Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:27:00 GMT

اختلاس 2 کارمند بانکي در اراک

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۱۲۴۸

خبرگزاري آريا - رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مرکزي گفت: دونفر از کارکنان يکي از شعب بانک ها در اراک به جرم اختلاس دستگير شدند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، سرهنگ سيد نورالدين حسيني رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مرکزي از اختلاس يکي از شعب بانک ها در اراک خبرداد.
سرهنگ حسيني افزود: رئيس سابق يکي از شعب بانک ها در اراک به همراه کارمند ارزياب شعبه به جرم اختلاس دستگير شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين رئيس شعبه كه در دوران مسئوليتش در حدود7ميليارد ريال اختلاس كرده بود، در تحقيقات كارآگاهان پليس شناسايي، دستگير و مبالغ اختلاس شده به سيستم بانكي مسترد شد.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي ادامه داد: چندي پيش نماينده حقوقي يكي از بانك ها گزارشي در خصوص برخي تخلفات در يك فقره پرونده تسهيلاتي در يك شعبه بانكي را به پليس آگاهي استان اعلام کردكه بلافاصله بررسي تخصصي موضوع به تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي ارجاع شد.
وي بيان کرد: در تحقيقات مقدماتي انجام شده مشخص شد كه رئيس سابق يكي از شعب بانكي در شهر اراك با استفاده از اسناد و مدارك صوري و غيرواقعي اقدام به تشكيل يك فقره پرونده تسهيلاتي به نام اقوام نزديك خود نموده و مبلغ بيش از 3 ميليارد ريال از وجوه دولتي به صورت غيرقانوني در قالب تسهيلات به وي پرداخت شده و بعد از گذشت چندين سال شخص وام گيرنده نيز از بازپرداخت تسهيلات خودداري کرده و بدهي تسهيلاتي او بعد از گذشت چند سال به حدود 7 ميليارد ريال رسيده است.
سرهنگ حسيني تصريح کرد: با آغاز بررسي هاي كارشناسي كارآگاهان پليس مشخص شد كه در حدود 3 سال قبل پرونده تسهيلاتي در اين شعبه بانكي افتتاح و با تباني و تخلفات رئيس بانك و كارمند ارزياب شعبه، مبلغ بيش از 3 ميليارد ريال تسهيلات به فردي پرداخت شده و در اين پرداخت تسهيلاتي از زمان افتتاح حساب و در بيشتر اوراق تسهيلاتي نيز مدارك و امضاء ها جعلي و صوري استفاده شده است.
وي گفت: پس از بررسي دقيق مستندات و مستندات لازم و اخذ اظهارات مطلعان و متهمان پرونده مشخص شد، اتهامات، اختلاس ، اعمال نفوذ من غيرحق،جعل و استفاده از سند مجعول در اين پرونده تسهيلاتي انجام شده است.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي افزود: در ادامه تحقيقات پليس رئيس سابق بانك و كارمند ارزياب شعبه احضار و مورد بازجويي قرار گرفتند و سرانجام پس از تكميل تحقيقات و اثبات كامل جرم ، پرونده به دادسرا گزارش شد.
وي اضافه کرد: با تكميل تحقيقات سرانجام متهمان چون راهي براي فرار از تعقيب و عدم استرداد بيت المال نداشتند ، بلافاصله نسبت به تسويه كل بدهي خود به مبلغ تقريبي 7 ميليارد ريال به سيستم بانكي اقدام كردند و پرونده تشكيل شده براي ادامه رسيدگي در اختيار مراجع قضائي قرار گرفت.
باشگاه
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: این میزان هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز اعلام و هیزم کشف شده، توقیف و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

کد خبر 6095056

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد