Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، «علیرضا ارسطویی» افزود: واحد شماره یک نیروگاه کلان که به دلیل اتصالی در سیم پیچی رتور از سال 1392 از مدار تولید خارج شده بود، در تاریخ بیست و هفتم تیرماه 96 به صورت آزمایشی راه اندازی و به شبکه سراسری متصل شد.
ارسطویی با اشاره به اینکه تعمیرات این واحد به منظور رفع عیب در بهار 95 انجام شده بود، گفت: به دلیل اشکال در طراحی اولیه واحد های نیروگاه، این واحدها نسبت به میزان معمول و استاندارد دارای نشتی روغن زیاد شده بودند که موضوع توسط کارشناسان شرکت آب منطقه ای، شرکت مدیریت منابع آب ایران و یک گروه کارشناسی از دانشگاه های معتبر کشور بررسی و تست های الکتریکی خاص جهت تعیین وضعیت سیم پیچی ژنراتور و نیز تست تخلیه جزیی (PD) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: نتایج حاصل از آن حاکی از ضعف عایق سیم پیچی استاتور در فاز وسط و لزوم اقدامات موثر در این زمینه بود؛ بنابر این با توجه به تاکید مدیر عامل شرکت مبنی بر راه اندازی هر چه سریع تر این واحد قبل از پیک مصرف شبکه برق، تعمیرات اساسی و رفع نشتی روغن واحد و شستشوی کامل ژنراتور در دستور کار این امور قرار گرفت.
مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های لتیان و کلان شرکت آب منطقه ای تهران گفت: این تعمیرات توسط متخصصان داخلی و از طریق طرح مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره برداری در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت امسال شروع و در تاریخ بیست و هفتم تیرماه به پایان رسید.
او اضافه کرد: پس از پایان تعمیرات، این واحد با شبکه سراسری برق موازی شده و هم اکنون 2 واحد از سه واحد نیروگاه کلان به صورت 24 ساعته در دست بهره برداری است و روزانه به طور میانگین 1300 مگاوات ساعت از طریق این نیروگاه تولید برق انجام شده و به شبکه سراسری منتقل می شود.
ارسطویی درباره تولید برق نیروگاه کلان اضافه کرد: نیروگاه کلان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 73 هزارمگاوات ساعت تولید برق داشته است. این نیروگاه نقش عمده ای در تولید برق توسط نیروگاه های تحت پوشش شرکت دارد که به طور متوسط تولید سالانه آن 150 هزار مگاوات ساعت است و بخش قابل توجهی از درآمد شرکت از طریق نیروگاه های لتیان و کلان محقق می شود. نیروگاه لتیان نیز به طور میانگین سالیانه 70 هزار مگاوات ساعت تولید برق دارد.
مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های لتیان و کلان افزود: واحد شماره 2 نیروگاه کلان نیز به دلیل اشکال در سیم پیچی استاتور ژنراتور از تابستان پارسال تاکنون غیرقابل بهره برداری است که برنامه ریزی های لازم برای رفع عیب و انجام تعمیرات اساسی این واحد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
او اظهار امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی دفاتر تخصصی ستادی و مجری طرح مرمت و بازسازی تعمیرات اساسی، بهره برداری از این واحد در نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نیروگاه کلان در فاصله ۲۰ کیلومتری در بالادست سد لتیان در منطقه کلان احداث شده است؛ قدرت نصب شده در این نیروگاه 2 واحد 22.5 مگاواتی است (22.5*2) و سالانه به طور متوسط 70 هزار مگاوات ساعت برق تولید می کند .

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد

رضا بنازاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان گفت: ۲ واحد دیگر نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم بالندگی در نیروگاه اتمی بوشهر است که به واسطه این ظرفیت اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اقدامی ارزشمند و راهبردی است که با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

محمدهادی رستیمان افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رستمیان اظهار کرد: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس