Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت جي سي ام - مريم کربلايي: سال گذشته اينستاگرام به تقليد از اسنپ‌چت قابليت اشتراک‌گذاري 24ساعته تصاوير را به نام استوري منتشر کرد. پس از آن شاهد دايره‌هايي از نمايه فالوئينگ‌ها در بالاي صفحه‌ اصلي اينستاگرام‌ بوديم که با لمس اين دايره‌ها تصاويري پشت سر هم نمايش داده مي‌شدند.
استوري اينستاگرام راهي است براي اينکه هرچه سريع‌تر بتوانيد لحظات‌تان را با دوستان‌تان به اشتراک بگذاريد و از روز خود، يک داستان بسازيد و با افزودن نوشته‌ها و استيکرهايي آن را بامزه کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد جزو آن دسته از آدم‌هايي باشيد که براي پست‌هاي اينستاگرامي خود قانون خاصي تعريف کرده باشيد و فقط عکس‌هاي خاصي را در صفحه‌تان انتشار مي‌دهيد. در عين حال عکس‌ها و لحظاتي هستند که دوست داريد بي‌قاعده با دوستان‌تان به اشتراک بگذاريد.
جاي اين عکس‌ها در استوري اينستاگرام است. جايي که عکس‌ها تنها براي 24ساعت به نمايش در مي‌آيند. استوري اينستاگرام در زمينه‌ کسب و کار آنلاين هم خوب عمل کرده است. طبق آمار 250ميليون کاربر اينستاگرام در روز از استوري استفاده مي‌کنند و اين در حالي است که اين آمار براي اسنپ‌چت 166 ميليون است. هم‌چنين گزارش شده است که از هر 5استوري، يکي به‌صورت دايرکت مسيج، بازخورد دريافت مي‌کند. آمار همچنين بيان مي‌کند که در ماه ژوئيه 2017، بيش از 50٪ اکانت‌هاي تجاري از استوري اينستاگرام استفاده کرده‌اند.
در اين مطلب سعي داريم يک راهنماي کامل و جامع از استوري اينستاگرام ارائه دهيم.
چگونه استوري اينستاگرام را ببينيم؟

پيش از هرچيز بايد بدانيد که استوري‌ها تنها در اپليکيشن اينستاگرام قابليت نمايش دارند و در نسخه‌ تحت وب اين برنامه نمي‌توانيد آن‌ها را ببينيد. استوري‌ها در بالاي صفحه‌ي اصلي اينستاگرام‌تان به صورت دايره‌هايي از نمايه‌ فالوئينگ‌هاي شما نمايش داده مي‌شود. هم‌چنين مي‌توانيد در بالاي تب اکسپلورر، استوري‌هايي از اکانت‌هاي مشهور اينستاگرام ببينيد. حلقه‌ي رنگي دور نمايه‌ها نشانگر اين است که استوري جديدي منتشر شده است و شما مي‌توانيد با لمس اين دايره، استوري را مشاهده کنيد و عکس‌ها و ويدئوهايي که به ترتيب زماني ارسال شده‌اند را تا 24 ساعت پس از انتشار ببينيد. هر تصوير چند ثانيه براي‌تان به نمايش درمي‌آيد و سپس به سراغ تصوير مي‌رود. اما اگر بخواهيد مدت بيشتري يک تصوير را ببينيد، کافي است انگشت‌تان را روي گوشه‌اي از تصوير نگه داريد تا پخش عکس‌ها متوقف شود. هم‌چنين با ضربه زدن روي صفحه‌ي گوشي مي‌توانيد به تصوير يا ويدئوي بعدي استوري برويد. يا اگر بخواهيد به استوري فالوئينگ بعدي‌ برويد، کافي است انگشت‌تان را روي صفحه‌ي گوشي از راست به چپ بکشيد. و براي برگشتن به استوري قبلي، عکس اين عمل را تکرار کنيد. اگر هم بخواهيد همه‌ي استوري‌ها را از اول تا آخر ببينيد، روي عبارت Watch All که در بالاي صفحه‌ي هوم قرار دارد ضربه بزنيد.
چگونه استوري را بسازيم؟

براي شروع ساخت استوري، روي نمايه‌ي پروفايل خود در بالاي صفحه‌ي هوم اينستاگرام ضربه بزنيد تا دوربين فعال شود. حالا مي‌توانيد تصويري را که مي‌خواهيد استوري کنيد، ثبت کنيد. اما اگر بخواهيد از عکس‌هاي موجود در گالري گوشي استفاده کنيد، بايد انگشت خود را روي صفحه‌ي گوشي بگذاريد و به سمت بالا بکشيد تا در زير رديفي از عکس‌هايي که در 24ساعت گذشته گرفته‌ايد، نمايان شود. بعد از اينکه عکس يا ويدئو‌ي خود را ثبت کرديد و ويرايش‌هاي لازم را روي آن انجام داديد، روي نوشته‌ي your story+ در پايين ضربه بزنيد تا استوري شما ارسال شود. هم‌چنين مي‌توانيد با زدن دکمه‌ي save استوري خود را در گوشي‌تان ذخيره کنيد. يا اگر بخواهيد با فرد يا افراد خاصي به اشتراک بگذاريد، فلشي را که در سمت پايين راست تصوير قرار دارد ضربه بزنيد و افراد مورد نظر را انتخاب کنيد تا استوري شما به صورت دايرکت مسيج براي‌شان ارسال شود.
به اين ترتيب اولين استوري شما ساخته مي‌شود. براي افزودن تصاوير بيشتر به استوري‌تان، روي نماد دوربين که در بالا و سمت چپ صفحه‌ هوم قرار دارد ضربه بزنيد ، عکس را گرفته و سپس با زدن دکمه‌ي your story آن را به عنوان استوري ارسال کنيد و مراحل بالا را پيش ببريد.
در زير هريک از تصاوير استوري مي‌توانيد تعداد افرادي که از آن بازديد کرده‌اند را ببينيد و وقتي روي اين تعداد تپ مي‌کنيد نواري باز مي‌شود که اسامي همه‌ي افرادي که استوري شما را ديده‌اند براي‌تان نمايان مي‌شود.
چگونه استوري را در قالب‌هاي متفاوت بسازيم؟

همان گونه که گفتيم مي‌توانيد استوري خود را در قالب‌هاي مختلفي هم‌چون عکس يا ويدئو ثبت کنيد. اين قالب‌ها در استوري اينستاگرام چهار دسته‌اند که هنگام فعال شدن دوربين در پايين صفحه مشخص مي‌شوند. با کشيدن انگشت روي آيکون اين قالب‌ها، به سمت چپ يا راست مي‌توانيد هريک را انتخاب کنيد.
نخستين قالب که حالت پيش فرض استوري در هنگام فعال شدن دوربين است، normal نام دارد. Normal حالت معمول ثبت عکس و ويدئو است. همانند اپ دوربين گوشي‌ کافي است براي ثبت تصوير روي دکمه‌ي آن ضربه بزنيد و براي ضبط ويدئو انگشت خود را روي آن نگه داريد. براي استوري اينستاگرام حداکثر تا 15ثانيه مي‌توانيد ويدئو ضبط کنيد.
Boomerang درواقع يک ويدئو به سبک فايل‌هاي GIF است که نماي کوتاهي از تصوير را مرتبا به جلو و عقب مي‌برد. با بومرنگ مي‌توانيد تصاوير چند ثانيه‌اي بامزه و جالبي بسازيد.
Hands free نيز راهي براي گرفتن ويدئوهاي حداکثر 15ثانيه‌اي است. در اين روش ديگر نيازي نيست که در تمام مدت ضبط ويدئو، انگشت خود را روي صفحه نگه داريد و تنها با ضربه زدن روي آيکون مربوطه ويدئو ضبط مي‌شود.
Rewind همان ويدئوي معمولي است با اين تفاوت که به صورت برعکس يعني از انتها به ابتدا پخش مي‌شود.
Live زماني که دوربين فعال مي‌شود با کشيدن انگشت به سمت راست گزينه‌ي Start Live Video انتخاب مي‌شود. با ضربه زدن روي اين عبارت مي‌توانيد ويدئويي بگيريد که به صورت مستقيم براي فالوئرهاي‌تان نمايش داده مي‌شود. به طور پيش فرض هنگام شروع پخش زنده‌ اينستاگرام، نوتيفيکيشني براي فالوئرهاي شما ارسال مي‌شود. مگر اينکه شخصا گزينه‌ مربوط به ارسال اين نوتيفيکيشن را خاموش کرده باشيد. اما به شما پيشنهاد مي‌دهيم که اين گزينه را روشن بگذاريد زيرا هر زماني که اقدام به پخش زنده کنيد، دوستان شما سريعا مطلع مي‌شوند و آن را مي‌بينند.
براي همه‌ي کاربران اينستاگرام، اعم از اکانت‌هاي شخصي يا تجاري گزينه Live فعال است. در هنگام پخش زنده، بينندگان مي‌توانند واکنش‌ها و نظرهاي خود را با نوشتن کامنت به گوش شما برسانند. (مگر اينکه اين گزينه را غيرفعال کرده باشيد.) پخش زنده‌ي اينستاگرام يک قابليت بي‌نظير براي ارتباط مستقيم با دوستان و فالوئرهاي شماست.
در پايان هر پخش زنده نيز مي‌توانيد به راحتي آن را در قالب يک فايل ويدئويي ذخيره کنيد. گرچه امکان ذخيره‌ي کامنت‌ها وجود ندارد. اين ويدئوي ذخيره شده را مي‌توانيد تا 24ساعت مانند ساير عکس‌ها و ويدئوها به استوري خود اضافه کنيد.
چگونه استوري‌هاي خود را زيباتر و جالب‌تر کنيم؟
هنگامي که براي استوري عکسي مي‌گيريد، مي‌توانيد با کشيدن انگشت‌تان به سمت راست و چپ، فيلترهاي مختلفي را روي آن اعمال کنيد. البته مجموعه‌ي کامل فيلترهاي اينستاگرام که براي ارسال يک پست در اختيار داريد، اينجا در دسترس نيست ولي برخي فيلترهاي اساسي مانند سياه و سفيد را دارد.

غير از فيلترها، ابزارهاي ديگري براي جذاب و بامزه کردن استوري‌هاي‌تان در قسمت بالا سمت راست وجود دارد.
اولين گزينه که با عبارت Aa مشخص شده است، نوشتن متن روي تصوير است. در کادر مشخص شده، متن خود را مي‌نويسيد. مي‌توانيد رنگ نوشته را با انتخاب رنگ‌هايي که در پايين نمايش داده مي‌شود، تغيير دهيد. براي بزرگ و کوچک کردن فونت نوشته، از دايره‌ي سمت چپ نوار رنگ‌ها که با عبارت AA مشخص شده است، استفاده کنيد. با تپ کردن روي اين گزينه نوارلغزنده‌اي ظاهر مي‌شود که با بالا بردن خط کرسر، آن عبارت بزرگ‌تر و با پايين آوردن، کوچک‌تر مي‌شود. همچنين براي ايجاد بک گراند نوشته و تغييرات آن، از مربعي که در بالا و وسط صفحه و با عنوان A مشخص شده است، استفاده کنيد. پس از ثبت نوشته‌ي مورد نظر خود، مي‌توانيد با نگه داشتن انگشت‌تان روي صفحه و کشاندن نوشته روي تصوير، آن را در جاي دلخواه خود قرار دهيد.

دومين گزينه قلم ابزار است که با يک قلم مو مشخص شده است. سه نوع قلم مختلف وجود دارد که مي‌توانيد با انگشت‌تان روي تصوير بنويسيد و يا تصويري بکشيد. براي اين گزينه هم مي‌توانيد رنگ و اندازه‌ي ضخامت قلم را مشخص کنيد. اگر در حين کشيدن طرح‌تان اشتباهي مرتکب شديد، با استفاده از کليد undo مي‌توانيد آن را پاک کنيد. تمامي طرح‌هايي که با استفاده از قلم ابزار مي‌کشيد، زير گزينه‌ي اول يعني متن نمايش داده مي‌شود تا نوشته‌ي شما برجسته‌تر و مشخص‌تر باشد.
کار جالب ديگري که با قلم ابزار مي‌توانيد انجام دهيد اين است که يک رنگ را انتخاب کنيد، سپس انگشت‌تان را براي لحظاتي روي گوشي نگه داريد تا تمام صفحه با آن رنگ پوشيده شود. سپس ابزار پاک‌کن را انتخاب کنيد و مناطقي از تصوير را با طرحي خاص مشخص کنيد.

گزينه‌ي سوم استيکرها هستند که مي‌توانيد با تپ کردن نماد آن از بالاي صفحه يا با کشيدن انگشت‌تان روي گوشي به سمت بالا فهرستي از استيکرها را باز کنيد. اين فهرست‌ها شامل اطلاعاتي از عکس مانند مکان، دماي محيط، زمان و تاريخ ثبت عکس و هم‌چنين استيکرهاي بامزه و جالبي مثل آيکون‌هاي هندوانه‌اي و لبخند و مجموعه‌ي کاملي از ايموجي‌ها مي‌باشد.

با اين حال اگر اين مجموعه‌ استيکرها براي‌تان کافي نيست، مي‌توانيد با چهره‌ي خودتان استيکرهاي شخصي بسازيد و به اين روش رضايت خود را از يک وعده‌ي غدايي خوشمزه يا کلافگي‌تان را از ترافيک و مواردي مانند اين‌ها نشان دهيد. براي انجام اين کار، منوي استيکرها را باز کنيد و در ميان استيکرها، روي آيکون دوربين که در سمت چپ استيکر #hashtag قرار گرفته است، ضربه بزنيد . در کادري که باز مي‌شود تصوير خودتان را مي‌توانيد ببينيد. عکس را ثبت کنيد تا استيکر صورت‌تان درست شود. با ضربه زدن روي تصويرتان مي‌توانيد کادر استيکر را تغيير دهيد.
استيکرها را مي‌توان هم روي عکس و هم روي ويدئو چسباند. اما قابليت جالب پين کردن (pin) استيکرها روي ويدئو وجود دارد. با اين ويژگي مي‌توانيد استيکري را روي شي يا شخص خاصي در ويدئو پين کنيد و بدين ترتيب هنگامي که کادر دوربين جابجا مي‌شود، آن استيکر روي آن شي يا شخص ثابت مي‌ماند. اين روش خيلي خوبي است تا افرادي که در يک ويدئو حضور دارند را با يک برچسب نام، معرفي کنيد.
چگونه از فيلترهاي صورت در استوري استفاده کنيم؟

فيلترهاي صورت قابليتي است که به تقليد از لنزهاي اسنپ‌چت به اينستاگرام اضافه شده است. اين فيلترها شامل تاج‌هاي ديجيتالي، چهره‌هاي حيوانات، کلاه‌ها و ساير زيورآلاتي است که به لطف هوش مصنوعي و قابليت تشخيص چهره، روي صورت‌تان قرار مي‌گيرد. بعضي از اين فيلترهاي صورت ثابت هستند اما بعضي ديگر طوري طراحي شده‌اند که با حرکت سر و صورت شما، حرکت کنند و يک حالت انيميشيني به ويدئوي شما بدهند. اينستاگرام به مرور زمان با افزودن فيلترهاي جديد و جذاب، اين مجموعه را کامل خواهد کرد.
فيلترهاي صورت را مي‌توانيد قبل از ثبت عکس و ويدئو انتخاب کنيد. براي اين کار کافي است بعد از فعال شدن دوربين، روي آيکوني که در سمت راست و پايين صفحه قرار گرفته و به شکل يک صورت کوچک است، ضربه بزنيد. دقت کنيد که براي استفاده‌ي درست از اين فيلترها بايد دوربين جلوي خود را روشن کرده باشيد. اگر چنين نيست روي آيکوني که به شکل دو فلش گردان است ضربه بزنيد تا از دوربين پشت به دوربين جلو سوئيچ کنيد. بعد از اينکه فيلتر دلخواه خود را انتخاب و تصوير را ثبت کرديد، ميتوانيد هم‌چون تصاوير ديگر از فيلترهاي رنگي و قلم ابزار و استيکرها استفاده کنيد و استوري خود را ارسال کنيد.
چگونه تگ و هشتگ به استوري اضافه کنيم؟
براي تگ کردن افراد در استوري اينستاگرام، قسمت نوشتن متن را باز کنيد و نماد @ را تايپ کنيد و سپس نام کاربري شخص را بنويسيد. زماني که شروع به نوشتن نام کاربري افراد مي‌کنيد، کاربراني را پيشنهاد مي‌دهد. با نمايان شدن کاربر موردنظرتان، مي‌توانيد روي تصوير پروفايل شخص ضربه بزنيد تا تگ شود. فرد تگ شده با دريافت نوتيفيکيشني، از استوري شما مطلع خواهد شد.
براي افزودن هشتگ هم منوي استيکرها را باز کنيد و استيکر #Hashtag را انتخاب کنيد. سپس عنوان موردنظرتان را تايپ کنيد. فالوئرهاي شما با تپ کردن روي هشتگ مي‌توانند عکس‌ها و ويدئوهايي که شما و ديگر کاربران با اين هشتگ ارسال کرده‌ايد، ببينند.
چگونه متن و استيکرها را از استوري پاک کنيم؟
روي استوري متني را نوشته‌ايد يا استيکري چسبانده‌ايد که از آن خوش‌تان نيامده است و مي‌خواهيد آن را پاک کنيد؟ انگشت‌تان را روي استيکر يا متن مربوطه نگه داريد تا آيکون سطل زباله در پايين وسط صفحه ظاهر شود، سپس آن را بکشيد و داخل سطل زباله بيندازيد تا حذف شود.
چگونه استوري را سيو کنيم، با ديگران به اشتراک بگذاريم و پاسخ دهيم؟
قبل از اينکه 24ساعت‌تان سپري شود و استوري شما براي هميشه حذف شود، مي‌توانيد آن را در حافظه‌ي گوشي خود ذخيره کنيد. براي اين کار استوري خود را باز کنيد و سه نقطه‌اي که در پايين سمت راست تصوير بصورت عمودي روي هم قرار گرفته‌اند را ضربه بزنيد تا منو باز شود و گزينه‌ي save photo را انتخاب کنيد. اينستاگرام دو گزينه‌ي انتخاب به شما مي‌دهد. مي‌توانيد يک عکس يا ويدئو را ذخيره کنيد يا کل تصاوير استوري را يک جا ذخيره کنيد. اگر بخواهيد کل استوري را دخيره کنيد، اينستاگرام آن را به صورت يک فايل ويدئويي به شما تحويل خواهد داد.
هم‌چنين مي‌توانيد استوري‌تان را به يک پست اينستاگرامي تبديل کنيد. کافي است پس از باز کردن منو، گزينه‌ي Share as Post را انتخاب کنيد. پس از آن پنجره‌ي مربوط به ارسال پست اينستاگرامي باز مي‌شود و مي‌توانيد ويرايش‌هاي معمول را انجام دهيد.
به استوري دوستان‌تان مي‌توانيد با ارسال نظرتان واکنش نشان دهيد. براي اين کار روي عبارت Write message که در پايين هر استوري نمايان مي‌شود تپ کنيد و نظر خود را تايپ کنيد تا به صورت يک پيغام خصوصي به دايرکت مسيج دوستتان ارسال شود. هم‌چنين مي‌توانيد با استفاده از آيکون دوربين که در پايين سمت چپ قرار دارد، واکنش خود را با ارسال يک عکس يا فايل GIF به دوست خود نشان دهيد. پيش از اين در اين پست بيشتر نوشته‌ايم.
دوست نداريد بعضي از فالوئرهاي‌تان استوري‌هاي شما را ببنيد؟ هيچ مشکلي نيست. هنگامي که دوربين را فعال کرديد، تنظيمات را از بالا سمت چپ صفحه باز کنيد و در قسمت Hide Story From کاربراني را که نمي‌خواهيد استوري شما را ببينند، انتخاب کنيد. هم‌چنين مي‌توانيد تنظيمات مربوط به دريافت پيغام‌ها را تغيير دهيد. سه گزينه‌ي امکان نظر دادن براي همه، فقط براي فالوئرها و يا بستن نظرها وجود دارد. اين تنظيمات را حتي بعد از ارسال استوري نيز مي‌توانيد با استفاده از منوي ... تغيير دهيد. تنظيمات استوري از قسمت تنظيمات عمومي که در صفحه‌ي پروفايل‌تان وجود دارد نيز قابل دسترسي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است

کشور‌های اروپایی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند و اعتقاد به لیبرالیسم را بخشی از هویت قاره سبز تعریف می‌کنند، از زمان نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکنون اقدام به حمایت همه جانبه از تل آویو کرده و هر گونه مخالفت در این زمینه را سرکوب می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند مقامات اروپایی در حال سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان در این قاره هستند. 

جولیا هال، از مقامات عفو بین الملل امروز (دوشنبه) با هشدار درباره نقض آشکار آزادی بیان در قاره اروپا در تظاهرات طرفداران فلسطین، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که مقامات اروپایی قوانین مربوط به نفرت پراکنی و قوانین مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیگرد سخنان مشروع تحت استاندارد‌های بین المللی مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون موج گسترده‌ای از لغو تظاهرات ها، هدف قرار دادن اعتراضات صلح آمیز، دانشگاهیان، و هر کسی که اقدام به اعلام همبستگی با حقوق بشر فلسطینیان کرده و از اسراییل انتقاد کند، در اروپا شکل گرفته است. 

براساس اعلام انجمن مدنی اروپا مستقر در بروکسل، مقامات دستکم ۱۲ عضو اتحادیه اروپا اقدام به برداشتن گام‌های نامناسب شامل جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی به دلیل آنچه نظم عمومی و امنیت خوانده شده است، کرده اند. 

مقامات فرانسوی اقدام به ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها، لغو کنفرانس‌ها در این زمینه، و دو مقام سیاسی چپ گرا را به اداره پلیس برای انجام تحقیقات پیرامون حمایت از تروریسم دعوت کرده اند!

آلمان نیز ماه جاری میلادی از ورود وانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان به این کشور به دلیل آنچه نگرانی از اظهارات ضدیهودی و ضداسراییلی خوانده شده است، جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد