Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@07:19:22 GMT

نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۹۶۱۱

نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد برگزار می‌شود

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی از برگزاری این نشست تخصصی در روزهای اول تا سوم شهریورماه در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت علی محمدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در شهر مشهد اظهار داشت: با همکاری مراکز مؤثر در این زمینه و مؤسسات و فعالان علمی و اندیشمندان عرصه فقه حکومتی، نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی از اول تا سوم شهریورماه در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تاثر انقلاب اسلامی ایران در تحولات و مبادلات بین‌المللی افزود: نقطه طلایی تلاقی فقه شیعی با انقلاب اسلامی تحقق یافته و گسترش آن در سراسر دنیا می‌تواند سبب فروپاشی تمدن‌های دروغین و پوشالی غرب شود و زمینه‌ساز قیام جهانی حضرت حجت (عج) را فراهم سازد.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی ادامه داد: اسلامی سازی علوم انسانی و پیگیری سیاست‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و فقه حکومتی سه پروژه کلانی است که فرهیختگان و اندیشمندان برای نوآوری و درک صحیح مکتب اهل‌بیت(ع) آن را دنبال می‌کنند که خوشبختانه در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری نیز به‌دست آورده است.

محمدی همفکری جریان‌های انقلابی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: باید خلأ های موجود بین جریان‌های گفتمان ساز جریان‌های انقلابی از بین برود که یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلی آن نشست‌های هم‌اندیشی برای بهتر شدن تعاملات بین جریان‌های انقلابی است.

وی بابیان بار علمی بالای نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی تأکید کرد: اعضای علمی این نشست همگی از شاگردان حضرات آیات محسن اراکی، محمد مهدی هادوی تهرانی، علی‌اکبر رشاد، احمد مبلغی، علیرضا اعرافی، شهید سید محمدباقر صدر، سید علی سیستانی، محمدابراهیم جناتی، ابوالقاسم علی دوست و دیگر اساتید برجسته حوزه علمیه هستند که نشست فقه حکومتی از این نظر در جایگاهی ویژه‌ای قرار گرفته است.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی با قدرانی از حضور مؤثر مؤسسات و مراکز علمی در بخش فعالان مدیریتی نشست فقه حکومتی عنوان کرد: مراکز بزرگ علمی مانند مرکز فقهی ائمه اطهار، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، مرکز تحقیقات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، پژوهشگاه فقه نظام، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم و مؤسسات و سایت‌های علمی و تخصصی دیگری در برپایی باشکوه این نشست حضور خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در طول 2 روز برگزاری این نشست فعالان علمی و فعالان مدیریتی عرصه فقه نظام کمیسیون‌های تخصصی خود را تشکیل خواهند داد و پس از دو روز هم‌اندیشی و بحث و تبادل‌نظر در روز اختتامیه گزارشی از فعالیت‌ها و راهکارهای خود ارائه می‌دهند.

محمدی همدلی و انتقادپذیری را شرط مهم پیشبرد اهداف و برنامه دانست و گفت: کمیسیون‌های تخصصی در این نشست‌ها باید با همدلی و با رویکردی انتقادی درباره مسائل مهمی که فقه حکومتی در پی پاسخ به آنهاست بحث و تبادل‌نظر نمایند و نتایج کار خود را نیز در پایان در قالب گزارش یا به‌صورت مکتوب به دبیرخانه فقه حکومتی ارسال کنند.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی خاطرنشان کرد: باید در این‌گونه نشست‌ها در پی این باشیم که نظریه‌ها و دیدگاه‌هایی که توسط فعالان علمی ارائه می‌شود توسط فعالان مدیریتی کاربردی شود و نتیجه و خروجی کارها در عرصه عمل خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد