Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@00:52:46 GMT

اشتغال ۱۸۰نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی بوکان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۹۷۶۶

اشتغال ۱۸۰نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی بوکان

مسول بسیج سازندگی سپاه بوکان از ایجاد اشتغال برای 180 نفر در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی طی سال های 95 و 96 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار کانی پرس از اعطای بیش از ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال ۱۸۰ نفر در شهرستان بوکان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار محرم دامنی در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا بسیج سازندگی سپاه بوکان اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌کند.

وی اظهار کرد: از اواسط سال ۹۵ در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی، هر شهرستان در یک محصول به قطب صنعت فراگیر خود تبدیل شد تا از این طریق بتوان یک هم افزایی بین شهرستان ها و دستگاه های مسئول ایجاد گردد.

دامنی ادامه داد: به واسطه فراگیر بودن قالی بافی در بوکان نیز این شهرستان به عنوان قطب این صنعت در استان معرفی شد تا تعاونی ها و قالی بافان آن بتوانند از مزایای دریافت تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی بوکان، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز بهره گیری از ظرفیت بسیجیان مستعد و کارآمد، اقدام به بومی سازی دستورالمعل های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کرده است که در همین راستا و از اول سال ۹۶ تا کنون ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به متقاضیان دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی (ایجاد و توسعه کارگاه های قالی بافی) وام های کم بهره پرداخت کرده است.

محرم دامنی عنوان کرد: تا کنون برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در صنعت قالی بافی ایجاد اشتغال شده است که امید است تا پایان سال جاری شاهد افزایش چشم گیر این امار باشیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ نفر در سال ۹۵ در راستای اقتصاد مقاومتی در بوکان اشاره کرد و عنوان نمود: در سال ۹۵ نیز بیش از ده میلیارد ریال تسهیلات زود بازده به متقاضیان در راستای صنایع خرد و کوچک و همچنین دامداری و زنبور داری پرداخت شد.

محرم دامنی افزود: در سال گذشته برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل شده است.

وی تصریح کرد: بی گمان اجرای طرح های اقتصاد مقامتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گام بلندی در زمینه اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد می باشد که می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روند کاهش بیکاری بویژه در شهری همچون بوکان داشته باشد.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان