجه کند.

صحبت های سرلشگر باقری دقیق و بجا بود
قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان در واکنش به سخنان اخیر سردار باقری اظهارداشت که صحبت کردن در مورد حقوق مردم کردستان در حوزه کاری ایشان نیست و این دخالت روشن در امور داخلی است موضع وزارت خارجه در این زمینه چیست؟ گفت: مواضع ما در مورد همه پرسی و در مورد عراق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی روشن است.

وی ادامه داد: صحبت های سرلشگر باقری دقیق و بجا بود.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه پرسید: پیرو سفر اردیبهشت ماه دکتر ظریف به به افغانستان مقرر شد برای حل و فصل مسایل فی مابین کمیته هایی تشکیل شود که خرداد ماه هیات افغانستانی وارد تهران شد و در آن سفر اعلام کردند ماه آینده هیات ایرانی به کابل می رود اما با گذشت دو ماه هنوز هیات ایرانی به کابل سفر نکرده است، علت آن چیست؟

قاسمی پاسخ داد: در آمد و شدها بین کشورها اظهارنظرهایی در مورد زمان دیدارها می شود که لزوما همه پیش بینی ها در زمان مشخص و اعلام شده درست در نمی آید و کارهای کارشناسی طول می کشد.

وی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر تاریخ این دیدارها نهایی شود.

خبرنگار دیگری به حادثه نژاد پرستی در آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ در این زمینه موضعی نگرفته است اما در سایر حوادث تروریستی وی موضع گیری کرد موضع ایران نسبت به حقوق بشر آمریکایی چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اظهارکرد: مواضع آمریکا و دولت جدید این کشور و استانداردهای دوگانه که در حاکمیت آمریکا وجود دارد، مشخص است؛ ما شاهد موضع گیری ها نسبت به حوادث کشورهای مختلف و سیاست دوگانه آمریکا هستیم.

قاسمی ادامه داد: به نظرم این موضوع عجیب و جدیدی نیست و انتظار از حاکمیت ترامپ همین است
و متاسفانه این وضعیت وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه ارایه شده توسط وزیر خارجه به مجلس در خصوص اولویت سیاست خارجی دولت دوازدهم پیام شما برای کشورهای منطقه چیست، گفت: پیام ما روشن است، تلاش برای ارتقا روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی و کمک به صلح و ثبات منطقه در اولویت ما است.

وی افزود: یکی از اولویت های ما ارتقا کار با همسایگان و توجه به همسایگان است که امیدواریم در این حوزه گام های بیشتری را برداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: مهم تلاش برای حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم و کمک کردن به کشورهایی که می توانند در این حوزه اقدام کنند که می تواند از اهداف اساسی ما در دوره جدید باشد.

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که چه گام هایی برای بهبود روابط ایران و عربستان برداشته می شود، تاکید کرد: روابط همیشه دو طرفه است و یک طرفه نیست، ما اقدامات لازم را انجام دادیم و امیدوارم عربستان در یک واقع بینی بیشتر بتواند شرایط منطقه را تجزیه و تحلیل کند و این آمادگی برای کمک به ارتقا روابط با کشورهای پیرامونی همیشه وجود داشته است.

وی افزود: فکر می کنیم امنیت جمعی و آنچه می تواند برای همه مهم و سرنوشت ساز باشد ثبات و امنیت منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما امنیت را تنها برای خودمان در منطقه نخواهیم خواست و امیدواریم شرایطی وجود آید که همه کشورها از این وضعیت استفاده لازم را بکنند.

قاسمی همچنین گفت: آنچه در یک سال گذشته لازم بود در تماس هایی که وجود دارد، انجام شود به طرق مختلف به هنگام و بجا در زمان لازم انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر نوبت عربستان است که گام های بیشتری را بردارد.

ایران از هرگونه تحولی که بتواند مسایل فی مابین و مشکلات کشورهای منطقه را کاهش دهد، استقبال می کند
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در زمینه میانجی گری برخی کشورها برای رابطه بین ایران و عربستان گفت: سیاست اعلامی ما مشخص است، ما از هرگونه تحولی که بتواند مسایل فی مابین و مشکلات کشورهای منطقه را کاهش دهد و از تنش ها بکاهد استقبال می کنیم.

قاسمی افزود: در این جهت همواره تلاش کردیم اما روابط همواره دوجانبه است و یکسویه نیست و باید هر دو کشور به یک شرایط مشخصی برسند تا بتوانند مراحلی را برای کاهش تنش آغاز کنند، لفظ کمک و کمک خواستن لغت مناسبی برای این مساله نیست.

وی ادامه داد: دیگران مراجعه کردند تا در این خصوص گام هایی بردارند و ایران هیچ گاه براساس سیاست خودش این کار را نقد نکرده ولی عملا آن کشورها موفق نبودند. دولت ریاض باید با واقعیت های منطقه آشنا شود و تلاش بیشتری داشته باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توهین های اخیر روزنامه های کویت گفت: این بار اول نیست که برخی رسانه ها نسبت انتشار اخبار دروغ و بی ربط می پردازند و بعدا دروغ آن ها مشخص می شود.
قاسمی افزود: دولت کویت باید از مکانیزم های قانونی برای جلوگیری از اتهاماتی که توسط برخی رسانه های کویت صورت می گیرد استفاده کند و از اتهاماتی که به دیگران و کشور همسایه وارد می کنند جلوگیری کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره توهین و اتهام نماینده خرمشهر در مجلس به ظریف گفت: وزارت خارجه و شخص دکتر ظریف طی چهار سال گذشته نشان دادند بسیار اخلاقی و صبور هستند و برخی ناملایمات را تحمل و منافع ملی را ارجح بر برخی بداخلاقی ها می دانند که البته نماینده مشخص نزد دکتر ظریف آمد و دلجویی و عذرخواهی کرد.

وی ادامه داد: سیاست وزارت امورخارجه صبر و متانت در برابر بداخلاق ها بود و این سیاست را ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تناقض گویی آمریکایی ها که حضور ایران در منطقه برای مقابله با تروریسم برهم زننده نظم و امنیت منطقه می دانند اما خودشان با پایگاه های نظامی در منطقه حضور دارند گفت: سیاست آمریکا و منطقه همواره همین گونه بوده و این استانداردهای دوگانه بحث جدیدی نیست.

قاسمی افزود اتهاماتی که به ایران وارد می کنند غلط و نادرست است، ایران در مقابل داعش و تروریسم ایستادگی می کند و اگر تلاش های ایران نبود اتفاقات در حوزه کشورهای اروپایی بسیار بیش از این بود.

وی ادامه داد: تلاش های ایران و موضع آن در مقابله با تروریسم بسیارعیان است و این موضوع برای خردمندان اروپایی نیز امری روشن واقعی است. ایران کشوری مقتدر و توانمند با شاخص های مختلف است.

وی اضافه کرد:ایران با توان اقتصادی و توان نیروی انسانی می تواند آینده بسیار روشنی داشته باشد و باید به آینده خوشبین بود، صحبت ها گاهی در جهت ایران هراسی و ایجاد وحشت صورت می گیرد که باید به آن توجه لازم را داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با همکاری سیاسی و امنیتی ترکیه و ایران در منطقه و در قبال عراق گفت: آنچه در مذاکرات طرفین وجود داشت تاکید بر تمامیت ارضی سوریه و عراق بوده و دو طرف در این زمینه اتفاق نظر داشتند.

قاسمی افزود: بهتر است پیش بینی نکنیم و قضاوت زودهنگام در خصوص اینکه آینده چه خواهد شد نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که دولت دوازدهم برای بهره گیری از ظرفیت مساجد جهانی در جهت اتحاد بیشتر در جهان اسلام چه استفاده های خواهد برد گفت: در شهرهای جهان مساجد متعددی وجود دارد و نمایندگی های ما به عنوان کانون گردهمایی مسلمانان همواره مساجد را مدنظر داشتند و رفت و آمدهایی داشتند.

وی درپاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت خارجه برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به ایران از افغانستان گفت: این مساله به روابط ایران و افغانستان و مسایل مرزی ما برمی گردد. این بحث بین ایران و افعانستان و اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه وجود داشته و وزارت خارجه تلاش زیادی انجام داده است. بخشی از این موضوع نیز به سیستم قضایی بر میگردد که ربطی به وزارت خارجه ندارد.

وی ادامه داد: آنچه به مسایل وزارت خارجه برمی گردد ما در روابط دو جانبه دنبال می کنیم امیدوارم در دولت جدید به کمک سایر قوا اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ویزای ایرانی در دولت یازدهم و عدم حضور ایران در لیست ارایه تسهیلات روادید از سوی قطری ها اظهار کرد: تصور من این نیست که وضعیت امروز ما بدتر از گذشته است . در خیلی از مناطق وضعیت بهتری در مقایسه با قبل داریم
وی ادامه داد: در لیستی که قطر منتشر کرد ایران هم قرار دارد و بازرگانان و شهروندان ایرانی می توانند تحت شرایط مشخص برای مدت یک ماه به قطر سفر کنند.

قاسمی افزود: این ویزا برای مدت پنج ماه قابل تمدید است که آن را موکول به شرایط اولیه مالی کرده اند به طوری که فرد باید حداقلی از نقدینگی را برای سفر داشته باشد.

وی در عین حال گفت: هر چقدر تلاش کنیم باز هم جای تلاش بیشتری است اما روند طی شده روند مثبتی بوده و در دولت فعلی هم در سرلوحه تلاشهای وزارت امور خارجه خواهد بود.

قاسمی همچنین درخصوص برخورد نامناسب برخی از سفارتخانه ها با مراجعه کنندگان گفت : این موضوع بحث جدیدی نیست با راهکارهایی که اندیشیده شده برخی سفارتخانه ها که مشکلات عدیده ای در این خصوص داشتند رویکردشان را تغییر دادند.

وی ادامه داد: از طریق بخش کنسولی برای حل مشکلات در تماس هستیم و امیدواریم هر چه زودتر وضعیت مطلوب تری را در سفارتخانه ها شاهد باشیم.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات وزارت امور خارجه تر بحث حقوق شهروندی گفت: در دولت و وزارت خارجه در دوره جدید بحث ایرانیان خارج از کشور یک بحث اساسی است
وی گفت: حقوق شهروندی ایرانیان در داخل کشور از مسوولیتهای وزارت خارجه نیست مگر اینکه بخواهید برخی تسهیلات کنسولی را به این موضوع اضافه کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگر درباره ضعف های دیپلماسی عمومی و رسانه ای و عدم حضور رسانه های ایرانی در خارج از کشور گفت: ایرادات و انتقاداتی در این زمینه وجود دارد که تنها به وزارت امور خارجه برنمی گردد و مجموعه دستگاه های ذیربط و خود رسانه ها باید تاثیرگذار باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزارت خارجه از جهاتی به عنوان دستگاه رسمی و با اهداف مشخص می تواند راسا اقدام کند و بخشی از اقدامات هم برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود رسانه هاست.

وی خاطر نشان کرد در سال گذشته هیاتهای رسانه ای زیادی مبادله شده که از ان جمله می توان به حضور هیاتهایی از ترکیه، الجزایر و عمان اشاره کرد که بخش عمده تلاشها از سوی وزارت ارشاد و با همکاری وزارت خارجه انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور هم گفت: نمایندگی ها و وزارت خارجه برخی تسهیلات را درباره زندانیان خارج از کشو ر تقبل می کنند و در گذشته هم در مواقعی که نیاز بوده اقدام به گرفتن وکیل کرده ایم و برای ازادی انها و یا کاهش میزان محکومیتشان تلاش می کنیم.

قاسمی ادامه داد: علاوه بر این برخی نمایندگی ها سعی می کنند با زندانیان خارج از کشور دیدارهایی داشته باشند و نیازهای انان را برطرف کنند که اینها در چارچوب وظایف کنسولی وزارت خارجه قرار دارد.

کار این وزارتخانه تصدی گری در حوزه اقتصادی نیست
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات ساختاری در وزارت امور خارجه و ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه اظهارکرد: بحث های اقتصادی همواره در این وزارتخانه جزو بحث های اساسی بوده و هیچگاه مغفول نمانده است اما با توجه به اولویت های جدید کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و رسالت جدیدی که در سیاست خارجی برای وزارت امور خارجه تعریف شده هدف آن کمک به ارتقای وضعیت اقتصادی کشور است، این تغییرات انجام می شود.
قاسمی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر، چابک سازی و تخصصی شدن وزارت امور خارجه، معاونت دیپلماسی اقتصادی ایجاد می شود. در چند ماه گذشته مباحث زیادی درباره این معاونت وجود داشت و در سازمان امور اداری و استخدامی هم تصویب شد و در هفته های آینده شاهد تشکیل این معاونت خواهیم بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: کار وزارت امور خارجه تصدی گری در حوزه های اقتصادی نیست و وزارتخانه های اقتصادی کماکان مسئولیت خود را دارند و این وزارتخانه تسهیل کننده همکاری های اقتصادی و بازرگانی خارجی خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: یکی از اهداف ایجاد این معاونت تقویت بخش های اقتصادی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است تا به بخش های مختلفی که مردم به آن نیاز دارند از جمله جذب سرمایه خارجی، کمک به اعزام نیروی کار، یافتن زمینه های توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند.
وی به نقش وزارت امور خارجه به عنوان هماهنگ کننده دستگاه های اقتصادی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از رقابت شرکت های ایرانی در کشورهای دیگر باید در این مسیر گام برداریم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییرات در چارت سازمانی وزارت امور خارجه اظهار کرد: اولویت های وزارت امور خارجه با توجه به تجارب گذشته، نیازهای آن در کشور و شرایط جدید منطقه می توانند، جابجا شوند و نیاز است با توجه به شرایط تغییراتی را داشته باشیم.
قاسمی گفت: معاونت های منطقه ای شامل معاونت اروپا - آمریکا، آسیا – اقیانوسیه و خاورمیانه – شمال آفریقا ادغام و جای خود را به معاونت سیاسی خواهند داد.
وی یادآور شد: مجموعه ادارات کل بصورت دو جانبه زیر نظر معاونت دیپلماسی اقتصادی و معاونت سیاسی فعالیت خواهند کرد، البته ادارات کل به لحاظ چارت سازمانی زیر نظر شخص وزیر خواهند بود اما در عمل با دو معاونت فوق همکاری خواهند کرد برای این که در حوزه های بیرونی هماهنگ تر عمل کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی و بین الملل در جای خود می ماند و به احتمال زیاد بخشی از آن جدا شود. همچنین معاونت کنسولی هم در همان شرح وظایف سابق ادامه فعالیت خواهد داشت و ممکن است تغییراتی در نام آن صورت بگیرد.
قاسمی یادآور شد: دو معاونت سخنگویی و دیپلماسی عمومی و مرکز آموزش و پژوهشی وزارت امورخارجه هم با تغییرات جزئی به کارشان ادامه خواهند داد.
وی یادآور شد: در بخش اداری - مالی هم ممکن است جابجایی های

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم