Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بلومبرگ در گزارشي به خرسندي آقاي روحاني از تائيد صلاحيت وزراي کابينه دوم خود در مجلس پرداخت.
به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري آريا، لادن ناصري، در گزارشي در بلومبرگ (امريکا)، نوشت:
آقاي حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، در رويدادي تاثير گذار حاکي از حمايت از دستور کاري که مورد انتقاد برخي از محافظه کاران در داخل و تهديدات فزاينده امريکا قرار دارد، راي اعتماد نمايندگان مجلس را براي همه وزراي کابينه جديد خود مگر يک نفر به دست آورد
مجلس ايران روز يک شنبه به انتصاب دوباره بيژن نامدار زنگنه و محمد جواد ظريف - متحدان اصلي آقاي روحاني در دور نخست رياست جمهوري او- به عنوان وزراي نفت و امور خارجه و چهارده نفر ديگراز وزراي دولت تازه راي دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها نامزدي که نتوانست راي اعتماد به دست آورد ، حبيب الله بي طرف، نامزد تصدي وزرات نيرو، بود.
آقاي روحاني در نطق خود در برابر مجلس پيش از راي گيري به توافق هسته اي سال ٢٠١٥ اشاره کرد که اقتصاد کشور را به روي شرکت هاي خارجي گشود. او اظهارداشت ايران مي تواند با اتحاد و يک پارچگي به اهداف بيشتري دست يابد. او گفت :"ما بايد در جهت پيشرفت گام برداريم . اکنون زمان دسته بندي هاي موافق و مخالف نيست. ما همه بايد به يکديگر کمک و فعاليت کنيم."
اين روحاني ٦٨ ساله در ماه مه گذشته و با اين وعده که سياست خود در خروج ايران از انزوا و رفع هرچه بيشتر تحريم هاي اقتصادي را دنبال خواهد کرد، براي يک دوره چهارساله ديگر به رياست جمهوري برگزيده شد. آقاي روحاني که روز پنجم ماه اوت مراسم تحليف دومين دوره رياست جمهوري خود را برگزار کرد، به جناح هاي ميانه رو که در انتخابات سال گذشته مجلس حضور خود در مجلس را افزايش دادند، متکي خواهد بود.
سياست آقاي روحاني مقابله با تلاش رئيس جمهور دونالد ترامپ در مخالفت با توافق هسته اي بوده است. ترامپ تهديد کرده است که از توافق هسته اي سال ٢٠١٥ کنار خواهد رفت. به موجب اين توافق، برنامه هسته اي ايران در ازاي رفع تحريم ها مهار شد ولي از هنگام شروع دوره رياست جمهوري ترامپ، امريکا تحريم هاي تازه اي را عليه برنامه موشک هاي بالستيک ايران و سپاه پاسداران انقلاب اين کشور برقرار کرده است.
آقاي روحاني همچنين با انتقاداتي از سوي محافظه کاران روبروست که مي گويند توافق هسته اي نتوانسته است منافع اقتصادي را براي اکثرمردم ايران به همراه داشته باشد و معتقدند امريکا شريکي غير قابل اعتماد حتي پس از توافق هسته اي است.
عدانان طباطبايي، مدير اجرايي انديشکده موسوم به مرکز پژوهش هاي کاربردي در مشارکت با مشرق زمين مستقر در بن واقع در آلمان، مي گويد نمايندگان مجلس در ميانه اين چالش ها نشان داده اند که " اين مجلس به رئيس جمهور و گزينه هاي او براي مناصب وزارتي اعتماد دارد." او گفت درحالي که آقاي روحاني تلاش مي کند در مسير قانون حرکت کند، " ما مي توانيم شاهد تعاملات بهتري ميان مجلس و دولت باشيم."
آقاي روحاني در مقابله با درخواست مخالفان خود اتکايي ، گفت نوسازي صنايع فرسوده ايران و توسعه بخش صادرات توليد محور نيازمند سرمايه گذاري و فناوري خارجي است.
زنگنه به علت انعقاد توافق ماه ژوئيه با شرکت توتال که تحت الگوي سرمايه گذاري تازه در بخش انرژي با هدف ارائه شرايط جذاب تر به شرکت هاي بين المللي امضا شد، هدف حملات محافظه کاران قرار داشته است. ظريف، رئيس گروه مذاکره کننده هسته اي ايران، از سوي تندرورها به برخورد بيش از اندازه دوستانه با امريکا و انعقاد توافقي نامطلوب متهم شده است.
آقاي روحاني در حمله به مخالفان خود گفت "امريکا به کمک شما نيازي ندارد. بيائيد در عوض به ملت ايران و مردم خود کمک کنيد."
نمايندگان مجلس حبيب الله بيطرف را به خاطر عدم توجه به پيشبرد طرح کاربردي مقابله با کمبود آب در ايران در نطق خود در مجلس، مورد انتقاد قرار دادند. او تنها توانست راي اعتماد ١٣٣ نفراز شمار ٢٨٨ نماينده حاضر را کسب کند.
رئيس جمهور اکنون بايد براي وزارت نيرو سرپرست منصوب کند و سه ماه فرصت خواهد داشت تا نامزد تازه اي را براي اين منصب پيشنهاد دهد . او هنوز وزير علوم را نيز پيشنهاد نداده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست

به نظر می‌رسد شرکت اپل مذاکرات خود با شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) را برای ساخت یک چت‌بات برای آیفون از سر گرفته است. البته این شرکت همچنان با گوگل نیز در حال مذاکره است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش جدیدی که در بلومبرگ منتشر شده است، شرکت اپل مذاکرات خود را با شرکت اوپن‌ای‌آی که سازنده ربات گفتگوگر مشهور ChatGPT است، برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که در سیستم عامل iOS ۱۸ می‌آیند، از سر گرفته است.

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل همچنین در حال ساخت مدل‌های زبان بزرگ خود است تا برخی از ویژگی‌های iOS ۱۸ را تقویت کند، اما مذاکراتش با اوپن‌ای‌آی روی توسعه یک ویژگی ترکیبی چت و جستجو متمرکز است.

همچنین گزارش شده است که اپل در حال مذاکره با گوگل برای مجوز گرفتن برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمینای(Gemini)، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای iOS ۱۸ است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این مذاکرات هنوز ادامه دارد و هیچ چیز هنوز مشخص نیست، چرا که اپل هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه از کدام یک بهره ببرد را نگرفته است.

شرکت اپل تاکنون به شکل قابل توجهی در مورد تلاش‌های خود در حوزه هوش مصنوعی سکوت کرده است، آن هم در حالی که بقیه شرکت‌ها وارد یک مسابقه داغ بر سر توسعه هوش مصنوعی شده‌اند. در هر صورت اپل به اندازه نشانه‌هایی را فاش کرده که نشان می‌دهد به زودی اقدامی در این باره انجام می‌دهد.

زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه اعلام کرد، تیم کوک مدیر عامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و هیجان زده است که جزئیات کار در حال انجام خود را در این زمینه در اواخر امسال به اشتراک بگذارد.

اپل ادعا کرده است که مک‌بوک ایر M۳ جدید که ماه گذشته آن را عرضه کرد، بهترین لپ‌تاپ مصرف‌کننده جهان برای هوش مصنوعی است و ظاهراً در اواخر سال جاری عرضه لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد.

اپل همچنین اوایل هفته گذشته تعداد انگشت شماری از مدل‌های زبان بزرگ منبع‌باز را منتشر کرد که برای اجرا به صورت محلی بر روی دستگاه‌ها و نه در فضای ابری طراحی شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در آیفون‌ها و سایر دستگاه‌های آن چگونه خواهد بود.

هوش مصنوعی مولد هنوز غیر قابل اعتماد و غیر مسئول است و گجت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برخی فاجعه و برخی دیگر ارزشمند نشان داده‌اند.

به هر حال ما در تاریخ ۱۰ ژوئن که رویداد اپل برگزار می‌شود، درباره همه این چیزها بیشتر خواهیم فهمید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟