Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالحسن حقیقی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، با توجه به نقش و اهمیت آموزش و پرورش که می‌تواند زمینه‌های لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان را در مدارس فراهم سازد، جشنواره علمی کمک شایانی در تحقق این مهم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: یکی از اهداف علمی و آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحریک حس کنجکاوی و پژوهش‌محوری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بوده که سبب تربیت دانش‌آموزانی با روحیه اکتشافی و ایده‌های خلاق می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اول تا سوم شهریور ماه امسال، مشهد میزبان و برگزار کننده ششمین جشنواره ملی جابربن‌حیان است، یادآور شد: پیام اصلی این جشنواره، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در آنها است.

حقیقی با تاکید بر اینکه در این جشنواره، میزبان نمایندگان 16 کشور اسلامی هستیم و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با یادگیری آموزش‌های لازم در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیان کرد: 194 پروژه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، علاوه بر این، این پروژه‌ها توسط تیم‌های سه یا چهار نفره ارائه شده است.

وی ادامه داد: از هر پروژه یک نماینده شرکت می‌کند، در مجموع شرکت‌کنندگان این جشنواره حدود 700 نفر از سراسر کشور هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف جشنواره جابربن‌حیان، این است که بتواند چالش‌های نظام را توسط ایده‌های دانش‌آموزان برطرف کند، تاکید کرد: 194 پروژه راه یافته به این جشنواره از 32 استان کشور بوده و همه این پروژه‌ها، نشان دهنده دغدغه آتیه‌سازان ایران است.

حقیقی با یادآوری این مطلب که موضوعاتی همچون زیست محیطی 22 درصد، پزشکی 19 درصد، انرژی‌ها 12 درصد، ریاضی 4 درصد، نرم افزار 2 درصد و سایر موارد 41 درصد در پروژه‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: 90 درصد شرکت کنندگان از حوزه شهری و 10 درصد از بخش عشایری در این جشنوره شرکت کردند.

وی یادآور شد: خراسان رضوی امسال با 586 هزار و 392 دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کرده‌ است که در قالب 235 هزار و 412 پروژه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده، این پروژه‌ها به 4 هزار و 500 آموزشگاه در این استان اختصاص دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بین کرد: 503 پروژه به مرحله استانی راه یافت که از این تعداد 125 پروژه طراحی ساخت، 73 پروژه با محوریت آزمایش، 66 پروژه مربوط به نمایش علمی و 61 پروژه مربوط به طبقه‌بندی است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند

حجت گنابادی‌نژاد جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۱۴۷ نفر از طریق فرودگاه، ۳۷۶ هزار و ۲۱۵ نفر از طریق راه آهن، ۵۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و پنج میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۱۹ نفر از طریق حمل و نقل شخصی به استان و مشهد الرضا (ع) سفر کرده‌اند.

او افزود: در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری برای زائران و مجاوران انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی طی شبانه روز منتهی به عصر پنجم فروردین در استان ۷۰ درصد، واحد‌های موقت ۸۳ درصد و واحد‌های اضطراری ۵۱ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بردسکن میزبان مسابقات قهرمانی نونهالان کشتی استان خراسان رضوی
  • ۱۲ هزار پرونده تخلف اقتصادی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • این شهر میزبان حدود ٧ میلیون گردشگر بوده است
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی