Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@00:01:13 GMT

◄ حمایت قانونی از فعالیت غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۳۵۳۵

◄ حمایت قانونی از فعالیت غیرقانونی

تین‌نیوز |

روز گذشته بود که پس از گذشت ماه‌ها حرف و سخن پیرامون چگونگی پرداخت مالیات از سوی خودروهای اسنپ و تپسی سرانجام رئیس سازمان امور مالیاتی آب را بر آتش آن ریخت و گفت، این خودروها در ردیف تاکسی‌ها قرار دارند و پرداخت عوارض و مالیات آنها نیز همطراز ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با به روی کار آمدن دو شرکت اسنپ و تپسی که به صورت هوشمند اقدام به جابه‌جائیو حمل مسافر می‌کنند، میزان درآمد تاکسی‌ها در سایه حمایت برخی سازمان‌ و ارگان‌ها، از فعالیت غیررسمی این دو مرکز کاهش چشمگیری پیدا کرد، اما صحه گذاردن بر عملی غیر قانونی از سوی یک مرکز دولتی، چندان مطلوب نظر نمی‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اما، با ابراز گلایه از چنین اعلامی آن‌را مغایر با نص صریح قانون دانست.

مهدی اسماعیل بیگی در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با اشاره به این مطلب که با استناد به چه قانونی رانندگان اسنپ و تپسی از پرداخت عوارض و مالیات معاف شده‌اند، اظهار داشت: معافیت تاکسی‌ها براساس قانونی است که سال‌های زیادی است بر این بخش حاکم بوده و بنا به میل شخصی افراد پرداخت نمی‌شود و این‌که رانندگانی که اقدام به حمل غیر قانونی مسافر می‌کنند در زمره آنها قرار بگیرد، قطعا اجحافی است بزرگ.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس قانون فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی غیرقانونی است و توقف کار آنها خواست بسیاری از شهروندان و مراکزی است که از این رهگذر متضرر شده‌اند، مطابق قانون تنها دو پلاک تاکسی (ت) داخل و (ع) در خارج از شهر مجاز به حمل و جابه‌جائی مسافر هستند، اما این روزها خودروهائی از شهرستان‌ها به تهران وارد شده و با عضویت در این دو شرکت اقدام به مسافرگیری می‌کنند وکسی هم در قبال مسائلی که آنها به‌وجود می‌آورند پاسخگو نیست.

اسماعیل‌بیگی با تاکید بر نقش دارای اهمیت تاکسی‌های کرایه (آژانس‌ها) و فعالیت قانونی آنها، یادآور شد: خلاف نخست در فعالیت اسنپ و تپسی، فعالیت غیرقانونی آنها و دیگری معافیت این بخش از پراخت مالیات است که، ادامه این روند آینده خوبی را برای حمل‌ونقل مسافر در تهران رقم نخواهد زد.

وی با بیان این نکته که «به نظر می‌رسد که دست‌های پشت پرده حمایت ویژه و خاصی از فعالیت این دو مرکز می‌کنند»، افزود: بر ما مشخص نیست چنین حمایتی از فعالیت بخشی که با امنیت و جان مردم در تماس نزدیک است برای چه هدفی صورت می‌گیرد، اما هرآنچه هست ارمغانی جز ناامنی به همراه نخواهد داشت.

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشار به عوارض استفاده از این قبیل خودروها که بارها ازسوی سازمان‌های مختلف بر آن تاکید شده بود، گفت: ناامنی‌های گسترده، نارضایتی اجتماعی و ایجاد شغل‌های کاذب تنها مواردی است که این روزها شروع به رخ‌نمائی کرده و بخش‌های مختلف و دلسوز جامعه در خصوص بروز و ظهور آنها در جامعه پیشتر هشدار داده بودند.

وی به جلوگیری از اشاعه دستفروشی از سوی برخی ارگان‌ها پرداخت و گفت: همان‌گونه که گسترش دستفروشی مانعی بر سرراه کسب و کار مغازه دارانی است که مالیات وعوارض پرداخت می‌کنند و باعث حرج و مرج در بازار کسب و کار می‌شود، قطعا وجود اسنپ و تپسی و یا هر مرکزی که در بخش حمل‌ونقل مسافر به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند نیز موجد بسیاری از ناهنجاری‌ها است که به تدریج به آنها پی خواهیم برد.

اسماعیل‌بیگی اولین پیامد فعالیت اسنپ و تپسی را پشت کردن به امنیت و آرامش خیال و فدا کردن آنها به منظور دریافت خدمات کمی ارزان‌تر اعلام کرد و ابراز داشت: با این تفاسیر باید به دستفروشان نیز در کنار مغازه‌داران اجازه فعالیت داده شود.

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، خاطرنشان کرد: تبعات این کار در آینده گریبانگیر جامعه ما خواهد شد و نکته جالب این‌که، در اقدام به برخی حمایت‌ها به قانون نیز استناد می‌شود حا کدام قانون بر ما پوشیده است.

اسماعیل‌بیگی در پایان خواهان معافیت مالیاتی تاکسی‌ها براساس اعلام روز گذشته سازمان امور مالیاتی کشور شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل