Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید پورعلی عصر امروز در مراسم اختتامیه دهمین دوره اردوی طریق جاوید با طرح این سئوال که چه ضرورتی دارد به اندیشه‌های امام(ره) پرداخته شود، اظهار کرد: امام(ره) سال‌ها پیش رخت بر بسته و میراث و هدیه‌ای به نام انقلاب اسلامی برجای گذاشتند و پس از این ایام حرکت‌ها و فعالیت‌های مختلفی با هدف بازخوانی اندیشه‌های امام راحل شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه امروز به امام(ره) و اندیشه‌های ایشان نیاز داریم، ادامه داد: اگر امام راحل امروز در بین ما حضور داشت چگونه رفتار می‌کرد؟

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حال و احساس جامعه حال خوبی نیست و بین احساس و واقعیت تفاوت وجود دارد.

وی افزود: به طور مثال شاید در یک جامعه امنیت کامل برقرار باشد اما وقتی از جامعه سئوال شود احساس امنیت می‌کنید می‌بینیم احساس برخی افراد با واقعیت موجود در جامعه همخوانی ندارد.

پورعلی با بیان اینکه مردم معتقدند که دو رویی و تظاهر در جامعه در حال ازدیاد است، افزود: همچنین مردم معتقدند که تقلب، کلاه برداری، تملق و چاپلوسی، رابطه بازی و دروغ افزایش و راستگویی کاهش پیدا کرده‌است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جامعه‌ای که احساس آن درباره اخلاقیات در معرض تهدید قرار گرفته انسجام، قوام و همبستگی آن در حال تهدید است، خاطرنشان کرد: برای حفظ و انسجام یک کشور دو مؤلفه همکاری می‌کنند تا کشور رو به پیشرفت، قوام و استمرار باشد که یکی از دو مؤلفه قانون و دیگری اخلاق است.

وی یادآور شد: وقتی در جامعه‌ای احترام، عمل و رعایت قانون روز به روز تضعیف شود اعتماد به نهاد قانون‌گذار و نهاد مجری قانون کاهش پیدا کرده و آن جامعه در معرض تزلزل قرار می‌گیرد.

پورعلی با تأکید بر اینکه باید حس جامعه را نسبت به برخی از اموری که جنبه‌های قانونی دارند تقویت کرد، افزود: همین هشدار در مورد جنبه‌های اخلاقی نیز باید انجام شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر امروز امام راحل زنده بودند مانند مقام معظم رهبری عناصر ثبات دهنده، قوام بخش و انسجام بخش را مراقبت، مواظبت و کنترل می‌کردند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه به آیه چهار سوره قلم اشاره کرد و افزود: نباید اخلاق در جامعه را آنچنان آرمان‌گرایانه مطرح کرد که غیر قابل دسترس شود.

وی با اشاره به اینکه اخلاق فقط جنبه فردی ندارد بلکه در گروه، جامعه و سازمان‌ها هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه سازمان‌ها، گروه‌ها و نهاد‌ها برچسب‌های نامناسب اخلاقی بخورند آن زمان زندگی فردی ما هم در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد.

پورعلی با تأکید بر اینکه مفاهیم اخلاقی سرمایه‌های جامعه، گروه و فرد است به همین دلیل باید مفاهیم اخلاقی را در زندگی روزمره جاری و ساری کرد، افزود: اخلاق قدرت معنا بخشی می‌دهد و قدرتی در مفاهیم اخلاقی و ارزش‌های اخلاقی وجود دارد که می‌تواند فرد، جامعه و گروه را برجسته کند.

وی با بیان اینکه گفتمان اخلاقی هزینه زندگی در جامعه را کاهش می‌دهد، گفت: زمانی معتقدم قدرت اخلاق در جامعه برجسته است که قانون هم براساس اخلاق رعایت شود و اگر جامعه‌ای به مفاهیم اخلاقی مأنوس شود آن زمان هزینه زندگی در جامعه به صورت شدیدی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • «الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود